Mulla todettiin viikko sitten ollessani silloin raskausviikolla 36 1, että vaavi on perätilassa ja aika hyvin jo laskeutunutkin. Musta tuntuu että hän on majaillut jo pidempään tässä asennossa. (olen ensisynnyttäjä)
Muutamien päivien päästä katsotaan ultralla vielä onko kääntynyt, ja jos ei niin edessä päätös synnytystavasta.
Kiinnostaisi tietää että teillä kenellä vauva on ihan normaalitarjonnasa, missä kohti ja minkälaisilta liikkeet tuntuvat.
Tuntuuko potkut lähinnä ylempänä vatsalla vai missä...??
Mulla on maha ollut jonkun aikaa aavistuksen kallellaan toiselle puolelle, ja uskon että vauva on sielä vielä samassa asennossa kuin viime ultrassakin, eli peppu edellä tulossa...
rv 36-> olevat!
6
7157
Vastaukset
- JAANA23
Mulla 36 4 ja vauva on rt:ssä. Potkut tuntuneet jo muutaman viikon vain tossa navan yläpuolella ja kovasti kantapäitään pyörittää navassa. Joskus antaa mojovan potkun tai pitää varpaitaa tuolla kylkiluun tqai rintalastan välissä. Sormilla ja käsillä hiplailee jalkojen alta tuolta aika alhaalta.
- rv 38+
Meidän vauva kääntyi raivotarjontaan suunnilleen raskausviikolla 32. Sen jälkeen aloin tuntea liikkeitä lähinnä vain navan yläpuolella. Eli potkuja ja pyllistelyjä tunnen navan ja kylkiluiden välisellä alueella, yleensä enemmän jomman kumman kyljen puolella. Välillä tunnen ja myös näen :), kun vauva vaihtaa kylkeä ja jalat siirtyvät puolelta toiselle. Silloin tällöin myös alhaalla tuntuu liikettä (pää tai kädet), mutta liikkeet ovat vaimeampia kuin vauvan ollessa perätilassa.
- kirjoitttelija
Taitaapi olla aikas vaikea arvioida näistä vauvan liikkeistä onko vielä perätilassa...
Kun liikkeitä tuntuu melkein jokapuolella jollain tavoin. Jonkun verran navan alapuolella tuntuu pientä hikan tapaista liikettä, en sitten tiedä onko hikkaa vai mitä. Ja välillä kun vaavi möyrii niin se tuntuu aika ylhäälläkin, mutta myös mahan keskivaiheilla.
Mietin että sehän voisi olla jo normaalitarjonnassa jos hikka tuntuu tuola alhaalla, mutta kun muistelen että näin on ollut jo pidempään, ja tosiaan pt havaittiin viime viikolla.
No täytyy vaan jaksaa odotella seuraavaa tutkimusta, huoh.
- hanne
vauva raivotarjonnassa ja jalkojen potkut tuntuu oikeassa kyljessä, heti kylkiluiden alla. peppu pyörähtelee siis vasemmalla puolella. liikkeet näkyvät välillä tosi hyvin päällekin päin niin että tuntuu olevan vatsanahka tiukilla.. venyy ja paukkuu. (varaa kyllä on ei senpuoleen ) käsien terävät iskut tuntuu toisinaan vatsan alaosassa. vilkkain aika vuorokaudesta tuntuu olevan klo 21. jälkeen
- Hile
Täällä viikkoja 37 2 ja hannen kuvaus sopii meidän vauvaan täydellisesti, paitsi että peppu on oikealla. Pää alaspäin aika syvällä lantiossa, kädet ja pää juimii kohdun pohjaa ikävästi, hikka tunuu alavatsassa, jalkapohjat oikealla kyljen alla, peppu oikealla ja joku olkapää tms. kumpu vasemmalla navan korkeudella. kohtu on kalleellaan eteenpäin ja olen alunperin hoikka, joten kaikki liikkeet ja asennot näkyy päällepäin.
- Sanna
Olen vasta 35 2, mutta vastaanpa silti...
Raivotarjonnassa kätilön mukaan ollaan oltu kuukauden verran. Liikeitä on tuntunut kokoa ajan runsaasti, enkä ole huomannut että liikkeet olisivat jotenkin muuttuneet ylävatsapainotteisiksi raivotarjontaan siirtymisen myötä.
Teräviä liikkeitä tuntuu molemmissa kyljissä, pehmeää möyrimistä molemmin puolin vatsaa (ilm. asennon vaihtoa selkä oikealta puolelta vasemmalle) kuin myös alavatsalla lähinnä hikkana.
Itse en ainakaan kovin osaa liikkeiden perusteella tarjontaa päätellä, mutta vauvan pää kyllä tunnusteltaessa tuntuu alhaalla ja samoin peppu ylhäällä välillä oikealla ja välillä vasemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029