Lisko?

Sopiiko mulle.....

Sopiiko mulle leogekko? Oon aloittelia ja aattelin ostaa semmosen. Mulla on 200l terraario mutta ei kokemusta. Ensin halusin Iguaanin mut nyt leogekko olis kiva. saan sen vasta keväällä joten on runsaasti aikaa miettiä. Kysyn aina kaikista asioista täältä ja hyviä vastauksi on tullut. Budjetti olisi noin sata euroa tähän koko hoitoon aluksi. Mutta tiedättekö mitä kaikki lääkäri jutut maksaa? ja sen sellaiset jutut??

6

483

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

Leogekko on hyvä ratkaisu aloittelijan lemmikiksi! Sitä ei kannata hankkia eläinkaupasta vaan kasvattajalta:
      http://www.matelijat.info/leopardigekko on sivu, jossas on hyvää tietoa leogekon hoidosta ja sieltä saat varattua varmasti terveen ja suomessa kasvatetun poikasen! Ja googlestakin löytyy hyvää ja valitettavasti myös väärääkin tietoa. Olen käyttänyt omaa gekkoani lääkärissä ja siitä reissusta menetin semmoisen 50 e tuohta...Mutta suosittelen kääntymään gekon sairaustapauksissa matelijalääkäri Johanna Raulion puoleen, joka tietääkseni myös veloittaa vähemmän..Toivottavasti sait tästä jotain irti...

• epä

saturainen menee mennen tullen. Lisko ei ole ihan ilmainen ja terraarioon pitää hankkia kaikki sisusteet ja lämpömatot ja -lamput sun muut. Kannattaa säästää vielä vähän lisää, että saat kaiken tarvittavan varmasti. Tosin tuolta -geggo-n ilmoittamalta sivustoltahan kannattaa katsella myytäviä tarvikkeita myös. Löytyy käytettynä ja halvemmalla, kuin uutena.

• keskustelun

jossa oli: Tarvikkeita voi myös ostaa käytettynä, käyttää jo kotona olevia materiaaleja tai kerätä luonnosta. Kotoa voi löytää esim. ruukun puolikkaita (muista tarkistaa, ettei ruukussa ole teräviä reunoja, joihin gekko voi satuttaa itsensä), kiviä, pieniä matalia astioita vesi- ja kalkkikipoksi. Luonnosta voi kerätä puita (omenapuu kestää parhaiten, ei havupuuta) ja kiviä sisusteiksi jne.. Kaikki sisusteet pestään ja/tai kuumennetaan.
        Sen wetboxin voi tehdä vaikka tyhjästä muovisesta jäätelö-rasiasta,sisälle turvetta jossa ei ole lannotteita,kanteen reikä josta pääsee sisälle.Wetboxia tarvitaan nahanluonnin yhteydessä.

• KultaTomuPäiväGekko

jos budjetti on 100e, en usko sen todellakaan riittävän!! mulle ostetaan lisko (2liskoo) ja niiden tarvikkeitten hinta on tosi monta, 5-kertaa enemmän ainaki ku 100e!! kyllä ne mun mielestä on helppohoitosii.

• lissu lisko

Onko Kultatomupäivägekko päivä aktiivinen? Onko se paistattelia? Olen 10.v ja minun pitäisi tietää se. Vastailkaa kiitos! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4396
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2501
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2314
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      20
      1807
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1542
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1331
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe