Lääkekorvauksista?

Smuidu

Nyt kun ensi vuoden alussa muuttuu tää reseptilääkkeiden korvaussysteemi, ni mietin, että kyllä nousee kustannukset ihmisillä, joilla jokin jatkuvaa lääkehoitoa vaativa perussairaus.

Oletteko laskeneet, että paljonko kustannuksia tulee vuodessa lisää? Vai tuleeko ollenkaan?

6

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt muista

edes miten se muuttuu mutta jos taas menee niin ettei sit mitään korvauksia tule mistään niin hermot menee.
      mulla on itselläni jo nyt kuukauden lääkesatsin hintana melkein 100 euroa ja kela hylkäsi vammaistuki hakemuksen sillä perusteella ettei sairaus aiheuta merkittäviä lisäkustannuksia.joten kohta mennöö hermot jos ei mistään saa mitään!

• sairastyttö

muistaakseni asia muuttuu niin, että uuden systeemin myötä ne, jotka jo ovat maksaneet sen maksukattonsa täyteen (tänä vuonna joku 606 euroa) joutuvat jatkossa lääkkeitä hakiessaan maksamaan 1,50 euroa ylimääräistä joka lääkkeestä. SANOISIN ETTÄ KYLLÄ TAAS RANKAISTAAN KÖYHIÄ PIENITULOISIA SAIRASTAJIA, ihan ku se olis mun vika että pitää olla niin tosi kipeä aina.

• Sipe

Joko sinulla on tiedossa uudistuksen lopullinen muoto, kun pystyt miettimään lääkemenoja?

• Miten lie

Mulla tulee omavastuu täyteen kahdella apteekkireisulla.

Mut olen saanut itsehoidoilla itseni niin hyvään kuntoon, että tänä vuonna en oo tarvinnu ostaa lääkkeitä. Viimevuoden korvatuilla läkkeillä pärjäsin tämänkin vuoden.

En nimittäin kerro lääkärille lainkaan, että annosta pienennettiin, vaan uusin aina saman reseptin, mitä se on ollut vaikeimpina aikoina.
      Ja nyt kun on kahtena vuotena mennyt paljon vähemmän, niin tämän vuoden olen päässyt viimevuoden ilmaisilla lääkkeillä.

Ensi vuotena taas otetaan täydet annokset, pääsen sillä seuraavankin vuoden, jos vain jaksan näitä itsehoitoja pitää yllä myös.

Uudesta lainsäädännöstä en tiedä yhtään mitään. Kuullut olen, vaan en oo edes keskittynyt sitä miettimäänkään.

• chihuahua

... olen tullut ajatelleeksi sitä, että pystyyhän noita uusia säännöksiä kiertämään, jos syö lääkettä vähemmän kuin reseptiin on merkitty. Ja ehkä jotkut lääkäritkin voi taivutella kirjoittamaan reseptiin vähän "kasvuvaraa". (Esim. jos reseptissä lukee "0,5 - 1 tbl/vrk" niin apteekista myydään tuon 1tbl/vrk annostuksen mukaan, vaikka käytännössä lääkettä kuluisi 0,5 tbl/vrk.)

Tosin kaikkien lääkkeiden kohdalla ei ole tätä mahdollisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe