miten voisin auttaa ystävääni?

amor-angel

hei. olen huolissani ystävästäni, koska olen kerran yllättänyt hänet huoneestaan ahmimasta kauhean läjän karkkeja. kysyin että onko kaikki hallinnassa, ja hän vakuutti että on, eikä aio syödä niitä kaikkia kerralla, tarkasteli kuulemma vaan säästöjään. tapahtuneen jälkeen hänen äitinsä kutsui meidän perheemme syömään heidän luokseen, koska asumme melkein toistemme naapurissa. ystäväni lähti syötyään vessaan ja palasi silmät verestävinä. taaskin hän sanoi olevansa täysin kunnossa, maha oli kuulemma vain vähän sekaisin. viimeisin tapaus kuitenkin vahvisti epäilyni oikein olan takaa. vietin synttäreitä ja lähdin sen kunniaksi tämän kyseisen ystäväni kanssa kaupungille ja suunnitelmissani oli käydä jäätelöllä tai hesburgerissa. kaverini kieltäytyi jyrkästi hesestä joten vein hänet jäätelölle. hän ei syönyt jätskiannostaan ensin juuri lainkaan... sitten hän sanoi että se on niin pahaa ettei sitä voi syödä, ja että hän vie sen tiskille ja pyytää rahat takaisin. ja hän käski minun mennä siksi aikaa viereiseen kauppaan, koska hänellä kuulemma kestäisi jonottaa hiukan. vähän ihmettelin, mutta menin kuitenkin. minua alkoi kuitenkin huolestuttaa aika tavalla, jotai outoa tässä oli. niinpä palasin jäätelöbaariin, mutten nähnyt ystävääni siellä. menin jäätelöbaarin vessaan ja kuulin sieltä ähkimistä. oksentamista. ystäväni tuli ulos ja huomatessaan minut hän alkoi itkeä ja huutaa että miksi minä seison siinä. hänellä oli yhä kädessään se jäätelö annos kippa, mutta se oli tyhjä. veikkaan että hän oli ahminut sen salaa vessassa ja oksentanut sitten. lohdutin ystävääni ja kerroin hänelle että tiedän kyllä että hänellä on bulimia ja tarjouduin avuksi, mutta ystävälläni oli taas selitykset... hän kertoi että oli käynyt tyhjentämässä sen vessasta koska ei ollut jaksanut jonottaa ja oksentanut kokska se oli olllut pahaa. en minä kuitenkaan voinut enää uskoa ja aloin itsekkin itkeä koska tajusin ystäväni tilanteen... haettuani netistä tietoa päätin kysyä ystävältäni, jos hän aloittaisi terapian, mutta siitäkös hän suutahti ja sanoi ettei hän tarvitse kallonkutistajaa, koska ei hänellä mikään ole. mutta minä nään sen niin selvästi että jokin hätä vaivaa, mitä todennäköisemmin bulimia... miten voisin saada hänet tajuamaan tilanteensa ja miten voisin auttaa häntä? toivottavasti jaksoitte lukea.

1

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3

Aika varmasti ystävälläsi on bulimia! En osaa muuta sanoa, kuin saman mitä sanoin kohdassa:
      (ks.) -Miten auttaa? kirj. tiedoton..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe