YSTÄVYYSSUHTEET

mentori-x

Ystävät ovat meille luojan lahja.
Huomaan täällä palstoillakin usein huhuiltavan "ystävän" perään, joka ei ole kirjoittanut vähään aikaan.

Mitä on ystävyys ?

71

3627

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajomies

Tuo Lasse Mårtenssonin laulu tuo edelleen
      aikamme kiireet.

Marie Cauer on sanonut sattuvasti ystävyydestä:
      - Aikani on elämäni.
      Kelle annan hetken ajastani,
      hänelle annan palasen elämästäni.

• ja mitä

annat, sitä saat...

• Ajomies
        ja mitä kirjoitti:

annat, sitä saat...

Pitää paikkansa, sillä
        - ihminen, jota olet kerran auttanut,
        ei unohda sinua koskaan !
        Aina kun hän joutuu pulaan niin hän saapuu
        sinun luoksesi aina uudelleen.

• Tarkka kuin porkkana
        Ajomies kirjoitti:

Pitää paikkansa, sillä

jutella itsesi kanssa?

• apu
        Ajomies kirjoitti:

Pitää paikkansa, sillä

on hyvä sana...

• Hämmentynyt
        Tarkka kuin porkkana kirjoitti:

jutella itsesi kanssa?

tämä mentorx, vai mikä hän on, olisi Ajomies?
        Aika toivottoman tuntuinen tilanne - aina itselleen puhumassa!

• Ajomies
        Tarkka kuin porkkana kirjoitti:

jutella itsesi kanssa?

Mietin itsekseni, että mikä saa niin monet ikäihmiset vain häiriköimään.
        Toisaalta samat kirjoittajat vakuuttelevat mielellään miten hyviä ystäviä he ovat keskenään.
        Ajattelehan, että olisimme ystäviöä keskenämme vaikka täällä palstoilla niin minä ainakin pyrkisin ensin meilaten ottamaan yhteyttä ja sitten antaisimme toisillemme muita yhteystietoja
        jotta voisimme olla yhteydessä toisiimme aina halutessamme.

Nyt 70 palstalla huhuillaan vanhan hyvä'n ystävän paluuta kuten niin usein aiemminkin.
        Asia ei muuten minulle kuulu, mutta miten voidaan olla hyviä ystäviä ellei ole henkilökohtaista kontaktia ?
        Minulla on paljon palstoilla keskustelevia, joitten kanssa keskustelemme aivan muualla
        näistäkin pastoilla olevista aiheista.
        Ajattelehan kun sanot minun "keskustelevan" itseni kanssa
        - parhaillaan nämä palstalaiset saattavat keskustella aiheesta kanssani meilaten, soitellen, mesen, skypen ja henkilökohtaisesti tavaten. Parhaillaan yhteyksiä on jopa satamäärin päivässä eli moninverroin enemmän kuin konsanaan täällä on esillä.

• kirjoituksesi
        Ajomies kirjoitti:

Toisaalta samat kirjoittajat vakuuttelevat mielellään miten hyviä ystäviä he ovat keskenään.
        Ajattelehan, että olisimme ystäviöä keskenämme vaikka täällä palstoilla niin minä ainakin pyrkisin ensin meilaten ottamaan yhteyttä ja sitten antaisimme toisillemme muita yhteystietoja

Nyt 70 palstalla huhuillaan vanhan hyvä'n ystävän paluuta kuten niin usein aiemminkin.
        Asia ei muuten minulle kuulu, mutta miten voidaan olla hyviä ystäviä ellei ole henkilökohtaista kontaktia ?
        Minulla on paljon palstoilla keskustelevia, joitten kanssa keskustelemme aivan muualla
        - parhaillaan nämä palstalaiset saattavat keskustella aiheesta kanssani meilaten, soitellen, mesen, skypen ja henkilökohtaisesti tavaten. Parhaillaan yhteyksiä on jopa satamäärin päivässä eli moninverroin enemmän kuin konsanaan täällä on esillä.

Pelkkää päiväunta, sillä ainakaan tällä palstalla et ole meili- saatikka muita kamuja saanut.

• Ajomies
        kirjoituksesi kirjoitti:

Pelkkää päiväunta, sillä ainakaan tällä palstalla et ole meili- saatikka muita kamuja saanut.

Tulin tuossa kertoneeksi, että minulla on yllättävän monta ystävää, joista jokaisesta olen kiitollinen.
        Ystävyys on luottamusasia. En voisi ajatellakaan kertovani heidän nimiään, nikkejään ja muita asioita, joista keskustelemme "kahdenkesken".
        Asiani ei ole kertoa edes heidän lukumääräänsä eikä muutakaan mitä mahdollisesti olen luottamuksellisesti saanut tietää.

• Hämmentynyt
        kirjoituksesi kirjoitti:

että Ajomiehelä olisi meilikamuja satapäin.
        Tietenkin jos itse itselleen meilailee eri nikeillä..

• Ajomies
        apu kirjoitti:

on hyvä sana...

Jo Pascal sanoi aikoinaan:
        - Ihminen, joka elää vain itseään varten,
        ei kammoa mitään niinkuin yksinäisyyttä.

• Ajomies
        Hämmentynyt kirjoitti:

että Ajomiehelä olisi meilikamuja satapäin.
        Tietenkin jos itse itselleen meilailee eri nikeillä..

- Lue enemmän niin
        luulet vähemmän.

En milloinkaan ole väittänyt, että minulla olisi palstoilla satamäärin ystäviä. Toivon, ettei tästä tämän enempää, koska se ei kuulu keskusteltaviin asioihin kun se on "uskon ja luulon asia".

• Luumumarja
        Ajomies kirjoitti:

Tulin tuossa kertoneeksi, että minulla on yllättävän monta ystävää, joista jokaisesta olen kiitollinen.
        Ystävyys on luottamusasia. En voisi ajatellakaan kertovani heidän nimiään, nikkejään ja muita asioita, joista keskustelemme "kahdenkesken".
        Asiani ei ole kertoa edes heidän lukumääräänsä eikä muutakaan mitä mahdollisesti olen luottamuksellisesti saanut tietää.

Miksi sinun pitää sepitellä valheellisia juttujasi?

Olet joskus kertonut olevasi rehellinen. Siihen vedoten kysynkin nyt sinulta, että miksi sinä olet ikäihmisten palstoilta karkoittanut monia kirjoittajia.

Kerrohan nyt rehellisesti sekin, että oletko henkisesti sairas!
        Sairaus selittäisi monilta kohdin käytöksesi.

• Ajomies
        Luumumarja kirjoitti:

Olet joskus kertonut olevasi rehellinen. Siihen vedoten kysynkin nyt sinulta, että miksi sinä olet ikäihmisten palstoilta karkoittanut monia kirjoittajia.

Näillä palstoilla olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä eikä ainoatakaan totuudenvastaista tietoa ole milloinkaan miltään taholta tuotu esiin yksilöiden ja perustellen.

Mitä taas tulee karkoittamisiin niin en ole siihenkään asiaan saanut mitään aspektia.
        Pyrin pysymään itse avaamissani keskusteluketjuissa ellei nikkiäni mainita tai siihen viitata tai asiat muuten vaadi tulemaan mukaan.

• Luumumarja
        Ajomies kirjoitti:

Näillä palstoilla olen sentään kirjoittanut kymmeniätuhansia viestejä eikä ainoatakaan totuudenvastaista tietoa ole milloinkaan miltään taholta tuotu esiin yksilöiden ja perustellen.

Mitä taas tulee karkoittamisiin niin en ole siihenkään asiaan saanut mitään aspektia.
        Pyrin pysymään itse avaamissani keskusteluketjuissa ellei nikkiäni mainita tai siihen viitata tai asiat muuten vaadi tulemaan mukaan.

ainoatakaan valheelista lorsuamistasi, sillä
        sitä kokeiltiin alussa, mutta sinähän kielsit kaikki, kieroilit, väistelit, niinkuin teet edelleenkin.
        Aivan turhaa sinulle on järkipuhetta esittää.
        Vastaahan nyt kuitenkin , oletko psyykeltäsi aivan terve, tai läheskään normaali!

• Ajomies
        Luumumarja kirjoitti:

sitä kokeiltiin alussa, mutta sinähän kielsit kaikki, kieroilit, väistelit, niinkuin teet edelleenkin.
        Vastaahan nyt kuitenkin , oletko psyykeltäsi aivan terve, tai läheskään normaali!

Luumumarja, kirjoitat ensi kertaa nälle palstoille,
        joten minun on aivan mahdoton vastata lain- ja netiketin vastaiseen loukkaavaan kirjoitukseesi.
        Minun, enempää kuin muittenkaan terveydentilasta ei ole syytä esittää moisia lausumia.
        Olen todella aivan alusta alkaen esittänyt toivomuksen, että mahdolliset huomautukset esitettäisiin siinä keskusteluusa mielellään välittömästi sen puheenvuoron jälkeen, jossa oikaistavaa on havaittu.
        Kaiken aikaa on ollut mahdollisuus lähettää myös "Kerro kaverille tästä keskustelusta" omalta osaltani siihen meiliosoitteeseen, jonka olen useasti vielä palstoillakin tuopnut esiin.

Minulla ei ole ollut eikä ole nytkään mitään syytä olla korjaamatta mahdollisia vääriä tietoja kun ne asiallisesti yksilöiden ja perustellen esitetään.

• Luumumarja kirjoitti:

tuo nyt ole vähän liian vahvasti ja rumasti sanottu? minusta on...

• Luumumarja
        mii-su kirjoitti:

tuo nyt ole vähän liian vahvasti ja rumasti sanottu? minusta on...

liian vahvasti ja rumasti sanottu, verrattuna hänen sanomisiimsa.

• Ajomies
        Luumumarja kirjoitti:

liian vahvasti ja rumasti sanottu, verrattuna hänen sanomisiimsa.

Esittämäsi vihjailut vievät mahdollisuudet ystävyyteen. Toistaessasi syyllistyt perättömiin lausumiin, tutkiskele vaikkapa googlen avulla, mitä se merkitsee.

Kun ilmoitan mielelläni korjaavan väärät lausumani niin minulla on täysio syy otaksua etten sellaisia ole palstoilla milloinkaan esittänyt kun ainoatakaan ei ole tuotu tietooni;
        ei enempää palstoilla kuin yksityisestikään
        milloinkaan yli viiden vuoden aikana kun näillä palstoilla olen kirjoitellut..

• Luumumarja
        Ajomies kirjoitti:

Esittämäsi vihjailut vievät mahdollisuudet ystävyyteen. Toistaessasi syyllistyt perättömiin lausumiin, tutkiskele vaikkapa googlen avulla, mitä se merkitsee.

Kun ilmoitan mielelläni korjaavan väärät lausumani niin minulla on täysio syy otaksua etten sellaisia ole palstoilla milloinkaan esittänyt kun ainoatakaan ei ole tuotu tietooni;
        ei enempää palstoilla kuin yksityisestikään
        milloinkaan yli viiden vuoden aikana kun näillä palstoilla olen kirjoitellut..

'torjuttujen naisten' kantavan sinulle kaunaa.
        Jo sen tähden uskallan epäillä sinun puhuvan pötyä.
        Sanot ikäihmisten palstoilla olevan naisia joille olet antanut pakit, he eivät ole kiinnostaneet sinua. Onko se totta?
        Vastaa käsi sydämellä!
        En usko, että olisit torjunut ketään, vaan itse tulleesi torjutuksi.

• Ajomies
        Luumumarja kirjoitti:

'torjuttujen naisten' kantavan sinulle kaunaa.
        Jo sen tähden uskallan epäillä sinun puhuvan pötyä.
        Sanot ikäihmisten palstoilla olevan naisia joille olet antanut pakit, he eivät ole kiinnostaneet sinua. Onko se totta?
        Vastaa käsi sydämellä!
        En usko, että olisit torjunut ketään, vaan itse tulleesi torjutuksi.

Kerroin jo aiemminkin etten ole jäänyt milloinkaan palstakeskusteluissa kiinni valheesta, joten tämä riittäköön sinulle.

En mielelläni edes puhuisi, sillä ystävyyssuhteissa on vaikeata tietää miten herkästi särkyvää lasia saattaa ystävä olla
        eivätkä kärsi minkäänlaisia kolhaisuja.

Huomaan, että flirttailussa tai jopa ystävällsiten sanojen ja kohteliaisuuksien lausumisessa tulisi olla varovainen vaikka siten saisi hyvän, hienon ja hurmaavan miehen maineen - siksi ymmärtänet.

Monien luonteet ovat hyvin herkkiä ja järkyttyvät pienistäkin huomautuksista, vaikka rakennukseksi olisi tarkoitettu. Tällaiset ihmiset ovat hyvin itsekeskeisiä,mielihalujensa palvojia, omien oikkujensa orjia ja täynnä itseään eivätkä häpeile
        tuntiessaan tulleensa torjutuksi käyttäytyä
        ja osoittaa leppymätöntä vihaansa.

Kun ilmeisesti olet mukana näissä "ikäihmisten" keskusteluissa niin et ole voinut olla huomaamatta sitä.
        Sehän on jatkunut vuosikausia.

• Haha
        Ajomies kirjoitti:

Vai pysyt poissa keskusteluketjuista "ellei nikkiäsi mainita"! Kuinka kehtaat! No hullulta ei voi paljon vaatia.

• Haha
        Ajomies kirjoitti:

Kerroin jo aiemminkin etten ole jäänyt milloinkaan palstakeskusteluissa kiinni valheesta, joten tämä riittäköön sinulle.

En mielelläni edes puhuisi, sillä ystävyyssuhteissa on vaikeata tietää miten herkästi särkyvää lasia saattaa ystävä olla
        eivätkä kärsi minkäänlaisia kolhaisuja.

Huomaan, että flirttailussa tai jopa ystävällsiten sanojen ja kohteliaisuuksien lausumisessa tulisi olla varovainen vaikka siten saisi hyvän, hienon ja hurmaavan miehen maineen - siksi ymmärtänet.

Monien luonteet ovat hyvin herkkiä ja järkyttyvät pienistäkin huomautuksista, vaikka rakennukseksi olisi tarkoitettu. Tällaiset ihmiset ovat hyvin itsekeskeisiä,mielihalujensa palvojia, omien oikkujensa orjia ja täynnä itseään eivätkä häpeile
        tuntiessaan tulleensa torjutuksi käyttäytyä
        ja osoittaa leppymätöntä vihaansa.

Kun ilmeisesti olet mukana näissä "ikäihmisten" keskusteluissa niin et ole voinut olla huomaamatta sitä.
        Sehän on jatkunut vuosikausia.

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• kerrohan?
        Haha kirjoitti:

Kerrohan mikä oli tuossa edellisessä vitsi, jolle nauroit?

• Lapatossu topparoikassa
        kerrohan? kirjoitti:

Kerrohan mikä oli tuossa edellisessä vitsi, jolle nauroit?

Voisit vääntää vitsin vaikkapa Lapatossusta
        ratatyömaalla, jos et muuta keksi.

• A. Kymäläinen
        Ajomies kirjoitti:

Kymmeniä tuhansia! Moneskos tuhannes tänsisältöinen viesti on kyseessä???
        :(

Meehän jutteleen osastonhoitajan kanssa lisälääkityksestä.

• Ajomies
        Haha kirjoitti:

- Älä pullaan tukehdu,
        syö korppua vaan.

- Toistan emäntä kastaa vaan viirennenki
        korpun - ei meillä lasketa !

• on.
        Ajomies kirjoitti:

2556 kappaletta. Missä ne kymmenet-tuhannet siis?

• ihminen
        Ajomies kirjoitti:

Jo Pascal sanoi aikoinaan:
        - Ihminen, joka elää vain itseään varten,
        ei kammoa mitään niinkuin yksinäisyyttä.

se Pascal sitten. Näin on näreet!

• MUKA
        Ajomies kirjoitti:

ehtisit sitten tälläkin vielä kirjoitella! (sula mahdottomuus että meilailisit satoja kertoja / päivä!)
        Ikä-ihmisistä näytät olevan se kaikkein häiriköivin. Kirjoittele ikäistesi kanssa kerran tunnut yli 70v. olevan!

• tee ämmä
        Luumumarja kirjoitti:

Niin tosiaankin mikä hinku sinulla on joka ketjussa työntää nokkasi hajun(Ajomiehen ) persläpeen. Voitko kertoa. Taidatkin olla oikea persekärpänen.

• ÄmmäTee
        tee ämmä kirjoitti:

Niin tosiaankin mikä hinku sinulla on joka ketjussa työntää nokkasi hajun(Ajomiehen ) persläpeen. Voitko kertoa. Taidatkin olla oikea persekärpänen.

ei se noin päin mennyt:)

• Ajomies
        ÄmmäTee kirjoitti:

ei se noin päin mennyt:)

Sattuuhan sitä paremmissakin perheissä....

• Ajomies
        Haha kirjoitti:

Vai pysyt poissa keskusteluketjuista "ellei nikkiäsi mainita"! Kuinka kehtaat! No hullulta ei voi paljon vaatia.

Aloittamani on tämäkin ketju, että
        se siitä hulluudesta !

• Ajmies
        Ajomies kirjoitti:

Taitaa olla niin, että "lukijoitakin" käy
        näpyttelemässä "klitorista" kahdentoista sivun takaa - olen yllättynyt kun jotkut itkevät juttunsa siirtyvän toiselle riville.
        Luulen että peräti 20.ooo jo käynyt.....

• sekä että
        Luumumarja kirjoitti:

henkisesti että fyysisesti sairas!
        Hullu paskanjauhaja ukko!

• Ajomies

Tiedämme, että tämän päivän ystävä saattaa olla huomispäivän vihollinen.

Miten voisimme vaalia ystävyyttä ?

• UusiPuskaRouva...

Itse aloitin tuolla alempana..

MITÄ PITÄÄ SISÄLLÄÄN SYDÄN-YSTÄVÄ...

Se on Rakkaus ja ystävyys.. Ensimmäinen eli sydän on Rakkaus toinen on ystävä Kun nämä sanat yhdistetään niin siitä tulee Sydänystävä silloin se taas tarkoittaa kaikkein läheisintä ja minusta se ei voi olla kukaan muu kuin aviokumppani ja lapset.. Lapsiin ei sovellu pelkkä ystävyys. He ovat Rakkaitaystäviä.. kuten Äiti ja Isä.. Ystävät ovat ystäviä niin kauan kuin ovat, heitäkin on moneen junaan ja jää vielä asemallekkin.

• Ajomies
        UusiPuskaRouva... kirjoitti:

Se on Rakkaus ja ystävyys.. Ensimmäinen eli sydän on Rakkaus toinen on ystävä Kun nämä sanat yhdistetään niin siitä tulee Sydänystävä silloin se taas tarkoittaa kaikkein läheisintä ja minusta se ei voi olla kukaan muu kuin aviokumppani ja lapset.. Lapsiin ei sovellu pelkkä ystävyys. He ovat Rakkaitaystäviä.. kuten Äiti ja Isä.. Ystävät ovat ystäviä niin kauan kuin ovat, heitäkin on moneen junaan ja jää vielä asemallekkin.

Aloitin keskustelun spontaanisti kuten usein
        ajattelematta tarkemmin, että aiheesta on jo olemassavireillä juttua.
        Pahoittelen.

Virittäkäämme "Ystävän laulu."

Sanoinkohan jo äskettäin, että

- Rakkaudessa pää tyhjenee,
        mutta sydän täyttyy.

• omiin aiheisiisi

jos et halua sinua tunnistettavan,"minäminäminä" ;D

• Hetacat
        Ajomies kirjoitti:

Aloitin keskustelun spontaanisti kuten usein
        ajattelematta tarkemmin, että aiheesta on jo olemassavireillä juttua.
        Pahoittelen.

Virittäkäämme "Ystävän laulu."

Sanoinkohan jo äskettäin, että

- Rakkaudessa pää tyhjenee,
        mutta sydän täyttyy.

Kun kuuntelee sanoitusta laulusta "Mistä tunnet sä ystävän..." niin pääsee aika pitkälle aiheesta mitä on ystävyys.

Hyvä sanonta ja hyvin ajateltu tämä sinun "rakkaudessa pää tyhjenee, mutta sydän täyttyy" näinhän se on. Kanssakulkijat pitävät vähän "pöhkönä" rakastunutta ihmistä.

• ekstaasissa
        Hetacat kirjoitti:

Kun kuuntelee sanoitusta laulusta "Mistä tunnet sä ystävän..." niin pääsee aika pitkälle aiheesta mitä on ystävyys.

Hyvä sanonta ja hyvin ajateltu tämä sinun "rakkaudessa pää tyhjenee, mutta sydän täyttyy" näinhän se on. Kanssakulkijat pitävät vähän "pöhkönä" rakastunutta ihmistä.

Rakasstunut käyttäytyy kuin järjetön.
        Hänelle on aivan turha puhuakaan järkeviä.
        Kun se ihastuksen huuman mentyä ohi muuttuu rakkaudeksi niin silloin astuu järki kuvioihin.

• Ajomies
        omiin aiheisiisi kirjoitti:

En ole varma kenelle sanasi tarkoitit.
        Itse tulee viitattua aiemmin esillä olleeseen. Mieluiten sen tekisi linkillä, mutta kun sitä ei kirjoittelussa tunnuta hyväksyttävän.

Ystävyydessä huomaan usein tarvittavan kuuntelijaa ja myötäeläjää enemmän kuin neuvonantajaa.
        "Minä tekisin sinuna näin...." saattaa viedän avuntarvitsijan kipsiin ja sulkeutumaan juuri
        kun hän on kerännyt itsestään rohkeutta alkaa kertoa ja purkaa sisintään.

Miten voisinkaan itse asettua enemmän kuulijan ja myötäeläjän paikalle ?

• UusiPuskaRouva...
        omiin aiheisiisi kirjoitti:

Halusin viitata aikaiselmmin aloittamaani asiaan siksi kun siellä jossain tuli esiin niin mahdottoman sopiva kommentti joka sopi minun asiaani kuin seppää sääreen" :-) Enkä ollenkaan ole pahoillani jos on aloitettu uusi keskustelu suurinpiirtein samasta aiheesta..

• Ajomies

Halusin viitata aikaiselmmin aloittamaani asiaan siksi kun siellä jossain tuli esiin niin mahdottoman sopiva kommentti joka sopi minun asiaani kuin seppää sääreen" :-) Enkä ollenkaan ole pahoillani jos on aloitettu uusi keskustelu suurinpiirtein samasta aiheesta..

Pyrin välttämään keskustelun avausta sellaisesta aiheesta, josta jo samalla palstalla keskustellaan.Aiheen antoi avaukseeni tuolla ( 70) toisaalla käytävä kalabaliikki, joka on omalla tavallaan hallinnut lähes kaikkea keskustelua kohta pari vuotta samojen mukana olevien taholta.
        Ajattelen asiaa omalle kohdalleni.
        Kun tapaan täällä keskusteluissa mielenkiintoisen kirjoittajan niin se usein siirtyy muualle alkuun meilaten ja muuten tutustuen.

En koe hyväksi enkä tarpeelliseksi kertoa omista
        mahdollisista ystävyyksistäni täällä.
        Ei tulisi mieleenikään alökaa huudella julkisesti
        ketään palstalle.
        Harva läheiseni edes tietää, että kirjoittelen täällä ja monesti harmittelen kun jollekin olen kertonut....

• "Mitä on ystävyys?" kysyy mentori-x.
      Minä en sitä tiedä.

Onko se sitä, että "hädässä ystävä tutaan" eli aina kun joku on hädässä, hänen ystäviään ovat ne, joilta apua pyydetään ja apua saadaan? Ja kun hätää ei ole, nämä ystävät unohdetaan?
      Tätäkö se ystävyys on?

Olen minäkin tällaisia avunpyytäjiä tavannut ja auttanutkin. Paljon aikaani ja paljon rahaa heihin tuhlannut.
      Sitten minut on unohdettu, kun hätä on ohi. Ei edes kiitetty.
      Näitäkö minun pitäisi ystävikseni sanoa?
      Tätäkö se ystävyys on?
      Minusta se on jotain muuta. Siksi en keneltäkään mitään apua pyydä.
      Siksikö minulla ei ole yhtään ystävää?

• tuosta syystä minäkin olen karsinut porukkaa pois,kun huomaa,että "ystäviä"ollaan silloin vain kun tarvitaan jotain,ja sehän ei ole ystävyyden tarkoitus että käytetään hyväksi...

valitettavasti tällaisia ihmisiä on paljon...:(

• Avulias Aatu

Auttamisesta kertoi juuri radiossa (YLE1) eräs professori.
        Hän kertoi kuulemassani, että apu on tarkoitettu tilapäiseksi vahingon, sairauden tms. yli pääsemiseen.
        Nykyisin se tunnutaan pidettävän oikeutena saada jatkuvasti eikä kasvata ihmisten vastuuntuntoa omasta elämästään. Tämä on usein vahingoksi sekä yhteiskunnalla, avun antajalle ja avunsaajallekin.

• Avuliasaat

Sinäpä se sanoit! Minäkin luulin että minulla on ystäviä, mutta sairatuessani 1995 Äkillisesti,muutama kaveri kävi luonani surkuttelemassa tilannetta ja hävisivät sen jäälkeen kuin tuhka tuuleen.Onnekseni toivuin suh koh hyvin.Eivät ole sittenkään ottaneet yhteyttä kuin tosihädässä.Eipä ole suuremmin ikäväkään.Uusia kavereita on lötynyt harrastuksista.

• Valentino
        Avuliasaat kirjoitti:

Sinäpä se sanoit! Minäkin luulin että minulla on ystäviä, mutta sairatuessani 1995 Äkillisesti,muutama kaveri kävi luonani surkuttelemassa tilannetta ja hävisivät sen jäälkeen kuin tuhka tuuleen.Onnekseni toivuin suh koh hyvin.Eivät ole sittenkään ottaneet yhteyttä kuin tosihädässä.Eipä ole suuremmin ikäväkään.Uusia kavereita on lötynyt harrastuksista.

Ystävyys voi olla hyvin yksipuolinenkin kokemus.
        Hämmästelen usein kun jotkut pitävät jotain hyvänä ystävänään ja sitten ilmenee ettei tämä toinen edes muita tämän henkilön nimeä.
        Vastoinkäymisissä todellinen rakkaus ja ystävyys punnitaan.

• Ajomies

Useaan kertaan monet ovat närkästyneet kun otan esimerkkejä Raamatusta. Ne vain ovat useimmille tuttuja ja "opettavaisiakin."

- Vaikka kaikki sinut hylkäisivät niin minä en...
        Kotvan kuluttua Mestari otettiin kiinni ja Pietari istui sivummalla hiilivalkealla.
        - Sinäkinm olet yksi heistä, hänelle sanottiin.

- Totisesti minä en tunne sitä miestä.
        Kukon kiekaistua hän huomasi kieltäneensä Mestarinsa....

Onko mikään muuttunut ajan saatossa ?

• Ajomies
        mii-su kirjoitti:

tuosta syystä minäkin olen karsinut porukkaa pois,kun huomaa,että "ystäviä"ollaan silloin vain kun tarvitaan jotain,ja sehän ei ole ystävyyden tarkoitus että käytetään hyväksi...

valitettavasti tällaisia ihmisiä on paljon...:(

- Hädässä ystävä tutaan, sanottiin ennen.
        Edellisessä pv:ssa otin erään tunnetun esimerkin.
        Rooman keisari joutui "poikansa" kavaltamaksi:
        - Sinäkin Brutus (poikani),
        oli keisarin viimeinen lausahdus.

- Juudaksen suudelma,
        on myös meille kaikille tuttu.

• eräs huhuilija

Eikö sinun mielestäsi ystävän perään saisi huhuilla? Sinua ei näillä palstoilla jäisi kaipaamaan kukaan niin kuin ei muuallakaan. Ilkimys olet!

• leiritön

Keskustelunvapaus vallitkoon.
        Minusta saamme keskustella kenen kanssa haluamme. Täällä palstoilla voimme aivan hyvin vastailla tai olla vastaamatta.

Hyvän aiheen löytyessä, ei kun avaamaan uuttaa keskustelua. Hyvään keskusteluun löytyy aina
        kiinnostuneita sanomaan oman mielipiteensä asiasta.

Kyllä jämpti on niin!

• Toinen huhuilija

puhuit itsellesi, Ajomies, KaidePuu.

• "itsellinen"
        Toinen huhuilija kirjoitti:

Rekatussa profiilissaan tuo sanoo olevansa itsellinen.
        Mahtaako tarkoittaa, että hänellä on lupa ja oikeus höpistä vaikka itsekseen ja itselleen kun kerran on itsellinen.

• Ajomies
        Toinen huhuilija kirjoitti:

Olen joskus käynyt teatterissa katsomassa monologia ja kaksnäytöksisenäkään se ei ole lainkaan pitkästyttävä.
        Ainakin

"Marokon kauhusta" - Aarne (?) Juutilaisesta
        taannoin ympäri maata esitetty taisi mennä täysille katsomoille kaikkialla.

• kun osaisi olla
        leiritön kirjoitti:

Keskustelunvapaus vallitkoon.
        Minusta saamme keskustella kenen kanssa haluamme. Täällä palstoilla voimme aivan hyvin vastailla tai olla vastaamatta.

Hyvän aiheen löytyessä, ei kun avaamaan uuttaa keskustelua. Hyvään keskusteluun löytyy aina
        kiinnostuneita sanomaan oman mielipiteensä asiasta.

Kyllä jämpti on niin!

omalle ystävälleen myös se paras ystävä.
        Ystävyys on aina vuorovaikutteista, ei voi olla ystävyyttä jossa vain toinen on hyvä ystävä.
        Ystävyys on vähän kuin avioliittokin, kaiken se kestää.
        Kuten huomataan avioliitotkaan eivät aina kestä, ei myöskään ystävyys aina kestä.
        Todellinen ystävä on harvinainen lajike, sitä pitää vaalia ja ystävyyteen täytyy panostaa.
        Kun paras ystävä makaa syöpäleikkauksen jäljiltä kasvot silvottuna sairaalassa, on niin vaikea ajatella tulevaa. Miten voi auttaa ja miten voi lohduttaa..sääliä ei ketään saa, tuskin kukaan haluaa sääliä osakseen, mutta millä peittää se sääli silmistään...
        Vaatii valtavasti voimaa käydä katsomassa, vaikka hän ei pysty puhumaan, hän kyllä on tajuissaan ja ymmärtää...se on niin hiton vaikea löytää ne oikeat sanat.
        Eli ystävyys on rajatonta, se ei erottele sairaita ja terveitä omiin karsinoihinsa, kaiken se kestää vaikka vaikeaa onkin.
        Tämä tuli väärään paikkaan, piti tulla tuolle aloittajalle, mutta en jaksa tätä nyt enää muutellakaan minnekään, joten olkoon tässä. Sorry

• Ajomies
        kun osaisi olla kirjoitti:

omalle ystävälleen myös se paras ystävä.
        Ystävyys on aina vuorovaikutteista, ei voi olla ystävyyttä jossa vain toinen on hyvä ystävä.
        Ystävyys on vähän kuin avioliittokin, kaiken se kestää.
        Kuten huomataan avioliitotkaan eivät aina kestä, ei myöskään ystävyys aina kestä.
        Todellinen ystävä on harvinainen lajike, sitä pitää vaalia ja ystävyyteen täytyy panostaa.
        Kun paras ystävä makaa syöpäleikkauksen jäljiltä kasvot silvottuna sairaalassa, on niin vaikea ajatella tulevaa. Miten voi auttaa ja miten voi lohduttaa..sääliä ei ketään saa, tuskin kukaan haluaa sääliä osakseen, mutta millä peittää se sääli silmistään...
        Vaatii valtavasti voimaa käydä katsomassa, vaikka hän ei pysty puhumaan, hän kyllä on tajuissaan ja ymmärtää...se on niin hiton vaikea löytää ne oikeat sanat.
        Eli ystävyys on rajatonta, se ei erottele sairaita ja terveitä omiin karsinoihinsa, kaiken se kestää vaikka vaikeaa onkin.
        Tämä tuli väärään paikkaan, piti tulla tuolle aloittajalle, mutta en jaksa tätä nyt enää muutellakaan minnekään, joten olkoon tässä. Sorry

Olen samassa persoonassa avaajan kanssa, joten vastaan. Minusta ystävän kohtaaminen vaikeuksien keskellä ja niihin osanottamoinen on kuitenkin helpompaa kuin todella sydämestään onnitella ja iloita hänen onnestaan ja menestyksestään
        ilman taka-ajatuksia.

• iloita ystävän onnesta?
        Ajomies kirjoitti:

Olen samassa persoonassa avaajan kanssa, joten vastaan. Minusta ystävän kohtaaminen vaikeuksien keskellä ja niihin osanottamoinen on kuitenkin helpompaa kuin todella sydämestään onnitella ja iloita hänen onnestaan ja menestyksestään
        ilman taka-ajatuksia.

En osaa edes ajatella olevani kateellinen ihmisille joilla menee hyvin, saatikka sitten että kadehtisin ystäväni onnea.
        Elämämme omituisiin asioihin kuuluu juuri kadehtiminen ja en ymmärrä sen luonnetta, miksi pitäisi olla kateellinen toisen onnesta?
        Olen ilmeiseti kohtalaisen tyhmä, koska en osaa kadehtia ketään.
        Olen tyhmä myös siinä mielessä, että uskon edelleenkin ihmisten hyvyyteen.
        Omassa ystäväpiirissäni ei ole kateellisia ihmisiä, heidät olen karsinut pois ajat sitten.
        Kateus vie kalatkin vedestä, ja se asia ei miellytä omaa ajatusmaailmaani.
        Ystäväni ovat kaikki iloisia, hauskoja, syvällisesti ajattelevia, toiset huomioonottavia.
        Teimme aikaa sitten sopimuksen, että poissa olevaa ei arvostella.
        Tuollaisten ystävien löytäminen ei ole helppoa, vain yksi heistä on nuoruudenystäväni, muut ovat tulleet elämän varrella eri paikoista, niin minun kuin nuoruudenystävänikin puolelta.
        Nyt on koossa kahdeksan kopla joka on yli 10 vuotta pysynyt koossa, niin hyvinä kuin huonoinakin aikana.

• iloita ystävän onnesta? kirjoitti:

En osaa edes ajatella olevani kateellinen ihmisille joilla menee hyvin, saatikka sitten että kadehtisin ystäväni onnea.
        Elämämme omituisiin asioihin kuuluu juuri kadehtiminen ja en ymmärrä sen luonnetta, miksi pitäisi olla kateellinen toisen onnesta?
        Omassa ystäväpiirissäni ei ole kateellisia ihmisiä, heidät olen karsinut pois ajat sitten.
        Ystäväni ovat kaikki iloisia, hauskoja, syvällisesti ajattelevia, toiset huomioonottavia.
        Tuollaisten ystävien löytäminen ei ole helppoa, vain yksi heistä on nuoruudenystäväni, muut ovat tulleet elämän varrella eri paikoista, niin minun kuin nuoruudenystävänikin puolelta.
        Nyt on koossa kahdeksan kopla joka on yli 10 vuotta pysynyt koossa, niin hyvinä kuin huonoinakin aikana.

ajatuksiani...en voisi kadehtia toisen onnea...tulen aina itsekkin iloiseksi,kun kuulen että toisella on asiat hyvin.Ilo tarttuu väkisinkin...ja silloin on kaikilla hyvä olla! :)

• Kain&Abel
        iloita ystävän onnesta? kirjoitti:

Kautta maailmanhistorian ihmiset ovat o9lleet kateellisia toisilleen. Sen tunnustaminen on vain kovin vaikeata.
        Muistanet varmaan ensimmäisen veljesparin.
        Kun toisen uhrisavu miellytti Herra Sebaotia enemmän kuin toisen niin se johti velisurmaan.
        Tiedän, että ellet suorastaan puhunut palturia niin kerroit "valkoisia valheita."

Sanotaanhan, että missään ei piru istu niin mieluusti kuin avioparin välissä.

• ongeton
        mii-su kirjoitti:

ajatuksiani...en voisi kadehtia toisen onnea...tulen aina itsekkin iloiseksi,kun kuulen että toisella on asiat hyvin.Ilo tarttuu väkisinkin...ja silloin on kaikilla hyvä olla! :)

Kukaan ei ole niin kateellinen kuin kalamies, paitsi
        - toinen kalamies tai kalastajan vaimo.

• uskomukseni mukaan
        Kain&Abel kirjoitti:

Kautta maailmanhistorian ihmiset ovat o9lleet kateellisia toisilleen. Sen tunnustaminen on vain kovin vaikeata.
        Muistanet varmaan ensimmäisen veljesparin.
        Kun toisen uhrisavu miellytti Herra Sebaotia enemmän kuin toisen niin se johti velisurmaan.
        Tiedän, että ellet suorastaan puhunut palturia niin kerroit "valkoisia valheita."

Sanotaanhan, että missään ei piru istu niin mieluusti kuin avioparin välissä.

ole koskaan ollutkaan, sen enenpää kuin Väinämöistäkään.
        Kateellisuuden puuttuminen on asia, jota kateellinen ei pysty ymmärtämään.
        Miksi ei voi aidosti iloita toisen puolesta?
        Miksi minulla pitäisi olla sitä mitä jollain muullakin?
        Miksi pitäisi olla kateellinen jos jollakin on paljon rahaa?
        Miksi pitäisi olla kateellinen jos joku löytää oman rakastetun, ja on onnellinen?
        Miksi pitää olla kateellinen naapurin uudesta autosta?
        Siis miksi yleensä pitää olla kateellinen, mitä se hyödyttää minua itseäni jos kadehdin muita?
        Voin sanoa jollekin että hitto kun olen kateelinen kun lähdet etelään, mutta se ei tarkoita että oikeasti olisin siitä kateellinen, se on vain sanantapa.
        Kuten sanoin olen ilmeiseti niin tyhmä että en osaa kadehtia toisia, tiedän ihan tarkkaan että jokaisella on omat ongelmansa, siis miksi kadehtia ketään?

• Ajmies
        uskomukseni mukaan kirjoitti:

ole koskaan ollutkaan, sen enenpää kuin Väinämöistäkään.
        Kateellisuuden puuttuminen on asia, jota kateellinen ei pysty ymmärtämään.
        Miksi ei voi aidosti iloita toisen puolesta?
        Miksi minulla pitäisi olla sitä mitä jollain muullakin?
        Miksi pitäisi olla kateellinen jos jollakin on paljon rahaa?
        Miksi pitäisi olla kateellinen jos joku löytää oman rakastetun, ja on onnellinen?
        Miksi pitää olla kateellinen naapurin uudesta autosta?
        Siis miksi yleensä pitää olla kateellinen, mitä se hyödyttää minua itseäni jos kadehdin muita?
        Voin sanoa jollekin että hitto kun olen kateelinen kun lähdet etelään, mutta se ei tarkoita että oikeasti olisin siitä kateellinen, se on vain sanantapa.
        Kuten sanoin olen ilmeiseti niin tyhmä että en osaa kadehtia toisia, tiedän ihan tarkkaan että jokaisella on omat ongelmansa, siis miksi kadehtia ketään?

Tuskin kukaan kaipasi perustelujasi siitä ette MUKA ole kateellinen.
        Kokemuksesta tiedän, että taustalla on hyvin paljon kateutta ja kaunaa
        - sinullakin !

• Irmeli

on sellasia jotka hyväksyy mut sellaisena kuin olen,vahvuuksinen yrittämättä hyötyä niistä tai puutteineni ivaamatta niitä..Ne ymmärtää että mää voin olla eri mieltä asioista.Ne kuuntelee vaikka niitä joskus hymyilyttää tai ärsyttää mun huolet.Ne ymmärtää että ne ei loppujenlopuksi tunne mun sisimpää kokonaan.Ne antaa anteeksi kiukunpuuskat.
      Mää toivon että olen ystävyyden arvoinen ja osaan suhtautua ystäviini samalla lailla.
      Oikeestaan ystäviltä ei pitäis vaatia yhtään enempää kuin on ite valmis ystävyyden eteen lahjoittamaan ja huom. nimenomaan lahjoittamaan ei uhraamaan.Joskus kuulee tuollaisen typerän lauseen.Ainakin rakkausjutuissa.

• Ajomies

Korvaani särähti pahasti muuten mukava puheenvuorosi:
        - Ainakin rakkausjutuissa.

Mietin tuota edellä ollutta eli onko sinusta rakkaus uhrautumista tai lahjoitusta
        kun itse koen sen ainakin parisuhteessa vuorovaikutuksena, jossa antaessaan saa ja saadessaan antaa aivan samaan aikaan....

• Ajomies

Mietin usein ystävyyden ja rakkauden olemusta.
      Voisiko tässä jostain kuulemastani tai lukemnastani aforismista löytyä jotain aikaamme sopivaa:

- Meille on tarjottu koko maailman ihmiset rakastaaksemme, mutta kovin monet valitsevat
      tästä suuresta joukosta

- itsensä !

• kuinka totta tuo onkaan...valitettavasti..:(

• totta!

- Meille on tarjottu koko maailman ihmiset rakastaaksemme, mutta kovin monet valitsevat
        tästä suuresta joukosta

- itsensä !

Eikö jo riittäisi itsesi mainostaminen? Kirjoittaist välillä muustakin kuin itserakkaudestasi ja itsesi korottamisesta muiden kustannuksella.

• missiossa käynyt

Olin juuri eräässä missiossa ja voin sanoa, että koin suurta ystävällisyyttä usealta eri taholta niin vieressäni istuvilta kuin sitten lähtiessäni
        vielä eteisaulassa.
        Olisi mielenkiintoista kertoa varsinkin "lannenhunttarille" miten lähellä "Haisu-Paavoa" tänäänkin olin.
        Jos ja kun antanee yhteystietonsa niin voisin vaikka jotain kertoakin.

Ketjusta on poistettu 86 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2855
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      109
      1132
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      931
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      895
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      887
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      867
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      824
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      820
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      754
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      749
    Aihe