yksityislääkäri vai julkinen palvelu

tarjasusanna

pohdin tässä hoitoni keskittämistä yksityiselle sektorille - kannattaako?harmittaa kun aina sairaalassa on eri lääkäri ja aina joutuu selittämään samat jutut ym..jos nyt saa ketään kiinni - paljonko enemmän yksityinen maksaa? ja Kelaltahan saa korvauksia takasin,eikö?

10

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epi-vm76

yksityistä sektoria,neurologini palkkio on 70 euroa,josta KELA korvaa muistaakseni 30%.

• pysyy samana

samat lääkärit täällä on yksityisellä puolella homissa mitkä kunnallakin,lääkäri tietysti pysyy samana helpommin yksityisellä,puolen.jkl kyllä melko hyvin omalääkäri pelaa, tosin tunnen useammankin minua hoitaneen neuron.vakiokysymysähän se on miten on mennyt,itse käyn vain 1krt vuodessa neurolla jos hyvin menee,vaikea lääkärin ois vuodenpäähän muistaa tilanteeni. viimeksi selvisin neurolta noin 15min kuin kirjoitti uuden reseptin ja katsottiin veriarvot.

• sauvatar

parempi eli käyn Neurolla, joka on todella hyvä paikka. Lämpimästi suosittelen, en maksa kuin pkl-maksun 22e/kerta. Kaupunki on kirjoittanut maksusopimuksen vuodeksi aina kerrallaan ja se uusitaan sitten joka vuosi jos on tarpeen. Siinä suhteessa yksityinen on parempi kuin julkinen, kun aina on vakio Neurologi. Ei joka kerta tarvitse kertoa alusta loppuun miten on viimeiset vuodet menneet jne...Hintoja en tiedä, kun olen sillä maksusitoumuksella kävijä. Neurologi teki sen ja lähetti kaupungille ja kaupunki suostui maksamaan käyntini.

• ninni

olinpa kerran neurolla.
        (hah kun alkaa hyvällä otsikolla)

nuori lääkäri innostui

-miten meni v.95

-miten se eroaa vuodesta 2002

-miksi lääkkeet muutettiin vuonna 2001 tapahtuko
        jotain erityistä
        -miten on menny vuonna 2003

ja lopuksi miten menee meni tosiaanki 15 minuuttia kun sai tämänhetkisen asian kirjoittaa ja kysyttyä

• timanttimies

menny joo mulla oli nikki tiltis jaa en oo sitte kirjotellu olleskaa

• sadenpisara

kun minun sairauttani alettiin selvitteleen.olin eka terveskeskuksessa ja salon sairaalassa.olisin päässyt vasta neurologille marraskuun lopussa.ja nyt pulssissa on jo kaikki hoitunut.itse olen sitä mieltä että yksityinen on parempi lääkäritkin ovat pätevämpiä.käyni maksaa 5o euroa mikä on paljon.mielestäni kela kyllä korvaa hiukan...

• tammetar

Mä olen ollut ihan julkisella sektorilla onneksi yliopistollisissa sairaaloissa. Mulle on sattunut todella hyvät lääkärit olen tyytyväinen. Jos julkisella puolella en olisi saanut kunnon hoitoa niin yksityiselle olisin mennyt. Lääkäreitä on moneen lähtöön

• sauvatar

käyttäjäksi ja kyse oli verikokeiden otosta. Kyllä vaikeaksi taas kerran meni. Huh, huh sanon minä. Edelleen painotan yksityisellä käyntiä ja sen toimivuutta ja helpoutta.

• Hugo

Itse teen niin, että käyn yksityisellä, mutta otan julkisella kalliit verikokeet. Julkisella puolella täällä Helsingissä näytteiden otto yksityisen lähetteellä oli todella nopeaa ja hienoa oli myös palvelu. Tulokset lähetin sähköpostilla yksityisen puolen lääkärilleni, joka tsekkasi kaikki arvot.

Varmaan toimiva ratkaisu muillekin? Muistaakseni verikokeet kuitenkin maksavat yksityisellä puolella n. 200 euroa ja julkisella taisi saada ilmaiseksi.

• sauvatar

ongelma olikin, kun terv.as. sanoi etteivät he ota yksityisellä lääkäreillä kävijöiden verikokeita enään. Sanoin, että ainahan olette ottaneet. Eivät enään ota. Mun piti mennä alakertaan kysymään terv.hoit. laittaako hän koneelle mun kokeet ja sitten pääsen kokeisiin. Kokeet mitä piti ottaa oli mulla paperissa. Hän sitten laittoi ja pähkäili, että olenko HYKS'in alainen kuitenkin. Sanoin etten ole ja joka tapauksessa mulla on maksusitomus, joten kaupunki maksaa. ( Olen paljon tehnyt töitä kaupungille, joten oletan että tavallaan olen itse maksaja verojen puolesta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50