Minulla tuli joskus vähän yli vuosi sitten ekan kerran verta ulosteen mukana.Seuraavan kerran tuli viime keväänä ja nyt tuli tänään taas uudestaan :/
Nämä ovat aina olleet tavallaan jaksoja,että kun sitä verta joskus tulee ulosteen mukana,niin se sitten kestää jonkun kuukauden tai kaksi...eli silloin sitä tulee sen ajan aina ulosteen mukana.Sitten on yleensä monta kuukautta taukoa ettei tule verta ollenkaan.Ja sitten taas jonkin ajan päästä tulee taas sellainen jakso kun tulee verta :( Verta tulee usein aika paljon.Niin että kun tänäänkin pyyhin paperiin,niin vessapaperiin tuli aika iso veriläikkä ja vessanpöntön vesi oli ihan veressä :S
Olen vasta 20-vuotias.Eikai minulla vaan ole joku suolisyöpä?Pelottaa =/
En ole huomannut että peräaukkoni olisi mitenkään kipeä,mutta kun levitän peräaukkoa sormien kanssa,niin huomaan että siinä suuaukossa on pieni näppylä/patti.Voiko ollaperäpukama?Se ei kumminkaa ole kipeä tai mitään muutakaan.Se vaan tuntuu ja näkyy.
Yleensä mulla alkaa verenvuoto ilmavaivojen kanssa samaan aikaan.Niinkuin tänäänkin;Olin syönyt jotain puoli tuntia purkkaa ja menin vessaan.Sitten tuli ilmavaivoja ja sen jälkeen ulosteen mukana tuli verta.En tiedä tuliko veri ilmavaivan tuloksena/aikana,vai sitten vasta ulosteen mukana...
Niin vaikea selittää mutta toivottavasti joku vastailee!
Sen takia kirjoittelen tänne,koska olen niin huolissani.Ja lääkäriltä saan ajan vasta ehkä kuukauden päästä kun terveyskeskuksissa on aina niin paljon jonoa =/ Mille lääkärille muuten varaan ajan?Ihan vaan yleislääkärille vai sitten jollekkin erikoistuneelle lääkärille?
Sanoin asiasta äidilleni ja hän vain sanoi että ne on vaan peräpukamia...olisikin!Voiko tämä olla jotain vakavampaa?
Eikai vaan ole syöpä?:(
7
10243
Vastaukset
- mutta
Onko veri tummaa vai kirkasta? Tumma veri on kauempaa suolistosta peräisin ja kirkas verinen vuoto on peräukon läheltä.
Joka tapauksessa veri ulosteen mukana olisi syytä selvittää lääkärillä.- pelokas
Veri on siis ihan kirkasta.Kirkkaan punaista..
Varaanko ajan yleislääkärille vai minne? - Kait
pelokas kirjoitti:
Varaanko ajan yleislääkärille vai minne?Sieltä sitten ohjataan erikoislääkärille, jos tarvetta on.
- pukamat
pelokas kirjoitti:
Varaanko ajan yleislääkärille vai minne?Yleislääkärille varmaan ekana kannattaa varata aika.
- Voipi olla
pukamat kirjoitti:
Yleislääkärille varmaan ekana kannattaa varata aika.
Peräpukama. Aiheuttaa "näpyylää" aukon ympärille. Ulostuksen jälkeen tulee verta tai pelkästä yrittämisestä. Yleislääkäri riittää ja hän määrännee voidetta. Oireet häviävät niillä ja pukamat lähtevät. Apteekista saa kyllä ilman reseptiäkin.
- sairaanh0itaja
todella peräpukamilta. Nimenomaan kirkas veri johtuu yleensä peräpukamista tai peräaukon suulla olevasta haavaumasta. Kannattaa käydä ihan lääkärissä kuitenkin tarkistuttamassa asia ja varmaan hemoglobiini olisi ihan hyvä kattoa...
- pelokas
Kiitoksia vastauksista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760