Ei nyt tänne kuulu, mutta kun täälä on muutakin juttua autolämmityksestä,
kun ihmetyttää kovasti tällainen asia,
kun LÄMMITYSTOLPALLA on erikseen
AJAT JOLLOIN SE LÄMMITTÄÄ! Mun mielestä ihan käsittämätöntä!
Onko muilla taloyhtiössä tällainen käytäntö?
Mitäs jos pitää viedä lasta korvalääkäriin klo 15, pihalla -30* ja lämmitysaika olikin jo 9.30-11.30?? Pitääkö mennä taksilla kun auto ei käynnisty.
Kaikessa ne säästää!
Lämmitystolpan lämmitysajat?!
9
1845
Vastaukset
- tämmöstä
Silloin kun vielä asuin asoy:ssa, oli siellä kiinteät ajat lämmitykselle ja sen lisäksi kytkin, jolla sai lämmitykset päälle tunniksi kerrallaan. Katsos kun keskiverto taloyhtiöasukas on niin juuttaan laiska, että sen täytyy jättää se kaapeli kiinni autoon ja tolppaan, ja sitte se odottaa, että auto on taas seuraavaa lähtöä varten valmiiksi lämmin.
- se käytännössä
menee. Monen taloyhtiön hallituksessa olleena olen joutunut monta kertaa havaitsemaan mihin johtaa
sinänsä hyvältä tuntuva systeemi että joka tolpassa on aina sähkö.
Nykyisessä yhtiössäni on 200 huoneistoa ja 150 autotolppaa.
Kun aika oli vielä vapaa, noista 150 paikasta 90%
piti autoaan lämpiämässä 24 tuntia vuorokaudessa
vaikka autoa olis käytetty kerran viikossa! Oli jopa muutama tapaus että kilowatin tehoinen
sisätilalämmitin hyrräsi vuorokaudet läpeensä koko talven.
Eihän siitä mitään tullut, sähkönkulutus harakoille oli huikea ja autottomatkin maksoivat siitä.
Niinpä olimme pakotetut hankkimaan keskuskellon jolla autotolpat ovat päällä vain muutaman
valitun tunnin vuorokaudessa.
Todellisuus yleensä on ihanteille melko murhaava. - Uskomattamnauppaa
se käytännössä kirjoitti:
menee. Monen taloyhtiön hallituksessa olleena olen joutunut monta kertaa havaitsemaan mihin johtaa
sinänsä hyvältä tuntuva systeemi että joka tolpassa on aina sähkö.
Nykyisessä yhtiössäni on 200 huoneistoa ja 150 autotolppaa.
Kun aika oli vielä vapaa, noista 150 paikasta 90%
piti autoaan lämpiämässä 24 tuntia vuorokaudessa
vaikka autoa olis käytetty kerran viikossa! Oli jopa muutama tapaus että kilowatin tehoinen
sisätilalämmitin hyrräsi vuorokaudet läpeensä koko talven.
Eihän siitä mitään tullut, sähkönkulutus harakoille oli huikea ja autottomatkin maksoivat siitä.
Niinpä olimme pakotetut hankkimaan keskuskellon jolla autotolpat ovat päällä vain muutaman
valitun tunnin vuorokaudessa.
Todellisuus yleensä on ihanteille melko murhaava.on tämä suomi junttila ja juntti ituniskat hallituksissa taloyhtiöissä Ruotsissa joka paikassa as oyt vuokratalot ja niiden vieraspaikat firmat ja niiden vieraspaikat jokapaikassa lämmitystolpat ja sähkö aina päällä.
Kyllähän nämä saatanan kitupiikit on perseestä
onneksi on oma talo talli ja ulkopaikat autoille voi pitää autonsa lämpöisenä koska tahansa. - Nimetön
se käytännössä kirjoitti:
menee. Monen taloyhtiön hallituksessa olleena olen joutunut monta kertaa havaitsemaan mihin johtaa
sinänsä hyvältä tuntuva systeemi että joka tolpassa on aina sähkö.
Nykyisessä yhtiössäni on 200 huoneistoa ja 150 autotolppaa.
Kun aika oli vielä vapaa, noista 150 paikasta 90%
piti autoaan lämpiämässä 24 tuntia vuorokaudessa
vaikka autoa olis käytetty kerran viikossa! Oli jopa muutama tapaus että kilowatin tehoinen
sisätilalämmitin hyrräsi vuorokaudet läpeensä koko talven.
Eihän siitä mitään tullut, sähkönkulutus harakoille oli huikea ja autottomatkin maksoivat siitä.
Niinpä olimme pakotetut hankkimaan keskuskellon jolla autotolpat ovat päällä vain muutaman
valitun tunnin vuorokaudessa.
Todellisuus yleensä on ihanteille melko murhaava.Lahopäät !! Ennenkuin kytäätte että tuollakin on auto roikassa aina kun auto on ruudussa. Elette ole tietoisia niin autoon kiinteästi asennettavia ajastimia on ollut olemassa jo kymmeniä vuosia.Itsellänikin on Defan ajastin systeemi johon voi ohjelmoida kaksi noutoaikaa,jolloin roikan voi tyrkätä huoletta puskuriin ja auto lämpiää vaan tarvittaessa.Viime talvena jotkut valopäät päättivät terrorisoida ja olivat nyhtäneet johdon irti plugista pari kertaa. Todella fiksua.Eli jos auto on roikassa SE EI VÄLTTÄMÄTTÄ ole LÄMMÖSSÄ !!!
- talvella
Nimetön kirjoitti:
Lahopäät !! Ennenkuin kytäätte että tuollakin on auto roikassa aina kun auto on ruudussa. Elette ole tietoisia niin autoon kiinteästi asennettavia ajastimia on ollut olemassa jo kymmeniä vuosia.Itsellänikin on Defan ajastin systeemi johon voi ohjelmoida kaksi noutoaikaa,jolloin roikan voi tyrkätä huoletta puskuriin ja auto lämpiää vaan tarvittaessa.Viime talvena jotkut valopäät päättivät terrorisoida ja olivat nyhtäneet johdon irti plugista pari kertaa. Todella fiksua.Eli jos auto on roikassa SE EI VÄLTTÄMÄTTÄ ole LÄMMÖSSÄ !!!
yhdellä vilkaisulla konepelliin ja tuulilasin
alasyrjään näkee onko lämppäri päällä vai ei.
Ei me isännöitsijätkään nyt ihan idiootteja...
- Osakkeenomistaja
Jos olet asunto-osakkeen omistaja, jätät hallitukselle seuraavassa yhtiökokouksessa päätettäväksi vaatimuksen, että tolppiin laitetaan pistorasiakohtaiset ajastimet ja nykyinen kellosysteemi poistetaan ja agitoit kaikki osakkeenomistajat kannattamaan esitystäsi.
Jos olet vuokralainen, tyydyt kohtaloosi tai muutat sellaiseen taloon, jossa tolppakellot ovat valmiina.- Tolppana
Vuokralaisia tässä vaan ollaan...
Oliskohan sellanen mahdollista että edes pidentäisivät sitä lämmitysaikaa päivälläkin ainakin tunnilla? Kannattaako edes kysyä? - pip²
Tolppana kirjoitti:
Vuokralaisia tässä vaan ollaan...
Oliskohan sellanen mahdollista että edes pidentäisivät sitä lämmitysaikaa päivälläkin ainakin tunnilla? Kannattaako edes kysyä?Ei ne sitä ainakaan pidennä, jos et sitä erikseen pyydä.
Vanhemilla oli aikoinaan samanlainen ongelma, lämmitys päättyi hieman aamuseitsemän jälkeen. Ongelmana oli vain, että porukat lähti matkaan monasti jo ennen kuutta, jolloin auto ei vielä ehtinyt lämmetä, jos ollenkaan. Yksi puhelinsoitto isännöitsijälle perusteluineen riitti siihen, että tuo typerä kelloajastus poistettiin ja tolppiin tuli jälleen virtaa 24/7. - M.B.
Tolppana kirjoitti:
Vuokralaisia tässä vaan ollaan...
Oliskohan sellanen mahdollista että edes pidentäisivät sitä lämmitysaikaa päivälläkin ainakin tunnilla? Kannattaako edes kysyä?Joissain taloyhtiöissä harrastetaan sellaistakin, että sähköt ovat päällä tolpissa aamulla (esim. klo 5-9) ja iltapäivällä, ennen töistä palaavia, vielä toistamiseen (esim. 12-14) tai sitten ihan kylmän rauhallisesti koko päivän, esim. klo 5-16. Näin töistä palaavat voivat laittaa letkun heti kiinni seuraavaa päivää varten, eivätkä ne pari ääliötä, joilla kuitenkin on johto kiinni jatkuvasti, vaikka auto liikahtaa kerran viikossa, saa törsättyä sähköä ihan kellon ympäri.
Tolppakellot pitäisi laittaa omaankin yhtiöön, mutta parkkipaikka on muutenkin menossa remonttiin (kunhan Vantaa joskus saisi oman osuutensa hoidettua...) eikä tolppia kannata uusia ennen sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295534Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144114Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871372Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601229
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2191134