Joutsenlaulun tarina

Tii

Usein olen miettinyt, nyt jopa netistä etsiskellyt turhaan. Eli mistä tapauksesta Jussi kirjoitti Joutsenlaulun?

10

6087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daana

Miks tähän kappaleeseen pitäis joku tapaus liittyä? Eihän kaikkiin kappaleisiin liity mitenkään pohjustava stoori. Enkä ainakaan oo kuullut, että Joutsenlauluunkaan liittyis, en todellakaan siis tiedä liittyykö, mutta en oo ainakaan ikinä kuullut. Jussi ainaki on jossain yhteydessä sanonut, että Joutsenlaulun kirjoittaminen/tekeminen kesti kauan ja se oli vaikea sanoitukseltaan tehdä. Enpä tiedä, halunnu tehdä kai vaan hienon laulun elämän ainutkertaisuudesta.. sori en osaa auttaa.

• soololevyssä

...lukee että laulu on tarina Jussin tädin elämästä. Muuta en osaa sanoa.

• Tii
        soololevyssä kirjoitti:

...lukee että laulu on tarina Jussin tädin elämästä. Muuta en osaa sanoa.

Niin, siitähän se tuli mun mieleen kun Jussi ei käsittääkseni halunnut välillä esittää sitä koska kappale toi liikaa rankkoja muistoja mieleen.
        Ehkä olen käsittänyt väärin, ton mä luin jostain että se täti liittyy lauluun,mutta miten.
        "Tanssi kanssa enkelien" laulun taustan Jussi kertoi
        konsertissa.

• salla
        Tii kirjoitti:

Niin, siitähän se tuli mun mieleen kun Jussi ei käsittääkseni halunnut välillä esittää sitä koska kappale toi liikaa rankkoja muistoja mieleen.
        Ehkä olen käsittänyt väärin, ton mä luin jostain että se täti liittyy lauluun,mutta miten.
        "Tanssi kanssa enkelien" laulun taustan Jussi kertoi
        konsertissa.

Mikä tarina on "tanssi kanssa enkeleiden" taustalla? Sekin on meinaan hyvä laulu!

• moongood
        salla kirjoitti:

Mikä tarina on "tanssi kanssa enkeleiden" taustalla? Sekin on meinaan hyvä laulu!

Hän tanssi kanssa enkeleiden -kappaleen Jussi on tehnyt oppilaansa(?) Karoliinan muistoksi, joka taisi menehtyä aika nuorena.. En tarkempaa tiedä, että mihin Karoliina on kuollut tms.
        Kaunis kappale.

• Tii
        moongood kirjoitti:

Hän tanssi kanssa enkeleiden -kappaleen Jussi on tehnyt oppilaansa(?) Karoliinan muistoksi, joka taisi menehtyä aika nuorena.. En tarkempaa tiedä, että mihin Karoliina on kuollut tms.
        Kaunis kappale.

Jussi taisi mainita että oli lapsen koulunkäyntiavustaja ja lapsi kuoli 12-vuotiaana.

• Kaunis kappale on
        moongood kirjoitti:

Kaunis kappale.

Eräs huhu kertoo, että laulu kertoisi sokeasta tytöstä joka tykkäsi tanssia ja joka menehtyi nuorena.

• Perhetuttu

Karolina oli vaikeasti kehitysvamainen ja tosiaan kuoli nuorena. Jussi oli koulunkäyntiavustajana, ennen siis opettajan koulutusta tämä tapahtunut.

• horselover
        Perhetuttu kirjoitti:

Karolina oli vaikeasti kehitysvamainen ja tosiaan kuoli nuorena. Jussi oli koulunkäyntiavustajana, ennen siis opettajan koulutusta tämä tapahtunut.

Juu mulle on kanssa kerrottu noin. Oma isoäitini oli nimittäin kyseisen luokan opettaja.

• Tia-Maria

Jousenlaulu kertoo Jussin tädistä, ja siitä, miten joutsen laulaa vain kerran elämässään, ennen kuolemaansa. Tanssi kanssa enkeleiden kertoo tytöstä joka kuoli nuorena. Jussi sävelsi sen samalla viikolla kun hänen tyttärensä Ellinoora syntyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      206
      2504
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      95
      1765
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      199
      1551
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1435
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1277
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      45
      1178
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      44
      1069
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      98
      939
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      53
      873
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      865
    Aihe