Ongelmani on päänahkaan helposti leviävä akne. Muualta iholta olen jo vuosia sitten saanut aknen hoidettua pois roakkutania vastaavan lääkekuurin avulla mutta toi päänahka äityy tosi pahaksi aina varsinkin hiusten värjäyksen jälkeen (tai stressin yhhteydessä) eikä rauhoitu ollenkaan ilman antibioottikuuria. Ongelma vaan on se että antibiootti kun ei halua pysyvästi ongelmaa poistaa :/. Mikä siis neuvoksi? Onko päänahkaan olemassa mitään täsmähoitoa? Paljoahan toi ei tietenkään mihinkään näy mutta on sitäkin kivuliaampi ja kutisevampi.
Päänahan akne
3
649
Vastaukset
- neuvo multa
Mulla on kokemusta samasta vaivasta: välillä ei pysty edes kampaamaan hiuksia irvistelemättä kivusta ja parturilla/kampaajalla käynti hävettää... Mulla akne pysyy kurissa kasvoissa eräällä luontaistuotekaupasta ostetulla ihonhoitotuotteella, mutta sitä onkin hiukan vaikea alkaa levittämään päänahkaan ;D
Yks neuvo olis varmaan leikkauttaa tosi lyhyet hiukset ja sit ostaa kaupasta Widmerin kasvovettä, joka on n. 95% alkoholia sinkki/rikkiyhdisteitä/salisyylihappoa ja levittää sitä esim. sellaisella pipettisydeemillä suihkun jälkeen. Kuulostaa vaikealta, mut mulla se on helpottanut vaivaa, koska aine selkeästi on antiseptinen, kuivattaa ihoa voimakkaasti ja vähentää talineritystä. Jokainen kokeilee tätä sitten tietysti omalla vastuullaan...- käyttöön
kannattaa kokeilla! Minulla toimii hyvin esim. head and shoulders
- aaso
joo, mun poikaystävällä on ollut jo yli 6 vuotta isoja märkäpaiseita päänahassa, välillä ne rauhoittuvat ja sitten taas turpoavat. välillä vuotavat märkää ja verta. on kokeiltu puoli vuotta roaccutania- ja kaikenlaista muuta lääkettä. Ihotautiklinikalla on käyty ja vietetty viikkoja hauteet päässä, eikä mikään auta. Tosi turhauttavaa, tästäkö me veroja maksetaan, että pääsevät leikkimään toisten kustannuksella ja terveydellä jotain Dr. Housea ja hihkumaan "uusilla ja mielenkiintoisilla" löydöillään. Onko jollain ideoita hoidoista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756