Mulle on taas iskenyt kauhea vaiva, nimittäin olen tullut alleriseksi oluelle!!!
Aiemmin kymmenen vuotta sitten, silloin parani n.kuukaudessa, kun ei juonut yhtään.
Yksi 3 olut ja nielu tuntuu karhealta.
Onko vastaavaa?
Olut allergia
8
7360
Vastaukset
voi olla,että Sinulla on allergia oluesta!Käy ruoka-aine allergia testeissä!
- jotain..
Nuhareaktioita aiheuttaa joskus myös viiniin tai olueen jäänyt hiiva, joskin oluessa allergeenina toimii myös vilja. Olut ei sovikaan esimerkiksi keliaakikoille, joskin Alkon valikoimista löytyy myös tattarimaissiolutta. Makutestailija tosin kommentoi aromin muistuttavan olutta lähinnä ”hyvällä tahdolla”.
- Beer Hunter
Alkusyskystä julkaistiin tulokset Keliakialiiton tutkimuksesta, jonka mukaan Suomessa on kaksi olutta, joita myös keliakiaa sairastava voi juoda enintään kaksi pulloa päivässä. Ne ovat vähittäiskaupassa myytävät Laitilan Kukko Pils (4,5 %) ja Laitilan Tumma Kukko (3,8 %). Niissä gluteenipitoisuus jää alle 2 mg/100g.
- Pilipoi
Mua taas pilsneri panee pierettämään.
- Olut olis parasta
Mulla havaittiin vilja-allergia. Ei mikään keliakia. Kaikki ohrapitoiset tuotteet kieltoon. Kaamea kohtalo. Oireena ihottuma joka puolella kroppaa. Siiderinlitkut on hirveitä.
- outoa
kuulostaa enempi säilöntäaineallergialta.. Jos olis keliakia, olis suolistovaivoja (ei kurkkukipua). Jos on hiiva-allergia se saa olla kyllä tosi paha koska suodatetussa oluessa sitä on häviävän vähän (siis suurten panimoiden, niillä on helvetin hyvä tekniikka).
Veikkaisin enempi yliherkkyyttä vaikka humalalle - siis kasville, ei olotilalle. Humalalla kun sitä olutta maustetaan. Tai jos oluessa sattuu olemaan säilöntäainetta niin sille... Vaikka yleensä se humala on samalla säilövä aine.- keppana
aiheuta samaa. Olvi on oireeton ja koff kiusaa.
Sama kaikilla koff:in tuotteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat265626- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437