S40 madallussarja

Melkein tuningia

Olisiko jollakin kokemuksia kuinka paljon parin sentin nappaaminen pois laadukkaalla sarjalla parantaisi 01 nelikympin ajettavutta ja miksei myös ulkonäköäkin?

14

2971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo-freak

      Kyllä se kannattaa, itselläni on samanvuotinen V40 Sport. Jokunen kuukausi sitten tuli heitettyä alle 16" alut ja oli tarkoitus selvitä ilman madallusta jotta alusta pysyisi mahdollisimman pehmeänä runsaasta maantieajosta ja heikosta selästä johtuen. Ainakin V40 näyttää vähän hassulta näillä vanteilla johtuen siitä, että renkaan ulkoreuna-lokasuoja -väli on ihan eri kokoiset edessä ja takana ja isompi vannekoko korostaa tätä eroa. Madallussarjalla pääset tästä kosmeettisesta haitasta eroon. Laitat alustan lisäksi 17" vanteet alle, niin mutka-ajo -ominaisuudet paranevat PALJON. Eikä se kärry muutu siitä vielä niin uraherkäksi, jos laitat myös kunnon renkaat alle.

      • Tommi H

        Mulla on 01 T4 S40:ssä alustasatsi, madaltaa n. 30 milliä, sitä enempää ainakaan T4:sta kannata madaltaa. Onhan se kiva ajella mutkassa ja ajo-ominaisuudet parani, mutta varovasti täytyy ottaa kuopista ja töissyistä. Jokaisessa katukivetyksessä ottaa ainakin kuraläpät kiinni ja mökkitiellä koko pohja, onneksi nurmikkoon.

        Sitten jos on tietöitä ja jostain töyssystä ei ole ilmoitettu niin kyllä paukkuu! Mukavaa ajelua motareilla, mutta pikkuteillä saa kuoppia väistellä.


      • volvo-freak
        Tommi H kirjoitti:

        Mulla on 01 T4 S40:ssä alustasatsi, madaltaa n. 30 milliä, sitä enempää ainakaan T4:sta kannata madaltaa. Onhan se kiva ajella mutkassa ja ajo-ominaisuudet parani, mutta varovasti täytyy ottaa kuopista ja töissyistä. Jokaisessa katukivetyksessä ottaa ainakin kuraläpät kiinni ja mökkitiellä koko pohja, onneksi nurmikkoon.

        Sitten jos on tietöitä ja jostain töyssystä ei ole ilmoitettu niin kyllä paukkuu! Mukavaa ajelua motareilla, mutta pikkuteillä saa kuoppia väistellä.

        Onko Sun alustasarja Volvon alkuperäinen vai joku muu? Vaihdoit sekä jouset että iskarit?


      • Tommi H
        volvo-freak kirjoitti:

        Onko Sun alustasarja Volvon alkuperäinen vai joku muu? Vaihdoit sekä jouset että iskarit?

        Satsi menee luokaan "joku muu", eli ei ole volvon setti. En vaihtanut iskareita, kun eivät nähneet asentajat tarpeelliseksi.


      • volvo-freak
        Tommi H kirjoitti:

        Satsi menee luokaan "joku muu", eli ei ole volvon setti. En vaihtanut iskareita, kun eivät nähneet asentajat tarpeelliseksi.

        Vaihda nyt, hyvä mies, ne iskarit kans. Ei ne toimi suunnitellulla tavalla, jos jouset on eri mittaiset kuin on alunperin suunniteltu. Äläkä mene samaan paikkaan, taitaa olla siinä firmassa asentajat jotain kortistokansaa...


      • Pooris
        volvo-freak kirjoitti:

        Vaihda nyt, hyvä mies, ne iskarit kans. Ei ne toimi suunnitellulla tavalla, jos jouset on eri mittaiset kuin on alunperin suunniteltu. Äläkä mene samaan paikkaan, taitaa olla siinä firmassa asentajat jotain kortistokansaa...

        No eipä se iskareiden vaihto välttämättömyys ole noissa uusissa volvoissa. Esim itse laitoin cobran madallusjouset ja sen jälkeen tutkittiin ja käytettiin iskaritestissä kaverin firmassa.
        Tulokset oli samaa luokkaa kuin kaverin koneilla, eli erinomainen. Kyllä ajattelin säädettävät koni sportit pistää alle kunhan jaksan, onhan ne astetta jäykemmät.
        Autoa madallettiin 40mm


      • volvo-freak
        Pooris kirjoitti:

        No eipä se iskareiden vaihto välttämättömyys ole noissa uusissa volvoissa. Esim itse laitoin cobran madallusjouset ja sen jälkeen tutkittiin ja käytettiin iskaritestissä kaverin firmassa.
        Tulokset oli samaa luokkaa kuin kaverin koneilla, eli erinomainen. Kyllä ajattelin säädettävät koni sportit pistää alle kunhan jaksan, onhan ne astetta jäykemmät.
        Autoa madallettiin 40mm

        Omat kokemukseni perustuu 740:een, johon oli noin kuukautta ennen auton joutumista mun "helliin" ;) käsiin joutumista laitettu uudet, Volvon alkuperäiset iskarit ja jouset. Kyseinen mallihan näytti ihan maasturilta joten madaltaahan sekin piti. Nuukuus iski kuitenkin sillä hetkellä ja alle laitettiin vaan madallusjouset ja iskarit jäi ennalleen. Kaveri kuitenkin suostutteli vähän ajan päästä vaihtaan myös paremmin jousiin sopivat iskarit ja täytyy sanoa, että kyllä niiden iskareiden vaihto vaikutti enemmän kuin jousien. No tietty kehitys on mennyt eteenpäin ja käytetty on aina käytetty...


      • Tommi H
        Pooris kirjoitti:

        No eipä se iskareiden vaihto välttämättömyys ole noissa uusissa volvoissa. Esim itse laitoin cobran madallusjouset ja sen jälkeen tutkittiin ja käytettiin iskaritestissä kaverin firmassa.
        Tulokset oli samaa luokkaa kuin kaverin koneilla, eli erinomainen. Kyllä ajattelin säädettävät koni sportit pistää alle kunhan jaksan, onhan ne astetta jäykemmät.
        Autoa madallettiin 40mm

        Mulla on kanssa Cobran (jäte)jouset ;) Mutta luin jostain että konin sport iskarit (keltaiset) ei toimi T4:ssä niinkuin pitäisi (tais olla vvspy.commista kun luin). Kuluvat nopeammin tai jotain sinnepäin.


    • v40

      ei kannata madaltaa. mulla on 215/45-17" renkaat T nelkussa ja on ihan riittävän jämäkkä ajaa motarilla. huonommilla teillä ei tartte pelätä pohjan paukkumista. karvanopat aattelin asentaa, ne kuulemma lisää kaarreominaisuuksia. =)

    • peku

      siitä pitäisi ottaa ohjauslaitteet ja alusta kokonaan pois ja tehdä uusiksi.Auto on ihan perseestä ajella.

      • volvo-freak

        Omat kokemukseni perustuu 740:een, johon oli noin kuukautta ennen auton joutumista mun "helliin" ;) käsiin joutumista laitettu uudet, Volvon alkuperäiset iskarit ja jouset. Kyseinen mallihan näytti ihan maasturilta joten madaltaahan sekin piti. Nuukuus iski kuitenkin sillä hetkellä ja alle laitettiin vaan madallusjouset ja iskarit jäi ennalleen. Kaveri kuitenkin suostutteli vähän ajan päästä vaihtaan myös paremmin jousiin sopivat iskarit ja täytyy sanoa, että kyllä niiden iskareiden vaihto vaikutti enemmän kuin jousien. No tietty kehitys on mennyt eteenpäin ja käytetty on aina käytetty...


      • volvo-freak

        Anteeksi, lipsahti väärälle kaverille toi yllä oleva vastaus. Minkäs ikäistä 40-sarjalaista herra on ajanut ja millä tavalla se on huono ajettava?


    • rasselituppo
    • volvo s4022

      mun lyötyy mun s40 t4 vollesta FK HIGHSPORT säädettävä alusta -70 mm kelpaa ajella, ei ollenkaa huono ajettavuus mun mieleen :) auto on 01 vm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe