Mulla pari vuotta vanha berlingo bensa koneella ja pitäs käydä ostaan öljyt huoltoa varten... ohje kirja suosittelee laittamaan 5w40, merkkihuollossa taitavat kuitenkin laittaa 0w öljyä. onko kukaan perehtynyt asiaan, että kumpaa sinne kannattaa laittaa?
Mitä öljyä bensakoneeseen?
iippo
3
447
Vastaukset
- nsdq
laita sitä 5w/40. pysyy öljyt koneessa.
- citikka99
Itse käytän Xanttiassa talvisin 0W/40. On hieman notkeampi kovilla pakkasilla kuin 5W/40. Ainakin oma ei harrastamani vaihtovälin (10000 km) aikana sitä kuluta. Hinnaltaan 0w on kympin verran kalliimpaa kuin 5 W. Käytännössä ei liene suurtakaan merkitystä sillä kumpaa käyttää.
- hzcitruuna
Samaan ölppiin päädyin itsekin ja aivan samasta syystä eli pakkasesta. Huoltoliikkeissä tietysti helpolla kehuvat kalleinta mutta tätä suosittelivat, ainakin Mobilin öljyistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018444- 565342
- 244967
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni284874Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv364700Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h764595- 624173
- 433817
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on403094- 452809