Tervehdys!
Miten toi starttirahahomma toimii siis uudelle nuorelle yrittäjälle? Eli paljon se on, kauanko sitä saa ja mihin kaikkeen se velvoittaa? Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Starttiraha
5
827
Vastaukset
- e-p
Ota yhteyttä asuinkuntasi työvoimatoimistoon. Ehdot ja summat vaihtelevat alueittain.
Tuki on n. 650 e/kk brutto ja se myönnetään yleensä 6 kk:ksi. Jatkoa on mahdollista hakea enintään 4 kk:ksi, 500 e/kk.
Käytännössä tuota täyttä 10 kk myönnetään hyvin harvoin. - kyselemään
Ensinnäkin sinulla ei saa olla yritystä ennen kuin haet starttirahaa. Jotkut toimistot vaativat pienen yrittäjäkurssin käymistä ennen kuin edes harkitsevat. Se ei ole mikään automaatti, riippuu alasta ja laskelmista. Täällä ei enää tänä vuonna myönnetä kampaajille starttirahoja, niitä kun on joka kadunkulmassa.
- Jamja
Siis joo, ajat on jo varattu ja kurssillekin oon menossa. Mul ois paketti aika kasassa asiakkaita myöten, lähinnä noi verohommat askarruttaa ja sit se paperityö (kyseessä on siis tmi). En ole vielä siis kerinnyt sinne työkkärin tapaamiseen missä nää asiat varmaan selvitetään.
- e-p
Jamja kirjoitti:
Siis joo, ajat on jo varattu ja kurssillekin oon menossa. Mul ois paketti aika kasassa asiakkaita myöten, lähinnä noi verohommat askarruttaa ja sit se paperityö (kyseessä on siis tmi). En ole vielä siis kerinnyt sinne työkkärin tapaamiseen missä nää asiat varmaan selvitetään.
Työkkärissä ei yleensä ole varsinaisia yritysneuvojia. Toki starttirahaneuvojat jotain yrityksen perustamisesta tietävät ja voivat neuvoa asiakasta eteenpäin, mutta varsinaiset käytännön asiat on selvitettävä itse. Käytännön asiat voivat vaihdella paljon yritysmuodoittain, aloittain ym., joten työvoimaneuvoja ei ole näissä asiantuntija.
Siis mars vakuutusyhtiöön, Finnveraan/pankkiin,
verotoimistoon, maistraattin ym. hoitamaan näitä käytännön asioita.
- Tuulanteija
Mene uusyrityskeskukseen. Siellä neuvotaan ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060