Olisi harkinnassa kakkosautoksi mazda 121
vuosimalli 91 ->
Onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta?
Kyseisestä autosta ei löydy paljon mitään
tietoja netistä. Jos jollakin on lisäinfoa
ky. vehkeestä vois laittaa niitä tänne.
onko tietoa mazda 121:stä
2
411
Vastaukset
- juge
taitaa 121 olla harvinainen merkki
kun kukaan ei sano siitä mitään
onhan se vähän mummoankan auton näköinen
mutta niihan ne kaikki uudetkin pikkuautot ovat
pliis onko kellää kokemuksia -91 -> uudemmat
mazda 121 :sestä- Opa
Itselläni on ollut vuodesta 95 vuosimallin 92 yksilö. Tällä hetkellä ajettu 197 tkm ja täytyy todeta, että auto on ollut laadukkain auto, mitä olen koskaan omistanut saati tuntenut!
Autosta on olemassa LX ja GLX mallit. GLX:ssä extraa ovat takaniskatuet, takaluukun aukaisu sisältä, 2-osainen takapenkki ja korinväriset puskurit/peilien kotelot. Muutoin tekniikaltaan ja sisustukseltaan ovat identtiset. Vaikka takalasissa lukeekin 1,4i moottori on 1,3 l 16V monipisteruisku. Tekniikka on yhteistä 323:n kanssa, joten huolto-osia löytyy.
Mazdan maahantuojan merkkiosien hinnoittelu on todella ihmeellisen edullista, sillä esim. NGK:n tulpat ja ilmansuodatin ovat merkkiosina halvemmat kuin olen harakiri-liikkeistä onnistunut löytämään. Mazdan varaosahinnastot ovat vapaasti nähtävillä www.mazda.fi sivuilla!
Mitään vikoja ei ole ollut. Moni ei usko, mutta pakoputkikin on alkuperäinen. Moottori on täysin kuiva, eikä öljyä tihku mistään, päinvastoin kuin -00 Vectrastani. Viimeisen kerran auto on merkkihuollettu 60 tkm ajettuna ja sen jälkeen olen vaihdattanut öljyt 10 tkm:n välein, lisäksi olen silloin tällöin vaihtanut sekä tulpat, että ilmansuodattimen. Jarrupalat on vaihdettu pari kertaa.
121 on ikäisekseen modernilla, mutta perinteisellä ja hyväksi havaitulla tekniikalla varustettu, ainoastaan muotoilu on futuristista. Samaan aikaan muut pikkuautot olivat vielä lähes säälittäviä, kuten A-mallin Corsa. :)
Aikoinaan ostin auton kakkosautoksemme ja olin hieman epäluuloinen ja oletinkin ajavamme sillä vain pari vuotta. Nyt tuli autolle 10 v täyteen ja olen päättänyt ajaa sillä niin pitkälle, että saan selville sen kestävyyden rajat. Toki muutkin 90-luvun alun Mazdat ovat yhtä hyviä laadultaan. Edellä kerrotut laatu maininnat koskevat myös tuttavani -92 626:sta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690