Naisen orgasmi... Mistä tietää?

Miehoinen

Elikkäs naiset, ja miksei miehetkin jotka tietää. Oon ruvennu miettii että mistäs sen muuten huomaa että nainen saa orkun? Tähän mennessä en oo ajatellu asiaa pahemmin, sitten ku se huuto "aah ooh iih" on kovimmillaan? Sitten kun se orkku on tullu ja pano jatkuu yhä niin jatkuuko toi huuto teillä silti vaikka se orkku tulikin jo?

Entäpä, naiset, tuleeko teille orkku ilman tuota huutoakin? Elikkä kun ootte hekuman huipulla niin onko pakko siis huutaa, vai voitteko te hillitä sitä tietoisesti? Ois kiva saada tietää saako sen inahtamattakaan?

Nyt kun tuota on alkanu miettimään niin todellakin ois kiva saada tietää että missä, miten se teidän orgasmi tulee. Sitä kun rakastelee niin miettii että:

"Saikohan se nyt tossa kohassa kun huuto oli noin hirmuisen nopea tempoinen, kova ja kiihkeä?"

"Saikohan se ollenkaan?"

Etceteraa, etceteraa...

Entäs se lantion liikuttaminen jotenkin silleen jännästi just kun luulemani mukaan nainen saa orkun? Teettekö noin? Oon kuullu myös että pillu supistelee/tiukkenee jotenkin just kun orkku tulee, että senkö pitäs sit tuntua mun peniksessä? En oo pannu merkille moista, en oo kyllä myöskään tajunnu ikinä ajatella moista.

Okei.. Tässäpä tälläinen keskustelun avaus. Hyvin mielenkiintoinen aihe monelle.. Joten naiset kertokaa pikkasen tekemisistänne O:n aikana, mistä sen huomaa? Ja miehet myös joilla on tiedonjyväsiä, neuvokaa.

30

26522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Senta

Naisilla on eri tapoja suhtautua orgasmiin. Toiset huohottavat ja ääntelevät hyvinkin kuuluvasti ja toiset taas ovat hyvinkin hiljaa. Siitä on hankala päätellä mitään.

Itse toimin usealla tavalla. Tässä esimerkkejä tilanteista:

Kova voihkinta. Tämä saattaa johtua joko tunnelmasta ja kiihkosta. Rakastan sitä tunnetta kun kyrpä soutaa sisälläni ja voihkin usein äänekkäästikkin. Orgasmin tullessa (ei siis aina mikään takuujuttu) en koe syytä hiljentyä, vaan jatkan voihkintaa ehkä vapautuneemmin ja kovempiäänisenä.

Kova voihkinta, tapaus 2. Mies käsittelee minua ehkä turhan kovakouraisesti (vaikka siitä olen huomauttanutkin) tai homma ei muuten pelitä. Voihkinnalla ja äänekkyydellä sekä itse aiheutetuilla värähdyksillä esitän orgasmia, jotta homma saataisiin päätökseen. Tätä miehet rakkaat kullat tapahtuu enemmän kuin uskottekaan naisten keskuudessa. Mutta sellaista se on.

Hiljainen yninä. Tällöin olen rakastellut miehen kanssa hellästi ja pitkään ja mies todella on ottanut tehtäväkseen minun tyydytyksen. Orgasmin tullessa ynähdän hiljaa enkä koe tarpeelliseksi alkaa voihkimaan samoin, kuin rajuimmissa seksikokemuksissani.

Mutta. Varmin tapa huomata, saako nainen ovat orgasmin aikaiset ja jälkeiset supistelut vaginassa. Jos mies on sisälläni hän huomaa taatusti, koska tulen. Näitä supisteluja voi kestää viidestä kymmeneen sekuntiin (minulla).

Varmin tapa huomata, saako nainen kanssasi orgasmeja, on se, että soittaako hän perään ja sovittelee revanssimatseja kanssasi. Aktin jälkeen ei muuten todellakaan kannata kysyä, "Saiko?". Se jos mikä kertoo typeryydestä ja on todellinen tunnelman tappaja.

Nautinnollisia hetkiä orgasmienne parissa!

• Senta

Siis... "Saitko?"

typo

• tosiaan

Ois hyvä tietää näitä esimerkkejä, jotta vastedes sais niitä "aha, tossa se siis sai orkun" juttui.

Siis eikö tuohon feikitykseen todellakaan oo mitään kikkaa mistä tietäs oliko se aito vai ei? Jos todellakin toi supistelu tulee aina niin siitä nainen jää kiikkiin?

Hehee, kyllähän se niin onkin, vaikka eikös se seksi naiselle oo nautinnollista jokatapauksessa vaikkei orkkua sais?

No entäpä jos nainen ei ite ota aloitetta niihin revansseihin vaan minä olen aina tehny aloitteen seuraavaan kertaan ja aina on onnistunut revanssi(melkein 10x tämän naisen kanssa). Onko se hyvä merkki? ;) Eikai se haluis uudestaan noin montaa kertaa jos ei sais orkkua koskaan? Tää on ihmeellistä sinänsä, kun naisille seksi on käsittääkseeni äärimmäisen nautinnollista huolimatta orkusta edes? Vaikka kyllä täytyy myöntää että vituttais olla nainen jos ne ei kerta joka kerta saa orkkua, ja kännissä ei vieläpä mukamas tunne mitään seksistä? Pillu on tunnoton? Kännissä miehet saa ihan yhtä varmasti orkun, vaan kesto on pitempi. Eli on ihan hyvä olla mies jos tältä kantilta katsotaan ;)

• miesss
        tosiaan kirjoitti:

Ois hyvä tietää näitä esimerkkejä, jotta vastedes sais niitä "aha, tossa se siis sai orkun" juttui.

Siis eikö tuohon feikitykseen todellakaan oo mitään kikkaa mistä tietäs oliko se aito vai ei? Jos todellakin toi supistelu tulee aina niin siitä nainen jää kiikkiin?

Hehee, kyllähän se niin onkin, vaikka eikös se seksi naiselle oo nautinnollista jokatapauksessa vaikkei orkkua sais?

No entäpä jos nainen ei ite ota aloitetta niihin revansseihin vaan minä olen aina tehny aloitteen seuraavaan kertaan ja aina on onnistunut revanssi(melkein 10x tämän naisen kanssa). Onko se hyvä merkki? ;) Eikai se haluis uudestaan noin montaa kertaa jos ei sais orkkua koskaan? Tää on ihmeellistä sinänsä, kun naisille seksi on käsittääkseeni äärimmäisen nautinnollista huolimatta orkusta edes? Vaikka kyllä täytyy myöntää että vituttais olla nainen jos ne ei kerta joka kerta saa orkkua, ja kännissä ei vieläpä mukamas tunne mitään seksistä? Pillu on tunnoton? Kännissä miehet saa ihan yhtä varmasti orkun, vaan kesto on pitempi. Eli on ihan hyvä olla mies jos tältä kantilta katsotaan ;)

Eikö naisilla orkun jälkeen tuu pillu araks, herkäks niinkuin miehillä? Miehillä penis tai terska on heti orkun jälkeen melkeinpä kosketus arka joku parikytä sekkaa.. Voi siihen koskee kyl mut ei se kivalle tunnu.

Eikö siis naisil oo tätä systeemii? Kun tuo yks nainen kirjoitti tossa että huuto jatkuu yhä kovaa sen jälkeen kun on saanu orkun ja mies yhä jatkaa.

• araksi
        miesss kirjoitti:

Eikö naisilla orkun jälkeen tuu pillu araks, herkäks niinkuin miehillä? Miehillä penis tai terska on heti orkun jälkeen melkeinpä kosketus arka joku parikytä sekkaa.. Voi siihen koskee kyl mut ei se kivalle tunnu.

Eikö siis naisil oo tätä systeemii? Kun tuo yks nainen kirjoitti tossa että huuto jatkuu yhä kovaa sen jälkeen kun on saanu orkun ja mies yhä jatkaa.

araksi, mutta yhdynnässä se ei tunnu arkuutena joten huutoa ei sen takia tarvitse jatkaa. Sormella tai kielellä stimuloitaessa kosketus tekee häijyä orgasmin jälkeen. Samaan tapaan kuin miehillä.

• nainen - kvinna
        araksi kirjoitti:

araksi, mutta yhdynnässä se ei tunnu arkuutena joten huutoa ei sen takia tarvitse jatkaa. Sormella tai kielellä stimuloitaessa kosketus tekee häijyä orgasmin jälkeen. Samaan tapaan kuin miehillä.

tulee paikat niin araks, että huudan sen vuoksi orkun jälkeen, ja toivon että mies lopettaisi pian.

Juuri ennen orkkua olen ihan hiljaa, itse orkun aikana voi tulla joku voihkasu, mutta ei mitään huutoa.

• tästä
        nainen - kvinna kirjoitti:

tulee paikat niin araks, että huudan sen vuoksi orkun jälkeen, ja toivon että mies lopettaisi pian.

Juuri ennen orkkua olen ihan hiljaa, itse orkun aikana voi tulla joku voihkasu, mutta ei mitään huutoa.

tää oli hyvä, mä olen itse aikamoinen "jakovälifriikki" eli tykkään olla nuolemassa karvaa iät ja ajat.

Olen aina ihmetellyt sitä miksi nainen työntää minut pois juuri ku meno äityy hauskaksi ja orkun jälkeen ei sasi nuolla.

No, nyt tiedän että se saattaa jopa tehdä kipiää.

Kiitos

• JoJo
        tosiaan kirjoitti:

...niin en minä sitä orkkua pelkillä ääntelyillä ja voihkinnoilla feikkaa. Nainenhan pystyy myös hallitusti supistelemaan pillua (lantionpohjan lihaksilla) ja jos vielä samaan syssyyn kouristaa pikkuisen selkää puristaen miestä jostain niin eiköhän se mies usko että se orkku tulee..

• -N-
        tosiaan kirjoitti:

Tottakai nainen haluaa seksiä uudestaan miehen kaa vaikkei saisikkaan.. Itse seurustelin n. puoli vuotta miehen kanssa, jonka kanssa en saanut kertaakaan.. kerran sain ja siinäkin hieroin klitorista itse.
        ja suhteemme ei päättynyt todellakaan seksin takia

• Sauvasekotin

Kyllä multa ainakin saa kysyä, et sainko ja kyllä mäkin kysyn! Mitä sitä turhaan kiertelemään, kysyy suoraa vaan!!!

• 4kymppinen
        Sauvasekotin kirjoitti:

Kyllä multa ainakin saa kysyä, et sainko ja kyllä mäkin kysyn! Mitä sitä turhaan kiertelemään, kysyy suoraa vaan!!!

Olen samaa mieltä. Ei meilläkään hävetä kysyä asiaa, koska onhan se joskus epäselvä tilanne, riippuen asennoista ja touhun kiihkeydestä. Kun sen tekee hellästi ja hitaasti vaikkapa meritähdessä niin ne supistukset huomaa kyllä helposti, mutta kun muija pistää päällä toimeksi ja mahdollisesti jatkaa samaa menoa orgasmista huolimatta niin "huipulla käyntiä" ei erota mitenkään päivänselvästi orgasmista.

Kyllä parien pitää oppia keskustelemaan asiasta kuin asiasta ilman neurooseja. Tämä on usein naisen heikkous, että sanotaan, että tunnelma menee jne. Siitäkö ei saisi keskustella, että on aidosti kiinostunut toisen nautinnosta (ei siis oman egon takia)? Rehellinen palaute on tärkeää seksin sujuvuuden takia ja siinä pitää pystyä sietämään jonkin verran myös negatiivista palautetta. Tosin "negatiivinen" tarkoittaa sitä, että seksi oli jumalaisen, ravistuttavan ihanan sijaan vain tavallisen ihanaa ;-)

Ei me miehet mitään yli-ihmisiä olla eikä osata lukea ajatuksia. Hassua, että nainen odottaa feikin menevän aina läpi, mutta toisaalta miehen pitäisi tunnistaa aito tilanteessa kuin tilanteessa kun sellainen tulee. Ristiriitainen vaatimus!

• 30v

Vaihtelee, itse yleensä puristan miestäni tiukasti itseäni vasten huipentuman jälkeen ote herpaantuu ja olen hetken "toimintakyvytön" kunnes lähden taas mukaan kumppanini liikehdintään.Ääntelehtimistä on yleensä ennen ja H-hetkellä, hengitys kiihtyy, vaimeampaa jälkeenpäin mutta hengästys jää loppuun asti.
      Olen myös saanut tarkoituksella inahtamattakkaan, ääntelyn annan tulla sponttaanisti, millä tuulella sattuu olemaan.
      Välillä vain voihketta ei pysty pidättelemään.
      Kuuntele ja tunnustele kumppanisi vartalon jännittyneisyyttä. Jos meteli on jatkuvaa ilman vivahde muutoksia, naisesi on tunnoton.
      Kyllä naiset osaavat näytelläkkin saavansa... Itse en mieheni kanssa siihen ryhdy.

• missy

Joskus huudan, mutta useimmin inisen, huokaisen tai lakkaan hetkeksi hengittämisen tms menen pökkeryksiin ja toimintakyvyttömäksi (tai joku näiden yhdistelmä).

Joskus puuha jatkuu liian pitkään, silloin tulee välillä näyteltyä orkku ettei paikat tule liian pitkästä jyytämisestä kipeiksi. Joskus orkun "esittäminen" tuo oikean orkun, joskus taas hiljenen aidon tunteen voiman alla.

Orkun teeskentely on hiukka tylsä juttu, mutta em. syyt on mielestäni aivan päteviä. Eikä orkkua kait minkä tahansa tunarin kanssa viitsi feikata.

Mut oikeesti en olis älyttömän huolestunut "varman tiedon" saamisesta orkusta, kyllä siitä kumppanista huomaa, oliko nautinnollista. Seksi on yleensä kivaa ilmankin, mutta orkku on aina Orkku, joten kyllä kumppani kannattaa ottaa huomioon.

Känniseksistä: aika kammottavaa sekstailla kännisen miehen kanssa, siinä kun tuppaa kestämään niin kauan, että paikat viottuu.

• missy

Lisäisin vielä, että kokeileminen kannattaa aina, sillä joissain asennoissa orkku on ainakin mulle "taattu". Vinkkaan nainen päällä -asentojen suuntaan, ja voihan sitä asentoa vaihtaakin. :)

• 4kymppinen

Hyvä pointti! Lisään minäkin kohdallani pätevän seikan, että ei se toisen orkkujen tarkkailu ole mikään tärkeä juttu mulle vaan se, että saan hänet nauttimaan. Sen kyllä huomaa ja mitä pitempään nautimme sen parempi. Orkku on siihen vain piste i:n päälle. Silloin kun oikein pitkään nautiskellaan, orkku tulee melkein väistämättä. Siksi on parempi keskittyä nautintoon kuin orkun tavoitteluun ja naiseni on samaa mieltä.

• Antti

Meillä eukko ampuu starttipistoolilla jus silloin kun on huipulla.

• nainen saa

Monet naiset feikkaavat orkun, eikä miehet tajua mitään. Johtuen ylennsä siitä, että heillä ei ole tietoa kuinka naisen orgasmi oikeastaan toimii. Parien olisi oltava avoimempia keskenään ja näin asia hoituu molempien parhaaksi, eikä kummankaan ole tarve etsia korvikkeita...

• -N-

Mä en saa koskaan pelkästään sillä et mies vaan touhaa vehkeensä kans mun sisällä.. Klitoris on sellane juttu joka saa mut saamaan..
      Ja se on ihan totta et lantio liikkuu orgasmin tultua, ja pillu supistele.. mä tunnen sen itse, vaikka muna ei oo ees sisälläni.

• Tuttujuttu

Oon jääny paljosta paitsi exien kanssa. Olisko n 3 kertaa saanu yhdynnäs orkut. Olin päällä ja jotenkin onnistuin hinkkaamaan itseäni miehen vatsaan. Nykyisen kanssa ollut 4kk ja alussa koin hämmästyksen ku tää osas nuolla klittaa oikein. Nyt saan aina suuseksistä orkut. Mahtavaa!

• Baahia

Itse saan parhaat orgasmit klitoriksen oikeanlaisesta käsittelystä, varsinkin suuseksissä. Se näyttää varmaan suunnilleen tältä: kouristaa selkää, vikisee, voihkii, kaikki lihakset jännittyy (?) ja mahtavia supistuksia. Miehelleni en pysty/viitsi moista ruveta näyttelemään. Orgasmin jälkeen klitoris on todella kosketusarka. Joskus suorastaan heitän miehen pois kiusaamasta (sinänsä hankalaa kun on aivan tolkku pois ja raajat ei toimi:D )
      Yhdynnässä tulee erilainen orgasmi, ei niin raju vaan pitempikestoinen, miten sen nyt kuvailisi, ei tule paikat araksi vaan se jatkuu ja jatkuu. Jyystäminen ei kuitenkaan aiheuta kiihkon tunteita ja humalassa paikat on tosiaan puutuneet.
      keskustelua, opettelua, hop hop!

• taas.....

Niin kyllä sä sen todella huomaat jos nainen oikeasti saa orgasmin. Kyllä ne lihakset siellä supistuu niin kovaan, että vaikea sun on olla sitä huomaamatta.
        Tuohon huutoon voisin sanoa, että sua ehkä huijataan sillä. Silloin kun itse saan kunnon orgasmin, ei siinä kerkiä huutamaan, tuntuu se sen verran hyvältä. Huohottamaan se pistää naisenkin ja ehkä vähän ynisemään, kuten edellisetkin sanoi.
        suuseksissä orgasmi on tietty erilainen ja tulee ainakin mulla klitoriksen käsittelystä. ja siloin minä myös lykkään toisen hetkeksi pois, ei voi antaa heti koskea. Jos heti silloin alat tunkea itseäsi toisen sisään, tuntuu se kyllä ainakin musta kamalalalta, koska ne lihakset ovat supistuneet.
        Mutta mun mielestä voi hienosti, hellästi kysyä yhdynnän jälkeen, tuntuiko hyvältä, ja kyllä vastauksesta saat tietää oliko aitoa vai ei.

• falang

Oma vaimo ainakin yleensä kastuu ihan litimäräksi alapäästään kun saa orkun, samoin emättimen lihakset supistelevat voimakkaasti, mutta sitä ei välttämättä aina huomaa, riippuu asennosta ja senhetkisestä "sen" kovuudesta.

Samaten pimppa on paljon löysemmän tuntoinen heti orkun jälkeen kun sen koko kroppa on velttona, yleensä kiusottelen sen uudelleen kiihoittuneeksi puremalla kaulaa ja imemällä rintoja kun se tiukka ja puristava pillu tuntuu niin paljon paremmalta.

Joskus kun se saa kunnon sarjaorkun niin ihonväri muuttuu päästä varpaisiin punaiseksi.

• Jaakki

Itse olen joskus kysynyt tyttöystävältä, kun tuntui, että hän sai. Mutta pari kertaa ainakin siitä tiennyt, kun kerran tyttöystävä yhtäkkiä rupesi liikahti sillälailla äkkinäisesti ja välillä häntä on ruvennut hymyilyttämään saamisen jälkeen :)

• huomaa!!

nimittäin sen milloin nainen saa orgasmin. sehän meinaa karata käsistä kauhean huudon saattelemana. tuut varmaankin huomaamaan sen.että nyt se tuli. (kiihottavaa katseltavaa kun nainen saa orgasmin)

• GirlyGirl

Minä en ainakaan pysty mitenkään kontrolloimaan mitä ääniä suustani pääsee orgasmin aikana. Kyllä siinä muu maailma unohtuu. Yleensä en pidä mitään ääntä, mutta henkeä yleensä pidätän kliimaksin aikana. Loppusupisteluissa sitten voi tulla jotain ininää... =) Ja jos saan oikein hyvän, räjähtävän orgasmin, en pysty hetkeen jatkamaan rakastelua. Voi hyvin mennä puoli tuntiakin, kunnes on normaali olo ja jalat kantavat tutisematta.

Minun mieheni ei ole tuntenut supisteluitani peniksessään kuin muutaman kerran, joten se ei todellakaan ole mikään mittari. Kaikki eivät vain niitä tunne, ei se tarkoita että nainen olisi teeskennellyt...

• orgasmia

Ne on keksineet koko jutun, jotta pääsisivät rikkaisiin naimisiin. Ne feikkaavat vaan. Mä tiedän, koska olen ollut naisen kanssa. Luonnontieteellinen fakta on se, ettei naiset voi saada ku niillä ei oo gyrbää.

• happy jo jo

no olipas fiksua!

itse en ole saanut koskaan orgasmia yhdynnässä, mutta kiihotun niin paljon että se orgasmi on todella lähellä joka tuntuu taivaalliselta.en ole pettynyt vaikka en ole orgasmia saanutkaan koska muuten se tuntuu yhtä taivaallisesltä.
        joten ei se aina menen myöskään niin että sitä ei olisi tyydytetty jos orgasmia ei saa.

• Särmätyräkki

Keskustelussa on paljon nyt käyty läpi, miten feikkauksen orgasmissa huomaa. Huutoa, lantiopohjan supistelua, tiettyä liikkumista, kostumista jne. Nämä eivät oikein kerro edelleenkään, onko orgasmi aito.

On kaksi varmaa tapaa huomata:

1) Naisen rinta (rintojen yläpuolelta) punehtuu. Tämä on melko harvinaista.

2) Varmin tapa on katsoa nännejä. Nännit ovat jäykistyneet orgasmin jälkeen. Jos ne ovat pehmeät, niin voi tehdä omia johtopäätöksiä. Tämän nännivinkin jälkeen, en ole koskaan kysynyt, tuliko orgasmi, kun vain hipaisee niitä.

Mielestäni jatkuva naisen orgasmin kysyminen ja kyttääminen voi viedä häneltä nautinnon ja tehdä hommasta suorituskeskeistä. Koettaa vain tehdä parhaansa, kun huomaa tilanteen ja jos asiaan voi vaikuttaa. Minusta yhdyntä ilman orgasmia tuntuu upealta ja se antaa päivälle enemmän virtaa kuin siemensyöksyn jälkeen (aamuhommassa). Tietysti kyllä orkullakin on puolensa.

• Tipitii

Kun minä saan orgasmin, pidän kyllä sellaista meteliä, että välillä mies käskee esim. purra hänen olkapäätään kuin herättää metelillä lapsia ;) Naiset ovat yksilöitä, kuten yllä on jo todettu. Toiset eivät inahdakaan orgasmin aikana, toiset taas metelöivät kunnolla.

Tuosta suuseksistä.. Kun mies nuolee minulle orgasmin, olen samantien valmis uudelle kierrokselle. Siis oma klitorikseni ei tule ollenkaan kosketusaraksi orgasmista, vaan mies voi samantien nuolla minut uudelleen huipulle. Joten aloittajalle vinkaten, tässäkään asiassa eivät kaikki naiset ole samasta puusta :)

Särmätyräkin nännivinkki on kyllä paras! Orgasmissa naisen nännit todellakin jäykistyvät ja "nöpöttävät" oikein kunnolla. Tämän luulisi olevan melkein 100% varma merkki O:sta!

• -N26-

Eipä muuten minulla ainakaan nännit ala nöpöttämään orgasmin jälkeen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe