Joutsenlaulun tarina

Tii

Usein olen miettinyt, nyt jopa netistä etsiskellyt turhaan. Eli mistä tapauksesta Jussi kirjoitti Joutsenlaulun?

10

5519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daana

      Miks tähän kappaleeseen pitäis joku tapaus liittyä? Eihän kaikkiin kappaleisiin liity mitenkään pohjustava stoori. Enkä ainakaan oo kuullut, että Joutsenlauluunkaan liittyis, en todellakaan siis tiedä liittyykö, mutta en oo ainakaan ikinä kuullut. Jussi ainaki on jossain yhteydessä sanonut, että Joutsenlaulun kirjoittaminen/tekeminen kesti kauan ja se oli vaikea sanoitukseltaan tehdä. Enpä tiedä, halunnu tehdä kai vaan hienon laulun elämän ainutkertaisuudesta.. sori en osaa auttaa.

      • soololevyssä

        ...lukee että laulu on tarina Jussin tädin elämästä. Muuta en osaa sanoa.


      • Tii
        soololevyssä kirjoitti:

        ...lukee että laulu on tarina Jussin tädin elämästä. Muuta en osaa sanoa.

        Niin, siitähän se tuli mun mieleen kun Jussi ei käsittääkseni halunnut välillä esittää sitä koska kappale toi liikaa rankkoja muistoja mieleen.
        Ehkä olen käsittänyt väärin, ton mä luin jostain että se täti liittyy lauluun,mutta miten.
        "Tanssi kanssa enkelien" laulun taustan Jussi kertoi
        konsertissa.


      • salla
        Tii kirjoitti:

        Niin, siitähän se tuli mun mieleen kun Jussi ei käsittääkseni halunnut välillä esittää sitä koska kappale toi liikaa rankkoja muistoja mieleen.
        Ehkä olen käsittänyt väärin, ton mä luin jostain että se täti liittyy lauluun,mutta miten.
        "Tanssi kanssa enkelien" laulun taustan Jussi kertoi
        konsertissa.

        Mikä tarina on "tanssi kanssa enkeleiden" taustalla? Sekin on meinaan hyvä laulu!


      • moongood
        salla kirjoitti:

        Mikä tarina on "tanssi kanssa enkeleiden" taustalla? Sekin on meinaan hyvä laulu!

        Hän tanssi kanssa enkeleiden -kappaleen Jussi on tehnyt oppilaansa(?) Karoliinan muistoksi, joka taisi menehtyä aika nuorena.. En tarkempaa tiedä, että mihin Karoliina on kuollut tms.
        Kaunis kappale.


      • Tii
        moongood kirjoitti:

        Hän tanssi kanssa enkeleiden -kappaleen Jussi on tehnyt oppilaansa(?) Karoliinan muistoksi, joka taisi menehtyä aika nuorena.. En tarkempaa tiedä, että mihin Karoliina on kuollut tms.
        Kaunis kappale.

        Jussi taisi mainita että oli lapsen koulunkäyntiavustaja ja lapsi kuoli 12-vuotiaana.


      • Kaunis kappale on
        moongood kirjoitti:

        Hän tanssi kanssa enkeleiden -kappaleen Jussi on tehnyt oppilaansa(?) Karoliinan muistoksi, joka taisi menehtyä aika nuorena.. En tarkempaa tiedä, että mihin Karoliina on kuollut tms.
        Kaunis kappale.

        Eräs huhu kertoo, että laulu kertoisi sokeasta tytöstä joka tykkäsi tanssia ja joka menehtyi nuorena.


      • Perhetuttu

        Karolina oli vaikeasti kehitysvamainen ja tosiaan kuoli nuorena. Jussi oli koulunkäyntiavustajana, ennen siis opettajan koulutusta tämä tapahtunut.


      • horselover
        Perhetuttu kirjoitti:

        Karolina oli vaikeasti kehitysvamainen ja tosiaan kuoli nuorena. Jussi oli koulunkäyntiavustajana, ennen siis opettajan koulutusta tämä tapahtunut.

        Juu mulle on kanssa kerrottu noin. Oma isoäitini oli nimittäin kyseisen luokan opettaja.


    • Tia-Maria

      Jousenlaulu kertoo Jussin tädistä, ja siitä, miten joutsen laulaa vain kerran elämässään, ennen kuolemaansa. Tanssi kanssa enkeleiden kertoo tytöstä joka kuoli nuorena. Jussi sävelsi sen samalla viikolla kun hänen tyttärensä Ellinoora syntyi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe