Lisko?

Sopiiko mulle.....

Sopiiko mulle leogekko? Oon aloittelia ja aattelin ostaa semmosen. Mulla on 200l terraario mutta ei kokemusta. Ensin halusin Iguaanin mut nyt leogekko olis kiva. saan sen vasta keväällä joten on runsaasti aikaa miettiä. Kysyn aina kaikista asioista täältä ja hyviä vastauksi on tullut. Budjetti olisi noin sata euroa tähän koko hoitoon aluksi. Mutta tiedättekö mitä kaikki lääkäri jutut maksaa? ja sen sellaiset jutut??

6

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

      Leogekko on hyvä ratkaisu aloittelijan lemmikiksi! Sitä ei kannata hankkia eläinkaupasta vaan kasvattajalta:
      http://www.matelijat.info/leopardigekko on sivu, jossas on hyvää tietoa leogekon hoidosta ja sieltä saat varattua varmasti terveen ja suomessa kasvatetun poikasen! Ja googlestakin löytyy hyvää ja valitettavasti myös väärääkin tietoa. Olen käyttänyt omaa gekkoani lääkärissä ja siitä reissusta menetin semmoisen 50 e tuohta...Mutta suosittelen kääntymään gekon sairaustapauksissa matelijalääkäri Johanna Raulion puoleen, joka tietääkseni myös veloittaa vähemmän..Toivottavasti sait tästä jotain irti...

    • epä

      saturainen menee mennen tullen. Lisko ei ole ihan ilmainen ja terraarioon pitää hankkia kaikki sisusteet ja lämpömatot ja -lamput sun muut. Kannattaa säästää vielä vähän lisää, että saat kaiken tarvittavan varmasti. Tosin tuolta -geggo-n ilmoittamalta sivustoltahan kannattaa katsella myytäviä tarvikkeita myös. Löytyy käytettynä ja halvemmalla, kuin uutena.

      • keskustelun

        jossa oli: Tarvikkeita voi myös ostaa käytettynä, käyttää jo kotona olevia materiaaleja tai kerätä luonnosta. Kotoa voi löytää esim. ruukun puolikkaita (muista tarkistaa, ettei ruukussa ole teräviä reunoja, joihin gekko voi satuttaa itsensä), kiviä, pieniä matalia astioita vesi- ja kalkkikipoksi. Luonnosta voi kerätä puita (omenapuu kestää parhaiten, ei havupuuta) ja kiviä sisusteiksi jne.. Kaikki sisusteet pestään ja/tai kuumennetaan.
        Sen wetboxin voi tehdä vaikka tyhjästä muovisesta jäätelö-rasiasta,sisälle turvetta jossa ei ole lannotteita,kanteen reikä josta pääsee sisälle.Wetboxia tarvitaan nahanluonnin yhteydessä.


    • KultaTomuPäiväGekko

      jos budjetti on 100e, en usko sen todellakaan riittävän!! mulle ostetaan lisko (2liskoo) ja niiden tarvikkeitten hinta on tosi monta, 5-kertaa enemmän ainaki ku 100e!! kyllä ne mun mielestä on helppohoitosii.

    • lissu lisko

      Onko Kultatomupäivägekko päivä aktiivinen? Onko se paistattelia? Olen 10.v ja minun pitäisi tietää se. Vastailkaa kiitos! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1273
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1092
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      977
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe