Olisi harkinnassa kakkosautoksi mazda 121
vuosimalli 91 ->
Onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta?
Kyseisestä autosta ei löydy paljon mitään
tietoja netistä. Jos jollakin on lisäinfoa
ky. vehkeestä vois laittaa niitä tänne.
onko tietoa mazda 121:stä
2
508
Vastaukset
- juge
taitaa 121 olla harvinainen merkki
kun kukaan ei sano siitä mitään
onhan se vähän mummoankan auton näköinen
mutta niihan ne kaikki uudetkin pikkuautot ovat
pliis onko kellää kokemuksia -91 -> uudemmat
mazda 121 :sestä- Opa
Itselläni on ollut vuodesta 95 vuosimallin 92 yksilö. Tällä hetkellä ajettu 197 tkm ja täytyy todeta, että auto on ollut laadukkain auto, mitä olen koskaan omistanut saati tuntenut!
Autosta on olemassa LX ja GLX mallit. GLX:ssä extraa ovat takaniskatuet, takaluukun aukaisu sisältä, 2-osainen takapenkki ja korinväriset puskurit/peilien kotelot. Muutoin tekniikaltaan ja sisustukseltaan ovat identtiset. Vaikka takalasissa lukeekin 1,4i moottori on 1,3 l 16V monipisteruisku. Tekniikka on yhteistä 323:n kanssa, joten huolto-osia löytyy.
Mazdan maahantuojan merkkiosien hinnoittelu on todella ihmeellisen edullista, sillä esim. NGK:n tulpat ja ilmansuodatin ovat merkkiosina halvemmat kuin olen harakiri-liikkeistä onnistunut löytämään. Mazdan varaosahinnastot ovat vapaasti nähtävillä www.mazda.fi sivuilla!
Mitään vikoja ei ole ollut. Moni ei usko, mutta pakoputkikin on alkuperäinen. Moottori on täysin kuiva, eikä öljyä tihku mistään, päinvastoin kuin -00 Vectrastani. Viimeisen kerran auto on merkkihuollettu 60 tkm ajettuna ja sen jälkeen olen vaihdattanut öljyt 10 tkm:n välein, lisäksi olen silloin tällöin vaihtanut sekä tulpat, että ilmansuodattimen. Jarrupalat on vaihdettu pari kertaa.
121 on ikäisekseen modernilla, mutta perinteisellä ja hyväksi havaitulla tekniikalla varustettu, ainoastaan muotoilu on futuristista. Samaan aikaan muut pikkuautot olivat vielä lähes säälittäviä, kuten A-mallin Corsa. :)
Aikoinaan ostin auton kakkosautoksemme ja olin hieman epäluuloinen ja oletinkin ajavamme sillä vain pari vuotta. Nyt tuli autolle 10 v täyteen ja olen päättänyt ajaa sillä niin pitkälle, että saan selville sen kestävyyden rajat. Toki muutkin 90-luvun alun Mazdat ovat yhtä hyviä laadultaan. Edellä kerrotut laatu maininnat koskevat myös tuttavani -92 626:sta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie806992Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816313Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532502Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant592183Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431509- 141502
- 1981240