Europan jouluristeily riikaan!

migu87

Onkos kukaan lähdössä Silja Europan jouluristeilylle rigaan?
Tää on mun ensimmäinen jouluristeily et odotan sitä innolla.
Haluaisin kuulla kokemuksia jouluristeilyistä.
Oon ainakin kuullut että kinkkua ja laatikoita saisi mennä syömään ihan mihin aikaan tahansa siis vaikka yöllä ja se kuuluu matkan hintaan. TIetääkö kukaan pitääkö tämä paikkaansa?

12

6386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapa

Helsinki-Tukholma -Jouluristeilyllä oli ruokailuajat. Pöytäpaikat olivat samat koko risteilyn ajan. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Kahdelle hangelle oli kaksi viinipulloa aterialla, puna- ja valkoviini.

• viimevuonnamukana

Pari jouluristeilyä tehnyt, viime vuonna ko. Riikaan. Hintaan sisältyy aamiainen/brunssi ja päivällinen, 2 kattausta ravintoloissa. Yöruoka maksaa erikseen.

Tuossa juttua:

Tuossa toisaalle kirjoittamaani juttua:

Tunnelma terminaalissa rauhallinen, osa porukasta siemaili olutta tai muuta tunnelman kohottajaa. Kello 13.30 pääsi laivaan, vuorossa oli hidas passin/henkilökortintarkastus. noin 15 minuutin kuluttua pääsi hyttiin 11112. Vastassa ei ollutkaan tällä kertaa 0.5 kg Fazerin sinistä vaan aaltovaasin näköinen hyljevaasi. Ilta kului ruokailessa Foodmarketissa, lapsille tarkoitettua joulujuttua seuratessa (ne tonttutytöt ) ja joululaulutilaisuuttakin Moulin Rougessa tuli käytyä katsomassa, mutta pappi Johnny Sabbahin uskonnoliset jutut karkoitti melko nopeasti. Ilta jatkui ravintoloita kierrellessä ja tuli Antti Raiskiakin minuutti kuultua.

Seuraavana aamuna heräily noin 10.00, siirtyminen Food Markettiin brunssille, tuoremehua kului Daugava-joen maisemia katselessa. Aamukirkko olisi ollut klo 8.00.

Noin klo 11.00 saavuimme laituripaikallemme konttisatamaan (halvempi paikka kuin matkustajasatama, joka olisi ollut yli 45000 euroa), jossa Someri- hinaaja pörräsi auttaen satamaan pääsyä, laivan keula vastavirtaan. Noin 20 minuuttia myöhemmin rajamuodollisuudet hoidettu, jonka jälkeen autokannen kautta poistuminen laivasta, rajaviranomaiset vilkaisi passia.. Noin 15-20 bussia odotti matkustajia. Bussimatkalla sotamuseon eteen sai hyvän käsityksen Riian laitakaupungista. Ränsistyneita, sortumatilassa olevia rakennuksia, joissa kuitenkin asutaan. Keskustassa tuli pistäydyttyä Origossa, Stockalla, ja Centrs (tjsp), mukaan tarttui sitä sun tätä, mm. . Paluubussia joutui odottamaan koleassa ilmassa noin 20 minuuttia. Laivaan palatessa laivahenkilökunnan edustaja jututti matkustajia, ja jos osasi suomea, sai marssia laivaan.

Ilta kului ruokailessa, juodessa ja taxfreestä avokin kosmetiikkavarastoa täydentäen ja laivaa kierrellen. Lapsille oli järjestetty kokoustiloihin tonttupaja, jossa tonttutyttöjen kanssa piparien leivontaa. Valkoiseksi vuorattu enkelihuone, jossa enkelityynyjä, satukirjoja lasten rauhoittamiseksi. Lapsille pyöri myös koko ajan leffoja.

Tapaninaamuna noin klo 11.00 siirtyminen brunssille, jonka jälkeen muutama olut ja kiertelyä laivalla. Saapuminen Turkuun klo 15.00. Vaikka odottelimme 15 minuuttia hytissä, silti mieletön ruuhka, kiitos passintarkastuksen ja 1855 muun joulumatkaajan.

Ohjelma suunnattu hieman varttuneemmalle väelle, mutta kyllä siellä hyvin viihtyi. Hauskaa, miten ihmiset rennompia, juttelun aloittamiskynnys naapuripöydän kanssa huomattavasti alhaisempi kuin yleensä.

• olen

Onneksi oon vähän vanhoillinen eli pidän humppa musasta vaik oon vast 17wee.
        Huomasin sen itekkin että kun kyselin faijalta et meille oli varattu kattaus ajat laivalle eli en pääse herkuttelemaan yöllä, mut oon varma et joskus 90-luvulla on ollut niin että on päässyt yölläkin kinnkkua syömään...
        Toivottavasti tällä kertaa laiva menee siihen matkustaja satamaan siitä on hyvät yhteydet keskustaan; oon monta kertaa käynyt Riiassa ja aattelin tällä kertaa viedä sinne vanhoja vaatteita niin saa nekin vähän joulumieltä ;)

Mäkin oon nähnyt Riian laitakaupungin elämän tuli kerran mentyä raitsikalla vähän pitkälle kun haluttiin faijan kaa kokeilla et kuinka pitkälle se kulkee, 30min istuttiin ja jäätiin pois; Onneksi ne lipun myyjät on niin tyhmiä ettei viitsinyt sillä kertaa pyytää meiltä mietä ostamaan lippuja koska luulivat ettei meillä ole pikkukolikoita matkaa maksaemmeksi, He eivät vain tienneet sitä että olimme juuri edellisiltä matkoiltamme säästäneen kolikoita joilla olisimme voineet maksaa matkan...

Viina on siel halpaa, Y2O on ilmestynyt Tallink-yhtiön Romantika aluksellekkin, tosin hieman kalliinpana Romantikalla 5,8 litra; Riiassa 2,5 litra, myös kahden liran viski pullot on riiassa halpoja 6€ pullo, ja tupakkakin...

En vaan oo tietonen et onko sataman "ALKO" auki joulupäivänä, luulis sen olevan..

• Tepi
        olen kirjoitti:

Huomasin sen itekkin että kun kyselin faijalta et meille oli varattu kattaus ajat laivalle eli en pääse herkuttelemaan yöllä, mut oon varma et joskus 90-luvulla on ollut niin että on päässyt yölläkin kinnkkua syömään...
        Toivottavasti tällä kertaa laiva menee siihen matkustaja satamaan siitä on hyvät yhteydet keskustaan; oon monta kertaa käynyt Riiassa ja aattelin tällä kertaa viedä sinne vanhoja vaatteita niin saa nekin vähän joulumieltä ;)

Mäkin oon nähnyt Riian laitakaupungin elämän tuli kerran mentyä raitsikalla vähän pitkälle kun haluttiin faijan kaa kokeilla et kuinka pitkälle se kulkee, 30min istuttiin ja jäätiin pois; Onneksi ne lipun myyjät on niin tyhmiä ettei viitsinyt sillä kertaa pyytää meiltä mietä ostamaan lippuja koska luulivat ettei meillä ole pikkukolikoita matkaa maksaemmeksi, He eivät vain tienneet sitä että olimme juuri edellisiltä matkoiltamme säästäneen kolikoita joilla olisimme voineet maksaa matkan...

Viina on siel halpaa, Y2O on ilmestynyt Tallink-yhtiön Romantika aluksellekkin, tosin hieman kalliinpana Romantikalla 5,8 litra; Riiassa 2,5 litra, myös kahden liran viski pullot on riiassa halpoja 6€ pullo, ja tupakkakin...

En vaan oo tietonen et onko sataman "ALKO" auki joulupäivänä, luulis sen olevan..

Ei taatusti mene matkustajasatamaan, johtuen BRT:n sidotusta satamamaksusta vaan sama bussikuljetus keskustaan. Keskustassa kaupat auki, itse teimme viunaostoksia stockalla ja pikku Rimissä.

Itse tuli Operalla tehtyä 5-6 Riian risteilyä ja Ryanairilla hotellimatkaa.

• Tepi
        olen kirjoitti:

Ja vahvistus löytyy Siljan sivuilta:

"Tänä vuonna Silja Europa ei mene Riian matkustajasatamaan, vaan rahtisatamaan (Baltic Container Terminal), josta on bussikuljetus keskustaan."

No, samaan meni viime vuonnakin. Matkustajasatamakäynti maksaisi yli 30 euroa per matkustaja, laskin viime vuonna. Tavarasataman hinnasta en tiedä. Mutta henkilökunta sanoi, että murto-osa.

• uddarbon pappi

Palaan asiaan näin myöhään. Jos kerran olen pappi, siis minä Johnny Sabbah en minä voi puhua muusta kuin uskonnollisesta asiasta sehän on minun tehtävä. minun olisi paljon vaikeampi kertoa laivan navigoinnista sillä ei ole henk.kohtaista kokemusta eikä koulutusta, vaikka olen aiheesta kiinnostunut silti.
        Kun on joulu hartaus, niin silloin Jeesuksen Kristuksen vapahtajamme syntymäjuhlaa on pää-osassa.
        Siunausta kaikille

• joulusa

millos tää europan jouluristeily niinkus sit on ???

• Silloin lähtö

Lähtö 23.12.2005 kello 16,00.

Koita ehtiä mukaan, jos pystyt!

• asdafaafaa

• Etkös tuota tiedä!
        asdafaafaa kirjoitti:

Tänävuonna Turku-Riika jouluristeily on Baltic Princessillä.

http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/joulumatkat

Hei tahvo! BP ei ole Europa! Etkös edes tuota tiedä!

• tarkoititko näin
        Silloin lähtö kirjoitti:

Lähtö 23.12.2005 kello 16,00.

Koita ehtiä mukaan, jos pystyt!

silloin lähti, niin jouluristeilyt lähtevät kylläkin aina jouluaattoisin 24 pv joulukuuta

• Anonyymi

Lippu ostettu, joulutorille mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2383
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      310
      1305
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      969
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe