Vieläkö on voimassa kirjailija Salman Rushdielle vuonna alkuvuodesta 1989 langetettu fatwa?
Miten tarkalleen määritellään fatwa?
Mitä muhamettilaisia loukkaavaa oli hänen kirjassaan "Saatanalliset säkeet"?
Eikö olekin järkyttävää, että mies on joutunut elämään jo yli 16 vuotta pelossa ja piilossa?
Vastauksia kaipailisin.
Salman Rushdien tapauksesta
3
167
Vastaukset
on jo kuollut.
- JAJH
fatwoja voi antaa kuka tahansa, eikä niiden noudattaminen ole kenenkään _uskonnollinen_ velvollisuus. Koraani toteaa kategorisesti, että viimeisellä tuomiolla ei voi vedota kehenkään, jokainen vastaa itse omista teoistaan.
- OMM
JAJH kirjoitti:
fatwoja voi antaa kuka tahansa, eikä niiden noudattaminen ole kenenkään _uskonnollinen_ velvollisuus. Koraani toteaa kategorisesti, että viimeisellä tuomiolla ei voi vedota kehenkään, jokainen vastaa itse omista teoistaan.
on ihan sama minkälaisia rituaaleja ihminen suorittaa yrittäessään saada itselleen paikan
paratiisissa koska millään rituaaleilla ei sinne
pääse vaan ja ainoastaan uskomalla jeesukseen
kristukseen jumalan poikaan joka sovitti kaikkien
synnit(pahat teot)kuolemallaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa701932- 1001839
- 1441736
- 971411
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo341367MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171255- 601209
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301102Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446953