Kaksi kuukautta pakastimessa ollut maito haisi pahalle, vähän kuin pellavaöljylle ja myös maistui kummalle.Eikös sen pitäisi säilyä 3 kk pakkasessa?Olen jäähdyttänyt maidon ensin jääkaapissa ja sitten pian pakastanut.En uskalla antaa vauvalle, vaan heitin pois. Mikähän voisi olla syynä moiseen?
PAKASTETTU ÄIDINMAITO HAISEE KUMMALLE!?
7
5593
Vastaukset
- tintti
Söin kalanmaksaöljykapseleita alkuimetyksen aikaan ja huh mikä lemu oli maidossa! Itse en olisi kyllä sitä karmivasti lemuavaa pakasteesta sulatettua lientä suuhuni pistäny mut pojalle kyllä maistu.
Et ilmeisesti se rasva (mitä siinä maidossa runsaasti on) vähän kuitenkin härskiintyy vaikka 'parasta ennen -päiväys' ei olekaan vielä mennyt. Mutta ei mun lapselle ainakaan tullu siitä lemumaidosta mitään komplikaatioita. - mielestäni
pakastettu äidinmaito on tuoksunut raudalle. Mutta vauvalle on kelvannut. Ja se maito, mitä syystä tai toisesta ei vauvalle anneta, tulee hyvin käytetyksi pulla- ja lettutaikinoissa. Todella hyvän maun äidinmaito antaa!
- äiti
Hyi hitto, et voi olla tosissasi käytäkö tosiaan äidimmaitoa oman ruokasi valmistukseen??!!!???!!
Toi on oikeestaan aika kuvottavaa mulle tuli heti huono olo:(( - äityli
äiti kirjoitti:
Hyi hitto, et voi olla tosissasi käytäkö tosiaan äidimmaitoa oman ruokasi valmistukseen??!!!???!!
Toi on oikeestaan aika kuvottavaa mulle tuli heti huono olo:((Itse en kyllä harrasta moista (ainakaan vielä), mutta mitä ihmettä tuossa nyt olisi, jos pullataikinan sekaan laittaisikin tilkan äidinmaitoa? Puhdasta ravintoahan se on... Eikä sitä vieraille tarvitsisi kertoa, jos kahvipöydässä tarjoaa =)
- roskii
Sinne on tullut liikaa bakteereja jostain syystä. Heitä roskiin vaan. Ei sitä voi käyttää. Äidinmaidon kanssa pitää olla tosi tarkkana hygieniassa ja pakastuksen pitää olla nopeaa ja pakastuslämpötilan tarpeeksi kylmä.
- Kahden äitee
Pakastettu äidinmaito voi haista sulatettuna ja värikin voi olla muu kuin valkoinen. Jos tiedät, että se ei ole sulanut missään välissä, niin ihan hyvin voi käyttää.
Mikäli pakastimessa on väh. -18 astetta, niin säilyy siellä 6 kk!
Jossain pakastelokerossa, missä lämpimämpää, kyllä vähemmin aikaa, mutta siis kunnon pakkasessa (arkku tai kaappi) 6 kk. - maidossa
Tiedustelin terkalta tuota pakastetun maidon hajun ja maun muuttumista. sanoi, että jo lyhytkin pakastus muuttaa äidinmaidon koostumusta, josta aiheutuu edellä mainitut muutokset. Ei ole siis mitään vaarallista, kun on "asiallisesti" pakastanut maidon. Vauvat eivät yleensä huomaa eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621127Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097- 501090
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731009Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153922Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717857- 89857
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182810Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105739Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51713