Vieläkö on voimassa kirjailija Salman Rushdielle vuonna alkuvuodesta 1989 langetettu fatwa?
Miten tarkalleen määritellään fatwa?
Mitä muhamettilaisia loukkaavaa oli hänen kirjassaan "Saatanalliset säkeet"?
Eikö olekin järkyttävää, että mies on joutunut elämään jo yli 16 vuotta pelossa ja piilossa?
Vastauksia kaipailisin.
Salman Rushdien tapauksesta
3
177
Vastaukset
on jo kuollut.
- JAJH
fatwoja voi antaa kuka tahansa, eikä niiden noudattaminen ole kenenkään _uskonnollinen_ velvollisuus. Koraani toteaa kategorisesti, että viimeisellä tuomiolla ei voi vedota kehenkään, jokainen vastaa itse omista teoistaan.
- OMM
JAJH kirjoitti:
fatwoja voi antaa kuka tahansa, eikä niiden noudattaminen ole kenenkään _uskonnollinen_ velvollisuus. Koraani toteaa kategorisesti, että viimeisellä tuomiolla ei voi vedota kehenkään, jokainen vastaa itse omista teoistaan.
on ihan sama minkälaisia rituaaleja ihminen suorittaa yrittäessään saada itselleen paikan
paratiisissa koska millään rituaaleilla ei sinne
pääse vaan ja ainoastaan uskomalla jeesukseen
kristukseen jumalan poikaan joka sovitti kaikkien
synnit(pahat teot)kuolemallaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2501539IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk301465Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1501219Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701027- 136998
Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73933Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.70906Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää421853Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47852Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta136808