Kertoka tyhmälle

xenon

Voiko niitä xenon polttimoita laittaa tavalliseen umpioon?

17

6993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-o

      Sinne umpioon voi tunkea vaikka norsun, jos saa mahtumaan.

      Aito, oikea Xenon-polttimo ei toimi tavallisessa umpiossa lainkaan.

      Xenon-kaasulla täytettyjä tavallisia polttimoita kyllä voi laittaa, ja ne toimivat. Mutta ne eivät ole siis kaasupurkausvalot, vaan tavalliset polttimot, joiden sisällä on ominaisuuksia parantamassa xenonkaasua.

      • uuno

        Jos ei tiedä asioista, niin voisi jättää vastailematta.

        Nuo ns. xenon-halogeenipolttimot on pelkkä myyntimiesten kikka, jolla tietämättömiä kusetetaan. Jos haluaa enemmän valoa, niin nuita ei ainakaan kannata laittaa, kun silloin mennään väärään suuntaan.

        Xenon polttimo käy hyvin normiumpioon, jos vaan pituussuunnassa mahtuu, kun on jonkin verran halogeenia pitempi. Itse valonlähde on samalla kohtaa, joten valokuvio ei muutu, eikä näinollen häikäise, kunhan umpio ei ole linssityyppinen. Tähänkin xenon voidaan asentaa, mutta suora valo pitää estää tavalla tai toisella.

        Xenon polttimo on 35 wattinen, eli ottaa vähemmän virtaa kuin halogeeni, eli lämpenee vähemmän. Ei siis kuumenemisongelmia, kuten satawattisten kanssa.


      • Pena
        uuno kirjoitti:

        Jos ei tiedä asioista, niin voisi jättää vastailematta.

        Nuo ns. xenon-halogeenipolttimot on pelkkä myyntimiesten kikka, jolla tietämättömiä kusetetaan. Jos haluaa enemmän valoa, niin nuita ei ainakaan kannata laittaa, kun silloin mennään väärään suuntaan.

        Xenon polttimo käy hyvin normiumpioon, jos vaan pituussuunnassa mahtuu, kun on jonkin verran halogeenia pitempi. Itse valonlähde on samalla kohtaa, joten valokuvio ei muutu, eikä näinollen häikäise, kunhan umpio ei ole linssityyppinen. Tähänkin xenon voidaan asentaa, mutta suora valo pitää estää tavalla tai toisella.

        Xenon polttimo on 35 wattinen, eli ottaa vähemmän virtaa kuin halogeeni, eli lämpenee vähemmän. Ei siis kuumenemisongelmia, kuten satawattisten kanssa.

        Sehän tuli sujuvasti, vaikkei siinä vielä koko totuutta ollutkaan. Ensinnäkin jotta voisit vaihtaa xenoneihin, tulee autossa olla hyväksytty korkeussääätö, jottet häikäisisi muita.
        Toiseksi pelkkä lampun vaihto ei riitä. Halogeenit toimivat 12 voltilla ja xenonit suurjännitteellä. Tämä vaatii oman boksinsa, joka sytyttää lampun ja pitää sen palamassa. Hintaa kertyy jo paljon enemmän kuin pelkän polttimon hinta. Olisikohan sarjojen hinnat noin 500e alkaen.


      • tarkennusta
        Pena kirjoitti:

        Sehän tuli sujuvasti, vaikkei siinä vielä koko totuutta ollutkaan. Ensinnäkin jotta voisit vaihtaa xenoneihin, tulee autossa olla hyväksytty korkeussääätö, jottet häikäisisi muita.
        Toiseksi pelkkä lampun vaihto ei riitä. Halogeenit toimivat 12 voltilla ja xenonit suurjännitteellä. Tämä vaatii oman boksinsa, joka sytyttää lampun ja pitää sen palamassa. Hintaa kertyy jo paljon enemmän kuin pelkän polttimon hinta. Olisikohan sarjojen hinnat noin 500e alkaen.

        vielä:

        - Korkeussäädön kanssa sama juttu kuin halogeeneillakin, eli jos valot sojottaa liian ylös niin häikäisee. Ei ole sen kummempi juttu.

        - Pelkkä polttimon vaihto ei tosiaan riitä, vaan lisäksi tarvitaan virtalähde ja sytytin (kullekin polttimolle omansa).

        - Hinta meni metsään. Alkaen hinnat alle 300.


      • miten tuo
        uuno kirjoitti:

        Jos ei tiedä asioista, niin voisi jättää vastailematta.

        Nuo ns. xenon-halogeenipolttimot on pelkkä myyntimiesten kikka, jolla tietämättömiä kusetetaan. Jos haluaa enemmän valoa, niin nuita ei ainakaan kannata laittaa, kun silloin mennään väärään suuntaan.

        Xenon polttimo käy hyvin normiumpioon, jos vaan pituussuunnassa mahtuu, kun on jonkin verran halogeenia pitempi. Itse valonlähde on samalla kohtaa, joten valokuvio ei muutu, eikä näinollen häikäise, kunhan umpio ei ole linssityyppinen. Tähänkin xenon voidaan asentaa, mutta suora valo pitää estää tavalla tai toisella.

        Xenon polttimo on 35 wattinen, eli ottaa vähemmän virtaa kuin halogeeni, eli lämpenee vähemmän. Ei siis kuumenemisongelmia, kuten satawattisten kanssa.

        häikäisy on sitten estetty sellaisissa linssityyppisissä umpioissa, jotka ovat alunperin tarkoitettu xenoneille. Itse olen nähnyt tällaisen jälkiasennetun muutossarjan linssityyppisessä umpiossa, ja valokuvio näyttää aivan normaalilta.


      • edellinen
        uuno kirjoitti:

        Jos ei tiedä asioista, niin voisi jättää vastailematta.

        Nuo ns. xenon-halogeenipolttimot on pelkkä myyntimiesten kikka, jolla tietämättömiä kusetetaan. Jos haluaa enemmän valoa, niin nuita ei ainakaan kannata laittaa, kun silloin mennään väärään suuntaan.

        Xenon polttimo käy hyvin normiumpioon, jos vaan pituussuunnassa mahtuu, kun on jonkin verran halogeenia pitempi. Itse valonlähde on samalla kohtaa, joten valokuvio ei muutu, eikä näinollen häikäise, kunhan umpio ei ole linssityyppinen. Tähänkin xenon voidaan asentaa, mutta suora valo pitää estää tavalla tai toisella.

        Xenon polttimo on 35 wattinen, eli ottaa vähemmän virtaa kuin halogeeni, eli lämpenee vähemmän. Ei siis kuumenemisongelmia, kuten satawattisten kanssa.

        Mikä tuossa muka meni väärin? Opettele lukemaan ennen kuin höliset omiasi.

        Laadukkaat merkkivalmistajat todellakin tarjoavat H4-polttimoita, joissa Xenon-kaasua käytetään aivan normaalina täytekaasuna, ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        En todellakaan puhu mistään kiinalaisista super-mega-hyper-ultralightblue-hud-polttimoista, joilla valoteho lähinnä heikkenee.

        Jätä itse vastaamatta, jos ei vastauksesi sisällä mitään hyödyllistä alkuperäiselle kysyjälle.


    • tietäjiä

      Älä usko kaikkia viisaita,kyllä ne senonit sähköllä toimii eikä kaasulla.

      • paras

        Nyt osuit asian ytimeen, ihanko itse keksit?


      • Xenu

        Itse olen käyttänyt xenon-kaasua lämmitykseen ja ruoanlaittoon jo vuosia!


    • 5.12.2017.11.34

      Xenon polttimot toimii sen sisällä olevalla xenon kaasulla. Mutta se kaasu pitää sytyttää korkealla jännitteellä(20k v), jonka hoitaa xenonpolttimon ballasti. Sytyttämisen jälkeen kuluttaa se vähemmän virtaa kuin 50w halogeeni. Mutta tuottaa valoa monin kertaisesti enemmän.

      Nimim. tietäjä ei varmaan tiedä, että halogeenipolttimonkin sisällä on kaasua nimeltään halogeeni.

      Ja vanhaan mutta hölmöön keskusteluun vastaukseksi, voi laittaa joka umpioon xenonpottimon. Niitä tehdään vaikka h4 kannalle. Mutta olet kusipää jos rihla lasiseen umpioon xenonit laitat. Koska siitä lähtee helvetisti hajavaloa. Ja suositeltavaa on valokuvio säätää vastaan tulevan kuskin silmien alapuolelle. Niin ja ei mene katsastuksesta läpi.

    • bimmeripojat

      vain täysi kyrpä laittaa xenonit tavallisiin umpioihin

      • jepjepppp

        Juuri äsken takana ajoi teinibemari karvanoppaksenoneineen, ja häikäisi peilien kautta niin perkeleesti. Onneksi meni pian ohi mittavan pörinän saattelemana.

        Kyllä noihin saisi poliisi puuttua, jos mitenkään vain mielipidevainoltaan ehtii.


    • Ei.mikään.mamis

      Minulla on autossani jälkiasenteiset xenonit ja kyllä on hyvät valot. Näkee todella hyvin. Suosittelen!

      • OstaUusiAuto

        Köyhien säälittäviä räpellyksiä.


    • Alma45

      Mies antoi tehtäväksi että pitäisi vaihtaa ajovalojen polttimot. Mistä tiedän kuuluuko olla xenonit vai tavalliset polttimot? Eli jos on ollut alunperin xenonit, voiko nyt laittaa normituikut?

      • dfdssg

        Voit laittaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe