Atoopikon ehkäisy

talvikki

Moikka kaikki atoopikot näin syksyn tullen!

Mietiskelen millaista ehkäisymuotoa voisin käyttää, sillä hormonaalinen ehkäisy ei siis millään käy minulle. Tällä hetkellä nuvaring, joka on himppasen parempi kuin miedoimmat pillerit (jotka myöskin kuivattivat alapääni haavaiseksi), mutta joka on kuitenkin osoittautunut hankalaksi. Ihossani ja muissa atooppisissa oireissani (esim. silmätulehdus, kuivat silmät) kuukautiskiertoni näkyy selvästi. Aina kierron alkupuolella oireeni yltyvät, lehahdan täyteen ihottumaa ja silmäni ovat tulehdusalttiit ja vuotavat. Sitten loppua kohden hiljenevät oireet, kunnes vuotoviikolla olen "melkein" terve ja sitten taas alkaa kierre...

Tiedän, koska vuosi sitten pidimme juuri kaiken sopimattomuuden vuoksi kondomiehkäisykauden joka kuin katalasta onnesta päättyi aborttiin. Sen jälkeen päätin, että vaikka ehkäisy oireita ja itkua aiheuttaakin, on se kuitenkin varmempi kuin kumi.

Olen kuullut mahdollisuudesta kuparikierukkaan, tosin en ole kovin mairittelevia sanoja siitä kuullut. onko se ainoa hormoniton ehkäisymuoto?

Niin... ja joku vaahto ei tule kyseeseen sen takia, että tykkäämme toimia tunteella, ei suunnitellen. Eikä ehkäisytehokaan taida olla kovin hyvä.

Mites pessaari? Jenkkisarjoissahan kaikilla on sellainen. Mites sen ehkäisyteho?

Kertokaa muut atoopikot, aiheuttaako ehkäisy teissä tällaista huolta? Miten olette käsitelleet asian?

2

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumikalle

Niin, kondomeja mekin käytetään kun muuta ei voi. Kuparikierukka ainakin minulle teki ihottumaa. En suosittele sitäkään, enkä muuta oo keksinyt kun tuon kondomihomman. Ostakaa vahvaa merkkiä ja voihan sitä rakastella vähän aikaa ilman kumia ja laittaa vasta lopussa. Toisaalta, on siitäkin varoiteltu. Itse tulen helposti raskaaksi mutta ollaan käytetty kumia aina vasta loppuvaiheessa. Siis nyt 7-vuotta ilman vahinkoja. Olen kolmen lapsen äiti, joten tulen raskaaksi yleensä heti kun annetaan tilaisuus.

• Atoopikko

Olen parikymppinen atoopikko, synnyttämätön ja kuparikierukan onnellinen käyttäjä. Varaa aika perhesuunnitelu tai ehkäisyneuvolaan. Jos eivät osaa asianmukaisesti informoida tai eivät suostu laittamaan, mene yksityiselle. Kupariallergia on HYVIN harvinainen. Kierukka maksoi 75 euroa. Kuulemma vain parilla yksityisellä käyntikerralla selviää. Tiedustele etukäteen.

On halvin, vaivattomin ja helpoin. Laitto oli myös onnistunut ja lähes kivuton. Ei tarvittu mitään puudutuksia. Pari buranaa ja menoksi! Seuraavan kerran tarvii ajatella asiaa toivottavasti vasta 5 vuoden päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe