Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Potkunyrkkeilyn vyökokeet

Laabanhoff

Minua kiinnostaisi kuulla potkunyrkkeilyn vyökokeista. Tiedän, että liiton sivuilla kerrotaan vähimmäisvaatimukset ja suurpiirteittäin vyökokeessa vaadittavat tekniikat. Haluaisinkin kuulla kokemuksia itse vyökokeissa käyneiltä.

Jokaiselle vyökoetilanne on erilainen ja kokemukset varmasti vaihtelevat kokeen pitäjänkin mukaisesti.

Hienoa olisi kuulla kuitenkin eri vyön vyökokeista asioita tyyliin kokeen kesto, fyysinen rasittavuus, kokeen sisältö, kokeen vaikeus teknisesti, mitä kokeen aikana tehtiin (sparri, rivitekniikka,) jne jne.

Parasta olisi jos saisimme tähän ketjuun viestejä monista eri tasoisista vyökokeista keltaisesta mustaan asti.

Itseläni ei ole potkunyrkkeilyssä kokemusta yhdestäkään vyökokeesta, entisen lajini kohdalla niitä kertyi seitsemän kappaletta.

30

9560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leonberg

      Potkunyrkkeilyssä ei perinteisesti ole vyökokeita. Ehkä jollain seuralla voi olla omaa säätöä vöiden kanssa mutta itse veikkaisin että et ole vaan ymmärtänyt.

      • niin?

        Vyökokeet ovat kuuluneet alusta alkaen mukaan lajiin johtuen full contact karate -taustasta. Vyökoevaatimukset ovat liiton sivuilla.


      • väärässä

        perinteisesti potkunyrkkeilyyn nimenomaan kuuluu vyöjärjestelmä. jos olet seurassa jossa kerrotaan ettei kuulu, on kyseessä todennäköisesti "villi" seura joka ei kuulu suomen potkunyrkkeilyliitton tai seurasi valmentajat eivät ole ikinä suorittaneet mitään vöitä itse ja pyrkivät siksi salaamaan koko vyöjärjestelmän olemassaolon.


    • 1 dan

      Moi

      Ekat vyöt jännättää, fyysinen rasittavuus samalla tasolla kuin normaalit treenit.

      Vihreästä ylemmäs mennessä riippuu paljon siitä, minkä tasoisia on sparrikaverit. Myös oma koko ja paino merkkaa paljon (vrt. muut kokelaat ja sparrarit).

      Ise meinasin mustan kokeessa oksentaa. Koe oli fyysisesti erittäin vaativa, ja kesällä salissa ilma oli liian kuumaa.

      Tosiasiassa oma taso vaikuttaa kokeissa aina eniten.

    • Sininenvyö

      Sinistä vyötä kun suoritin niin tekniikkaa tehtiin rivissä 2 tuntia jonka jälkeen sparria 10 kahden min.erää. Kyllä siinä hiki lensi ja paikat tulivat kipeeksi.Ei ilman ottelu kokemusta ole asiaa ainankaan ylempiin kokeisiin.

      • Mellari

        Sinisen vyökoe kestää normisti noin 2 tuntia.Loppuun tulee tietenkin se vyökoevaatimusten sparrimäärä - 10 erää.

        Ruskean kokeessa tekniikoiden määrä tietenkin nousee,joten ruskean suorittamiseen menee yleensä noin 2,5 tuntia.

        Mustanvyön suorittamiseen vaadit


      • Mellari
        Mellari kirjoitti:

        Sinisen vyökoe kestää normisti noin 2 tuntia.Loppuun tulee tietenkin se vyökoevaatimusten sparrimäärä - 10 erää.

        Ruskean kokeessa tekniikoiden määrä tietenkin nousee,joten ruskean suorittamiseen menee yleensä noin 2,5 tuntia.

        Mustanvyön suorittamiseen vaadit

        Niin mustaan vaaditaan n.kymmenen vuoden aktiivinen lajin harrastaminen/kilpailu/tuomarointi etc.aktiivinen toiminta!


      • amentsasta
        Mellari kirjoitti:

        Niin mustaan vaaditaan n.kymmenen vuoden aktiivinen lajin harrastaminen/kilpailu/tuomarointi etc.aktiivinen toiminta!

        Ei ne testit nyt noin rankkoja ole !! jos olet kunossa, niin tekniikkaahan noissa vaan testataam, ja sita etta kuinka se pysyy kassassa kun vahan vasahtaa.
        kaikki tietaa etta esim yksi minuutti on pitka aika siina menee hapoille jos ei valissa loysaa.
        esim. michael johnsson 400 metrin juoksussa menee hapoille, ja sen suoritus nyt oli kuitenkin reilusti alle minutin.
        tota testia on turha pelata. treeneissa vaan sparraamaan jotain parempaa vasten. jos jaksaa painaa viisi eraa eika tee huonoa, niin silloin on kunnossa. Ei se sen kummempaa ole.
        kickboxingissa mua itseaisassa vituttaa nama vyot. thaissa kun ei naita ollu ollenkaan, siella vaan matsattiin ja silla selvis sitten onko kunnossa/osaako moista. nyt oon muuttanu uudelle alueelle ja taala on vaan tama kickboxhassakka.


      • ad/hd
        amentsasta kirjoitti:

        Ei ne testit nyt noin rankkoja ole !! jos olet kunossa, niin tekniikkaahan noissa vaan testataam, ja sita etta kuinka se pysyy kassassa kun vahan vasahtaa.
        kaikki tietaa etta esim yksi minuutti on pitka aika siina menee hapoille jos ei valissa loysaa.
        esim. michael johnsson 400 metrin juoksussa menee hapoille, ja sen suoritus nyt oli kuitenkin reilusti alle minutin.
        tota testia on turha pelata. treeneissa vaan sparraamaan jotain parempaa vasten. jos jaksaa painaa viisi eraa eika tee huonoa, niin silloin on kunnossa. Ei se sen kummempaa ole.
        kickboxingissa mua itseaisassa vituttaa nama vyot. thaissa kun ei naita ollu ollenkaan, siella vaan matsattiin ja silla selvis sitten onko kunnossa/osaako moista. nyt oon muuttanu uudelle alueelle ja taala on vaan tama kickboxhassakka.

        ...taas thai puolelta, Wau!
        Itseasiassa potkunyrkkeilyssä on ylemmät vyöt kyllä tiukassa - varsinkin nykyään! Joskus muinoin Ave niitä myönteli hiukan löyhemmin perustein ja ne on sit oma asiansa... ;)
        Nykyään se kymmenen erää Pasin, Jeren, Markuksen kanssa ei niin herkkua ole vaik olisit hyväkin.
        En oikein tajunnut tuota vertausta - juoksuun on hiukan eri kun hapottaa juoksussa kuin vyökokeessa, sitä kun ei niin vain kesken jätetä, jos sinne on mennyt lisäksi kivut on kyl muualla kuin pelkästään reisissä...
        Edes viiserää VAIHTUVAN hyvän kundin kanssa ei tunnu helpolta edes huippuottelijalta, olet sit miten kunnossa vaan.
        Jos sinua ei mielytä potkunyrkkeily v..uako sitä treenaat tai vöitä, eihän ne ole varmasti pakollisia missään seurassa?
        Kannattaisi myös miettiä ennen kommenttia että jos näytät jatkuvana tekniikkoja 2 tuntia tai yli ja sen jälkeen sparraat 10- 20 erää vaihtuvan hyvän ottelijan kanssa kovaa- miltähän se oikeasti tuntuu?!
        Tee vaikka testi yksiksesi säkin kanssa, ota varjoa ens kaks tuntia ja sitten säkkiä 1h miltä se tuntuu niin että lisäät tehoa kokoajan ja viimeiset puolituntia vaik ilman taukoja (uskoisin että saat tuntumaa, mut sit ajatusta ja kovaa lyövä/potkaiseva pari joka antaa sinulle esim. kenkää vaik parikyt sekkaa aina erätauot, kokeilemisen arvoinen asia ;)).
        Totuus on nykyään vyöt on tiukassa ja niiden saamiseen vaaditaan muutakin kuin netin käyttötaito ja isot puheet....
        Ps. muuta takas thaimaailmaasi


      • Kukas olet?
        ad/hd kirjoitti:

        ...taas thai puolelta, Wau!
        Itseasiassa potkunyrkkeilyssä on ylemmät vyöt kyllä tiukassa - varsinkin nykyään! Joskus muinoin Ave niitä myönteli hiukan löyhemmin perustein ja ne on sit oma asiansa... ;)
        Nykyään se kymmenen erää Pasin, Jeren, Markuksen kanssa ei niin herkkua ole vaik olisit hyväkin.
        En oikein tajunnut tuota vertausta - juoksuun on hiukan eri kun hapottaa juoksussa kuin vyökokeessa, sitä kun ei niin vain kesken jätetä, jos sinne on mennyt lisäksi kivut on kyl muualla kuin pelkästään reisissä...
        Edes viiserää VAIHTUVAN hyvän kundin kanssa ei tunnu helpolta edes huippuottelijalta, olet sit miten kunnossa vaan.
        Jos sinua ei mielytä potkunyrkkeily v..uako sitä treenaat tai vöitä, eihän ne ole varmasti pakollisia missään seurassa?
        Kannattaisi myös miettiä ennen kommenttia että jos näytät jatkuvana tekniikkoja 2 tuntia tai yli ja sen jälkeen sparraat 10- 20 erää vaihtuvan hyvän ottelijan kanssa kovaa- miltähän se oikeasti tuntuu?!
        Tee vaikka testi yksiksesi säkin kanssa, ota varjoa ens kaks tuntia ja sitten säkkiä 1h miltä se tuntuu niin että lisäät tehoa kokoajan ja viimeiset puolituntia vaik ilman taukoja (uskoisin että saat tuntumaa, mut sit ajatusta ja kovaa lyövä/potkaiseva pari joka antaa sinulle esim. kenkää vaik parikyt sekkaa aina erätauot, kokeilemisen arvoinen asia ;)).
        Totuus on nykyään vyöt on tiukassa ja niiden saamiseen vaaditaan muutakin kuin netin käyttötaito ja isot puheet....
        Ps. muuta takas thaimaailmaasi

        Mitäs jos laittaisit nimesi ja yhteystietosi tänne, kun kehtaat arvostella Aven vyökokeiden perusteita julkisesti? On ala-arvoista mainita toinen nimeltä ja pysytellä itse nimimerkin takana.

        Arvostelemasi henkilö on tuonut lajin maahan ja moni, jolle hän on myöntänyt vöitä on voittanut mestaruuksia ja arvokisamitaleja. Moni heistä toimii seurojen johdossa ja valmentajina nykypäivänä eli mietipä mitä puhut. Keskustella saa mutta harkitse jatkossa ennen kuin arvostelet kasvottomana ketään nimellä täällä tai muuallakaan netissä.


      • Mellari
        Kukas olet? kirjoitti:

        Mitäs jos laittaisit nimesi ja yhteystietosi tänne, kun kehtaat arvostella Aven vyökokeiden perusteita julkisesti? On ala-arvoista mainita toinen nimeltä ja pysytellä itse nimimerkin takana.

        Arvostelemasi henkilö on tuonut lajin maahan ja moni, jolle hän on myöntänyt vöitä on voittanut mestaruuksia ja arvokisamitaleja. Moni heistä toimii seurojen johdossa ja valmentajina nykypäivänä eli mietipä mitä puhut. Keskustella saa mutta harkitse jatkossa ennen kuin arvostelet kasvottomana ketään nimellä täällä tai muuallakaan netissä.

        Taitaa nimimerkki ad/hd olla sama kaveri joka ei päässyt kesäleirillä vyökokeesta läpi :)


      • ad/HD
        Mellari kirjoitti:

        Taitaa nimimerkki ad/hd olla sama kaveri joka ei päässyt kesäleirillä vyökokeesta läpi :)

        ..Tarkoitus loukata ketään henkilökohtaisesti. Mut kannataisi myös miettiä miten ne vyöt on joillakin (JA MITÄ ON TEHNYT SEN ETEEN- oikeasti?), ja mitä heidän tekniikkansa OIKEASTI on. Itse olen rehellisesti sitä mieltä että vyöt ja tekniikat ovat hyvä asia (sparri erityisesti), se kuka niitä katsoo ja arvostelee on sit aina toinen. Uskallan kyllä sanoa niille jotka eivät ole mielestäni(SEHÄN ON MINUN MIELIPIDE!) vyön arvoisia naamatusten, ehkä kirjoittaja on se ehkä ei. Saattaa olla että voimakas LC ja SC harjoittelu heikentää näkemyksiä.
        Musta ei tee hyväksi, vaan se mitä pystyy antamaan ja kuinka on annettavaa ennenkaikkea lajille, eikös.
        Edelleen sitä mieltä että vyökokeet on rankkoja- ainakin nykyään ;).
        Nimimerkkinä pysyn, nimiähän täällä ei näytä näkyvän?
        Ps. osuiko jotakin VYÖKOKEISSA arkaan kohtaan, kun kuuluu KUMMALLISTA ärinää???


      • AD/HD
        ad/HD kirjoitti:

        ..Tarkoitus loukata ketään henkilökohtaisesti. Mut kannataisi myös miettiä miten ne vyöt on joillakin (JA MITÄ ON TEHNYT SEN ETEEN- oikeasti?), ja mitä heidän tekniikkansa OIKEASTI on. Itse olen rehellisesti sitä mieltä että vyöt ja tekniikat ovat hyvä asia (sparri erityisesti), se kuka niitä katsoo ja arvostelee on sit aina toinen. Uskallan kyllä sanoa niille jotka eivät ole mielestäni(SEHÄN ON MINUN MIELIPIDE!) vyön arvoisia naamatusten, ehkä kirjoittaja on se ehkä ei. Saattaa olla että voimakas LC ja SC harjoittelu heikentää näkemyksiä.
        Musta ei tee hyväksi, vaan se mitä pystyy antamaan ja kuinka on annettavaa ennenkaikkea lajille, eikös.
        Edelleen sitä mieltä että vyökokeet on rankkoja- ainakin nykyään ;).
        Nimimerkkinä pysyn, nimiähän täällä ei näytä näkyvän?
        Ps. osuiko jotakin VYÖKOKEISSA arkaan kohtaan, kun kuuluu KUMMALLISTA ärinää???

        ELLET HOKANNUT, SIEL OLI AVE JUTUSSA HYYMIÖ PERÄSSÄ, MUT ANYWAY...


      • esiin
        ad/HD kirjoitti:

        ..Tarkoitus loukata ketään henkilökohtaisesti. Mut kannataisi myös miettiä miten ne vyöt on joillakin (JA MITÄ ON TEHNYT SEN ETEEN- oikeasti?), ja mitä heidän tekniikkansa OIKEASTI on. Itse olen rehellisesti sitä mieltä että vyöt ja tekniikat ovat hyvä asia (sparri erityisesti), se kuka niitä katsoo ja arvostelee on sit aina toinen. Uskallan kyllä sanoa niille jotka eivät ole mielestäni(SEHÄN ON MINUN MIELIPIDE!) vyön arvoisia naamatusten, ehkä kirjoittaja on se ehkä ei. Saattaa olla että voimakas LC ja SC harjoittelu heikentää näkemyksiä.
        Musta ei tee hyväksi, vaan se mitä pystyy antamaan ja kuinka on annettavaa ennenkaikkea lajille, eikös.
        Edelleen sitä mieltä että vyökokeet on rankkoja- ainakin nykyään ;).
        Nimimerkkinä pysyn, nimiähän täällä ei näytä näkyvän?
        Ps. osuiko jotakin VYÖKOKEISSA arkaan kohtaan, kun kuuluu KUMMALLISTA ärinää???

        Vai on kanttia sanoa naamatusten, kuka ansaitsee vyönsä ja kuka ei. Miksi ei sitten ole kanttia laittaa tänne nimeään? Taitaisipa olla nolo paikka, kun sinut tunnistettaisiin vyökokeissa hylätyksi.

        Tiedoksesi vaan, että tässä maassa ei juurikaan treenata LC:tä tai SC:tä. LC:kin on Suomessa aivan eri asia kuin WAKO:n kilpailuissa. Mitä, jos menisit vaikka seuraaviin WAKO:n LC- tai SC- arvokisoihin sanomaan, että kyseinen pellejoukko ei ansaitse vöitään, kun näkemykset ovat heikentyneet. Voisit vaikka mennä näyttämään tekniikkanäytöksen ja haastaa kaikki pellet peräkkäin, kun niin kovia kokenut, että on varaa nostaa itsesi muiden yläpuolelle nettikeskusteluissa.

        Vielä kerran: Nimi tänne tai katoa lopullisesti. Olet häpeäksi koko lajille


      • näkyy
        AD/HD kirjoitti:

        ELLET HOKANNUT, SIEL OLI AVE JUTUSSA HYYMIÖ PERÄSSÄ, MUT ANYWAY...

        nimittäin sinun kirjoituksessa ja negatiivisessa sävyssä. Laitapa nyt se nimesi esiin vaikka sitten hymiön kanssa mutta katoa pliis ikuisiksi ajoiksi, jos kantti ei riitä.


      • ad/hd
        esiin kirjoitti:

        Vai on kanttia sanoa naamatusten, kuka ansaitsee vyönsä ja kuka ei. Miksi ei sitten ole kanttia laittaa tänne nimeään? Taitaisipa olla nolo paikka, kun sinut tunnistettaisiin vyökokeissa hylätyksi.

        Tiedoksesi vaan, että tässä maassa ei juurikaan treenata LC:tä tai SC:tä. LC:kin on Suomessa aivan eri asia kuin WAKO:n kilpailuissa. Mitä, jos menisit vaikka seuraaviin WAKO:n LC- tai SC- arvokisoihin sanomaan, että kyseinen pellejoukko ei ansaitse vöitään, kun näkemykset ovat heikentyneet. Voisit vaikka mennä näyttämään tekniikkanäytöksen ja haastaa kaikki pellet peräkkäin, kun niin kovia kokenut, että on varaa nostaa itsesi muiden yläpuolelle nettikeskusteluissa.

        Vielä kerran: Nimi tänne tai katoa lopullisesti. Olet häpeäksi koko lajille

        ...lajille?
        Mielenkiintoista kirjoittaa itse nimettömänä ja vaatia toiselta sitä?
        Kyllä haastaa aina voi ja otellakkin mitäs se muuttaa vyökokeiden kovuudesta ja liiton vyöthän on kansallisia! Monessa maassa on ihan erit kriteerit!
        Vielä keran: osuiko se johonkin ;)

        Sitäpaitsi jos joku tuo lajin maahan eihän se tarkoita hänen olevan se laji.
        Kunnioitavattava asia tuoda laji maahan, samoin kuin aven monet muutkin kamppailulajeille tekevät asiat, mutta eiköhän herra sillä jo nykyään ole raha asiansa kuntoon saattanut?
        Äläkä siinä itke jos joku sanoo asian, se on hyvä että mielipiteitä uskalletaan sanoa ja ne tuovat lajiin keskustelua (eikä vain takana mussutusta)!


      • *********
        ad/hd kirjoitti:

        ...lajille?
        Mielenkiintoista kirjoittaa itse nimettömänä ja vaatia toiselta sitä?
        Kyllä haastaa aina voi ja otellakkin mitäs se muuttaa vyökokeiden kovuudesta ja liiton vyöthän on kansallisia! Monessa maassa on ihan erit kriteerit!
        Vielä keran: osuiko se johonkin ;)

        Sitäpaitsi jos joku tuo lajin maahan eihän se tarkoita hänen olevan se laji.
        Kunnioitavattava asia tuoda laji maahan, samoin kuin aven monet muutkin kamppailulajeille tekevät asiat, mutta eiköhän herra sillä jo nykyään ole raha asiansa kuntoon saattanut?
        Äläkä siinä itke jos joku sanoo asian, se on hyvä että mielipiteitä uskalletaan sanoa ja ne tuovat lajiin keskustelua (eikä vain takana mussutusta)!

        Tiedätkö että sinun juttusi on lapsellisen helppo tunnistaa? Samat kirjoitusvirheetkin löytyvät monesta paikasta nettiä. Laskepa tähtien määrä ja totea sopivuus kirjainmäärään.

        Se että käytät toisen nimeä negatiivisessa yhteydessä, on väärin, kun et kerro omaa nimeäsi. Kyse ei siis ole siitä, etteikö joku muukin olisi samaa mieltä kanssasi, että joku on saattanut saada vyönsä liian helposti mutta yksittäisen vyön myöntäjän nimeäminen ja kriteerien arvioiminen julkisesti on syvältä, kun itse luimuilet salanimellä täällä.

        Arvostelit joidenkin vyön kantajien tekniikkaa mutta oletko mahdollisesti ajatellut, että oma potkutekniikkasi ei ehkä ole sillä tasolla, mitä vyötä kannat ja varsinkaan sillä tasolla mikä hieman lämpimämpänä vuoden aikana taisi kirpaista ikävästi?

        Toivon todellakin, että tämä keskustelu loppuu tähän, koska kyseessä on vain siitä, että toista ei haukuta nimellä, jos itse ollaan nimimerkin takana. Jos haluat, niin voin korvata otsikon tähtiä sopivilla kirjaimilla mutta etköhän ole jo ottanut opiksesi vai mitä? Eli uskon ja toivon, että nuo tähdet saavat olla paikoillaan, ellet itse niitä halua korvata ihan oikeilla kirjaimilla.

        Ja vastaus kysymykseesi, joka ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen millään tavoin: Et osunut mihinkään minun kohdallani.


      • vielä_
        ********* kirjoitti:

        Tiedätkö että sinun juttusi on lapsellisen helppo tunnistaa? Samat kirjoitusvirheetkin löytyvät monesta paikasta nettiä. Laskepa tähtien määrä ja totea sopivuus kirjainmäärään.

        Se että käytät toisen nimeä negatiivisessa yhteydessä, on väärin, kun et kerro omaa nimeäsi. Kyse ei siis ole siitä, etteikö joku muukin olisi samaa mieltä kanssasi, että joku on saattanut saada vyönsä liian helposti mutta yksittäisen vyön myöntäjän nimeäminen ja kriteerien arvioiminen julkisesti on syvältä, kun itse luimuilet salanimellä täällä.

        Arvostelit joidenkin vyön kantajien tekniikkaa mutta oletko mahdollisesti ajatellut, että oma potkutekniikkasi ei ehkä ole sillä tasolla, mitä vyötä kannat ja varsinkaan sillä tasolla mikä hieman lämpimämpänä vuoden aikana taisi kirpaista ikävästi?

        Toivon todellakin, että tämä keskustelu loppuu tähän, koska kyseessä on vain siitä, että toista ei haukuta nimellä, jos itse ollaan nimimerkin takana. Jos haluat, niin voin korvata otsikon tähtiä sopivilla kirjaimilla mutta etköhän ole jo ottanut opiksesi vai mitä? Eli uskon ja toivon, että nuo tähdet saavat olla paikoillaan, ellet itse niitä halua korvata ihan oikeilla kirjaimilla.

        Ja vastaus kysymykseesi, joka ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen millään tavoin: Et osunut mihinkään minun kohdallani.

        Tarkoitin siis otsikon kirjainmäärää. Nimimerkkikohtaan en tohtinut laittaa oikeaa määrää.


      • kaapelilla
        Kukas olet? kirjoitti:

        Mitäs jos laittaisit nimesi ja yhteystietosi tänne, kun kehtaat arvostella Aven vyökokeiden perusteita julkisesti? On ala-arvoista mainita toinen nimeltä ja pysytellä itse nimimerkin takana.

        Arvostelemasi henkilö on tuonut lajin maahan ja moni, jolle hän on myöntänyt vöitä on voittanut mestaruuksia ja arvokisamitaleja. Moni heistä toimii seurojen johdossa ja valmentajina nykypäivänä eli mietipä mitä puhut. Keskustella saa mutta harkitse jatkossa ennen kuin arvostelet kasvottomana ketään nimellä täällä tai muuallakaan netissä.

        Se joka avea arvosteli löyhistä vyökokeista, voisi mennä kaapelille ihan itse aven kanssa asiasta keskustelemaan. varmasti mielellään selittää kantansa.
        Epäilempä että tuolta arvostelijalta on jäänyt vyöt saamatta!! :p


      • ad/hd
        vielä_ kirjoitti:

        Tarkoitin siis otsikon kirjainmäärää. Nimimerkkikohtaan en tohtinut laittaa oikeaa määrää.

        ....... Kaikki jotka ovat julkisuuteen oman itsensä nimellään antanut, on myös julkisesti arvosteltavissa. Se että jos loukkaa jonkun "kunniaa" on sit toinen juttu. Se kuka olen tai en, ei muuta tätä mielipidettä oli minulla vyö tai ei... Hienoa että aven puolustajia on, se on OIKEIN, mutta myös suomen korkeimman danin potkunyrkkeilyssä omaava henkilö on ns. julkisesti "arvosteltavissa", niin hyvässä kuin pahassakin. Mielestäni se vyöjuttu ei kuitenkaan vähennä aven arvoa (avelle kumarrus), vain niiden muutaman heikon "vyöarvoa", sillä ainahan taidot näkyy jossain....;)
        Sitten vielä, jos haluat laita vain nimeni kokonaan kun olet asiata varma ;)


      • Mellari
        ad/hd kirjoitti:

        ....... Kaikki jotka ovat julkisuuteen oman itsensä nimellään antanut, on myös julkisesti arvosteltavissa. Se että jos loukkaa jonkun "kunniaa" on sit toinen juttu. Se kuka olen tai en, ei muuta tätä mielipidettä oli minulla vyö tai ei... Hienoa että aven puolustajia on, se on OIKEIN, mutta myös suomen korkeimman danin potkunyrkkeilyssä omaava henkilö on ns. julkisesti "arvosteltavissa", niin hyvässä kuin pahassakin. Mielestäni se vyöjuttu ei kuitenkaan vähennä aven arvoa (avelle kumarrus), vain niiden muutaman heikon "vyöarvoa", sillä ainahan taidot näkyy jossain....;)
        Sitten vielä, jos haluat laita vain nimeni kokonaan kun olet asiata varma ;)

        Ketäs tarkoitat muutamalla heikolla vyön saaneella??


      • vihdoinkin,
        ad/hd kirjoitti:

        ....... Kaikki jotka ovat julkisuuteen oman itsensä nimellään antanut, on myös julkisesti arvosteltavissa. Se että jos loukkaa jonkun "kunniaa" on sit toinen juttu. Se kuka olen tai en, ei muuta tätä mielipidettä oli minulla vyö tai ei... Hienoa että aven puolustajia on, se on OIKEIN, mutta myös suomen korkeimman danin potkunyrkkeilyssä omaava henkilö on ns. julkisesti "arvosteltavissa", niin hyvässä kuin pahassakin. Mielestäni se vyöjuttu ei kuitenkaan vähennä aven arvoa (avelle kumarrus), vain niiden muutaman heikon "vyöarvoa", sillä ainahan taidot näkyy jossain....;)
        Sitten vielä, jos haluat laita vain nimeni kokonaan kun olet asiata varma ;)

        että kyse on vain siitä, että jos arvostellaan toista nimellä, esiinnytään itsekin tunnistettavalla nimimerkillä tai omalla nimellä. Kyse ei siis ole siitä, olenko minä kanssasi samaa tai eri mieltä siitä mitä kirjoitit. Itse voit toki tulkita toisten vastauksia kuten haluat mutta suosittelen lukemaan kirjoitukset kunnolla ennen tulkintaa ja vastaväitteitä asioihin, joista ei ole edes keskusteltu paitsi omissa kirjoituksissasi.

        Kerrataan siis vielä kerran: Mistään muusta ei ole kyse kuin siitä, että pelataan reilusti avoimilla korteilla, kun arvioidaan toista nimellä.


      • juu..
        vihdoinkin, kirjoitti:

        että kyse on vain siitä, että jos arvostellaan toista nimellä, esiinnytään itsekin tunnistettavalla nimimerkillä tai omalla nimellä. Kyse ei siis ole siitä, olenko minä kanssasi samaa tai eri mieltä siitä mitä kirjoitit. Itse voit toki tulkita toisten vastauksia kuten haluat mutta suosittelen lukemaan kirjoitukset kunnolla ennen tulkintaa ja vastaväitteitä asioihin, joista ei ole edes keskusteltu paitsi omissa kirjoituksissasi.

        Kerrataan siis vielä kerran: Mistään muusta ei ole kyse kuin siitä, että pelataan reilusti avoimilla korteilla, kun arvioidaan toista nimellä.

        Ave ei ole vuosikausiin pitänyt suomessa ainuttakaan kickboxing vyökoetta.

        Haluaisin myös tietää, että ketkä ovat mielestäsi saaneet vyönsä tai daninsa avelta liian helposti?

        Ihan reippaasti vaa, purista perseellä normaalisti ja kyllä se sieltä tulee.


      • boo
        juu.. kirjoitti:

        Ave ei ole vuosikausiin pitänyt suomessa ainuttakaan kickboxing vyökoetta.

        Haluaisin myös tietää, että ketkä ovat mielestäsi saaneet vyönsä tai daninsa avelta liian helposti?

        Ihan reippaasti vaa, purista perseellä normaalisti ja kyllä se sieltä tulee.

        kyse ei varmaan oo avesta,vaan siitä et ne keille hän on myöntäny mustan ,jakelee muita vöitä liian helposti.


      • joo_
        boo kirjoitti:

        kyse ei varmaan oo avesta,vaan siitä et ne keille hän on myöntäny mustan ,jakelee muita vöitä liian helposti.

        Ave on myöntänyt toista kymmentä mustaa ja kymmenittäin muita vöitä. Joukossa on erittäin menestyneitä ottelijoita ja erittäin hyvätekniikkaisia potkunyrkkeilijöitä. Aika rohkeaa yleistämistä tuo vihjailusi


      • Mellari
        boo kirjoitti:

        kyse ei varmaan oo avesta,vaan siitä et ne keille hän on myöntäny mustan ,jakelee muita vöitä liian helposti.

        Nykyisin sininen,ruskea ja musta suoritetaan liiton leireillä,joten näitä vyöarvoja ei kukaan yksittäinen mustavyö pysty myöntämään!!


      • joo...
        Mellari kirjoitti:

        Nykyisin sininen,ruskea ja musta suoritetaan liiton leireillä,joten näitä vyöarvoja ei kukaan yksittäinen mustavyö pysty myöntämään!!

        Jos jollain on avelta tiedusteltavaa asian tiimoilta kannattaa varmasti ottaa suora yhteys häneen. Mielellään varmasti selvittää asian siitä aidosti kiinnostuneille.
        Kaapelille vaan tai puhelin kouraan!


      • päällikkö
        esiin kirjoitti:

        Vai on kanttia sanoa naamatusten, kuka ansaitsee vyönsä ja kuka ei. Miksi ei sitten ole kanttia laittaa tänne nimeään? Taitaisipa olla nolo paikka, kun sinut tunnistettaisiin vyökokeissa hylätyksi.

        Tiedoksesi vaan, että tässä maassa ei juurikaan treenata LC:tä tai SC:tä. LC:kin on Suomessa aivan eri asia kuin WAKO:n kilpailuissa. Mitä, jos menisit vaikka seuraaviin WAKO:n LC- tai SC- arvokisoihin sanomaan, että kyseinen pellejoukko ei ansaitse vöitään, kun näkemykset ovat heikentyneet. Voisit vaikka mennä näyttämään tekniikkanäytöksen ja haastaa kaikki pellet peräkkäin, kun niin kovia kokenut, että on varaa nostaa itsesi muiden yläpuolelle nettikeskusteluissa.

        Vielä kerran: Nimi tänne tai katoa lopullisesti. Olet häpeäksi koko lajille

        Haista Viyyu vitun pingviini...jos haluut ottaa matsii nii tuu 1.marraskuuta stadin assalle nii kokeiillaan et miten kova jäktä oikeesti oot!!1


      • jepjep
        kaapelilla kirjoitti:

        Se joka avea arvosteli löyhistä vyökokeista, voisi mennä kaapelille ihan itse aven kanssa asiasta keskustelemaan. varmasti mielellään selittää kantansa.
        Epäilempä että tuolta arvostelijalta on jäänyt vyöt saamatta!! :p

        Ihan vaan näin sivusta seuraajana...
        Aikamoinen poru nousi yhden ac/dc:n huomautuksesta. Sehän korosti itsekin myöhemmin että perässä oli hymiö! Eli toisin sanoen rautalangasta vääntämällä se oli naama virneessä tehty heitto, jonka ainakin itse ymmärsin käänteisesti eli että Ave ei todellakaan myöntänyt vöitä helposti.

        Itse olen sitäpaitsi aikas kova sälli ;) (eli en ihan oikeasti)


    • kmh78

      kun suoritin vihreäävyötä niin oli tekniikkaa olikohan tunti...en nyt muista..aika tarkkaan katsottiin miten teki...välillä hapotusta eli lihaskuntoo (etunojahyppyjä jne) jotta pasi näki miten teemme väsyneenä tekniikat. 5 erää sparria ja lopuksi vielä etunoja hyppyjä. minulla meni kesken polvesta sivusiteet mäsäks mutta halusin suorittaa loppuun; 4:nessä sparri erässä meni polvi, 5:nen huilasin/pitelin polveeni ja lopuksi punnersin 60x ku muut hyppi 30 etunojaa...läpi pääsin :) kyllä tuntu hyvältä! olis hieman ketuttanut jättää lopussa leikki sikseen...

      tästä useampi vuosi aikaa ja nyt polvi ei enään kestä kb:tä :( mutta on mulla se vihreävyö!!!! :D ja mahtavat muistot lajista.... suosittelen kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe