Hei,
Voiko työterveyslääkäri määrätä propralia jännittämiseen? Voinko vain sanoa että haluaisin kyseistä lääkettä? Kärsin jännittämisestä varsinkin kun joudun esiintymään.
Propralia työterveyslääkäriltä?
7
8781
Vastaukset
- hypnoosia se vissiin oli
Se auttoi !
Söin aiemmin tota lääkettä ja ei ollut apua, ymmärsin et jännittämisen syy pitää löytää ja poistaa. Siinä se oli minulla , enkä enään jännittele ylimääräisiä esiintyessäni. Kiitos tuon suggestio hypnoosi terapian.
Aune - ex-panic
Kyllä voi. Sano vaan reilusti, että tarvit vaikka esiintymisjännitykseen, ei siinä sen kummempia tarvi selitellä. Tsemppiä!
- vai poistaa ongelman joka e...
Lääkkeet ei toimi suurimmalle osalle kun syy on muualla, haluatko popsia epävarmoja lääkkeitä lopun ikääs ja miettiä toimiiko vai munaanko taas?
Vai poistaa kerralla koko asian elämästäsi ?- kerroppa miten?
Poistaa kerralla tuon kyseisen ongelman? kerroppa miten! odotan todella innolla vastausta!
T.Jännittäjä - Minulta lähti kerralla
kerroppa miten? kirjoitti:
Poistaa kerralla tuon kyseisen ongelman? kerroppa miten! odotan todella innolla vastausta!
T.JännittäjäAjattele mitä haluat, minulta lähti kerralla koko ongelma ja olen ikionnellinen.
Kaisa
- Henri
Propral auttaa jännittämisestä johtuviin ulkoisiin ongelmiin, kuten punastumiseen, vapinaan yms. Se ei auta itse jännittämiseen sinänsä ,eikä siis ole psyykelääke.
Itselläni on kuitenkin ollut hyötyä Propralista, koska helposti juuri ulkoisten oireiden takia jännitys lisääntyy, siis syntyy tavallaan kierre, kun tarkkailee itseään.
Täytyy vain muistaa että Propralin annostus on hyvin tarkkaa ja yliannostusta pitää välttää.Koska se heikentää verenkiertoa ja sormet/varpaat alkavat palella kesälläkin.Suuret yliannokset voivat olla todella vaarallisia.
Itselläni oli määrätty kerta-annos 1/2-1 tabletti kerralla.
Olen huomannut että 1/2riittää useimmiten joskus jopa 1/4.
Propralin vaikutusaika on myös melko pitkä ja vaikutus alkaa vähitellen.Täysi vaikutus n. 1/2 tunnin kuluttua ja kesto 3-4 tuntia.
Mielestäni Propral oikeinkäytettynä on hyvä lääke tilapäiseen käyttöön, mutta jollei ole verenpainetta, ei sitä tule käyttää jatkuvasti.Itse käytän vain esiintymisten yhteydessä i-2 kertaa viikossa.- Marc_BM
Nimimerkki Henri: "Mielestäni Propral oikeinkäytettynä on hyvä lääke tilapäiseen käyttöön, mutta jollei ole verenpainetta, ei sitä tule käyttää jatkuvasti.Itse käytän vain esiintymisten yhteydessä i-2 kertaa viikossa."
Propralilla on myös muita käyttöindikaatioita kuin tilannekohtaisten jännitysoireiden hoito. Itse olen syönyt monta vuotta kyseistä lääkettä. Alunperin se aloitettiin migreenin estolääkkeenä ja säännöllisesti syötynä.
Propralin jatkuva käyttö on täysin turvallista, eikä sen kohdalla voida puhua varsinaisesta väärinkäytöstä ja jatkuvan käytön haitallisuudesta. Sillä ei ole merkitystä, sairastaako verenpainetautia vai ei. Propral lääkkeenä on erilainen kuin vaikkapa bentsodiatsepiinit, vaikka kumpiakin käytetään jännitysoireisiin. Bentsojen säännöllisellä käytöllä on haittoja ja käyttö on pidettävä mahdollisimman vähäisenä. Propralin kohdalla on kuitenkin täysin turhaa pelätä haittavaikutuksia tai tuntea huonoa omatuntoa siitä, jos joutuu ottamaan useammin tai syömään säännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862