Olen jonkin verran lukenut näitä keskustelupalstojen Move sitä, Move tätä juttuja ja alkaa suoraan sanoen pikkuhiljaa tympiä. Kaikki kommentit, sekä puolesta ja vastaan ovat jo melkein kuin saman ihmisen kirjoittamia. Noh, joku voisi varmaankin tuohonkin tokaista, että älä lue! En varmaankaan enää kauaa jaksakaan näitä lueskella, loppuun kulutettuja fraaseja puolustajilta ja vastustajilta.
Kuitenkin, miksi ylipäänsä olen lueskellut juttuja Movesta?
Tuttavapiirissäni on muutama Moveen hurahtanut, joista jokainen vuorollaan on yrittänyt saada minua mukaan tähän "loistavaan juttuun".
Ensimmäiselle vastasin: "aika ei riitä". "Ai ei aika riitä näin hienoon juttuun, jossa voi tienata hyvin kuului vastaus".
Toiselle vastasin: "aika ei riitä moiseen hömppään". Vastaus kuului" Ei Move oo hömppää, tällä voi tienata omaisuuksia".
Kolmannelle vastasin jo vähän ärhäkämmin: "huijausta koko touhu, ei vois vähempää kiinnostaa". Johon sain vastakysymyksen " huijausta? voisitko perustella? Et näköjään halua rikastua?
Pari kertaa näiden keskustelujen jälkeen vielä samat tyypit jaksoi vauhkota Moven hienouksista ja rahan tulon helppoudesta. Mainitsipa yksi heistä senkin, että "sitten kun mulla on tulot 15000€ kuussa niin sua harmittaa kun et lähtenyt mukaan". Niinpä niin. (hyvin opeteltu?) palopuhe ja väsytystekniikka eivät minuun tehonneet.
Ihmettelen vieläkin kuinka sokeasti nämä minuakin värvänneet tutut uskovat ja toteuttavat saamiaan oppeja, eivätkä suostu kuuntelemaan saati uskomaan perusteluja miksi joku ei lähde Moveen? Voisin jopa verrata tuollaista toimintaa jehovan todistajiin. Mutta en sitä tee, koska he sentään uskovat ensimmäisestä kerrasta kun sanotaan, ettei kiinnosta. Nämäkin "pojat" tietävät varsin hyvin että olen perheellinen, istun valmiiksi menestyvän firman "korkealla jakkaralla" ja toimin maahantuontiyrittäjänä. Ja siitä huolimatta ei voi uskoa ettei aikani riitä?
Värvääjieni keski-ikä on n.23 vuotta, he ovat huonosti koulutettuja matalapalkka duunari-poikamiehiä, varsin alttiita sellaisille vaikutteille kuin Move on. RAHAA, RAHAA ja vielä enemmän RAHAA!
Heitä vanhempana, kokeneempana ja koulutetumpana tiedän sanonnan "helppoa rahaa eikä ilmaista lounasta ole" merkityksen. Olen sen oppinut tekemällä virheitä. Ehkäpä he tulevat vielä joskus samaan päätelmään. Toivon toki, että se ei tapahdu sen pahimman mahdollisen skenaarion kautta, oikeuden päätöksellä...
Jokainen saa minun puolestani Movettaa niin paljon kuin itse haluaa. Jos joku tuttuni sillä rikastuu, olen onnellinen hänen menestyksestään. Jos homma kaatuu omaan mahdottomuutensa tai tuomarin nuijan kopautukseen, olen pahoillani hänen puolestaan.
Kaikki meistä haluaa rikastua, jos joku muuta väittää se valhtelee. Tapoja on yhtä monia kuin on unelmiakin. Joillekkin sen unelman voi antaa Move, joillekkin lotto, minulle sen unelman antaa (ja on jo osittain antanutkin) vuosia kestävä uuvuttava projekti jolle ei näy loppua. Mutta sitten kun sen päätös päivä koittaa, voin sanoa ansainneeni sen, omatunto puhtaana!
Melkein
7
1053
Vastaukset
- JOOOOOOOO o
Ensin aloitit siihen tyyliin että toiset vastustavat ja toiset puolustavat fanaattisesti jne.
Sitten aloitat tyypillisen vastustajien tyylin jolla tämä on pelkkää huijausta ja kaverit jotka mukana ovat, olisivat jotenkin sinua tyhmempiä.- Nippe
Naura vaan. Mun mielestä toi oli asiallisin kirjoitus hetkeen.
- Nimetön
Vihdoinkin järkevä mielipide! Hyvä! Näiden täysin kouluttamattomien pikkupoikien huijaus bisnes ei ota nyt oikein onnistuakseen, koska aina sattuu joku henkilö joka osaa matematiikkaa ja joka ei ole helposti manipuloitava.
- IndigoLibra
Harvinaisen fiksua tekstiä.
- sivusilmä
Tylyä mutta totta, tuttava hirvittävän ylhäällä tässä pyramiitissa, töitä tekee 7pv viikossa...tulot pakkasella, ulosottomies kohta kolkuttaa ovella!!!
- rökö
sivusilmä kirjoitti:
Tylyä mutta totta, tuttava hirvittävän ylhäällä tässä pyramiitissa, töitä tekee 7pv viikossa...tulot pakkasella, ulosottomies kohta kolkuttaa ovella!!!
Vai oikein ulosottomies.. Hänhän varmaan on sulle kertonut, että ulosottomies on tulossa... Voi vittu mitä epätoivosta mollaamista!!!
- bytheway
rökö kirjoitti:
Vai oikein ulosottomies.. Hänhän varmaan on sulle kertonut, että ulosottomies on tulossa... Voi vittu mitä epätoivosta mollaamista!!!
Ulosotto asiat ovat muuten aivan julkista tietoa. Ei sitä tarvitse kenenkään itse kertoa, varsinkaan ns. yrittäjän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060