Siirsin sisään pari kk sitten ulkona eläneen chilipuskan. Kirvat näköjään viihtyvät siinä vaikka mitä teen! En halua käyttää mitään myrkkyjä joita popsin sitten loppujen lopuksi itse suuhuni. Kuuma vesi näyttää tehokkaalta aluksi mutta mistä niitä viheliäisiä aina putkahtaa lisää? Olen suihkuttanut mäntysuovalla, josta ei ole tehoa toisin kuin kuumasta suihkusta. Mutta vajaa viikko menee ja taas näkyy muutama kirva kukassa ja lisääntyminen on taattu. Mitä tehdä, englannista saakka tilattuja erikoischilejä ei bioroskis kyllä kutsu vaikka suihkuttelisin joka päivä!
perhanan lehtikirvat
6
2713
Vastaukset
- Filbert
Sama kirvavitsaus vaivasi sisälle siirrettyjä kasvejani. Luin ruotsalaisen ohjeen ruiskuttaa kasvit suopa-spriiliuoksella. Toluhan on sitä, ja vedellä laimentamalla se mielestäni suunnilleen vastasi ruotsalaisohjeen liuosta. Sumutin kasvit kaikkialta ihan märiksi 1:20 laimennetulla tavallisella Mänty-Tolulla (ei vähemmän alkoholia sisältävällä hellävaraisella Puu-Tolulla, jota yleensä suositellaan kasveille). Annoin olla tunnin-pari, ja sitten huuhdoin suihkulla.
Ruotsalaisohjeessa sanottiin, että käsittely mahdollisesti pitää toistaa parin viikon päästä, mutta ei ole tarvinnut. Kirvat pysyivät poissa.- gerbera
Pitääkin kokeilla tuota mainitsemaasi tolu-vinkkiä!
- Pössyttelijä
Morjens!
Itselläni on ollut ihan samoja ongelmia kasvieni kanssa. eli pieniä vaaleita olioita lehtien pinnalla.
Neem-öljy on loistava aine,sitä saa ainakin viherpeukku nimisestä kaupasta, niitä on ainakin Helsingissä ja Tampereella. On niillä nettisivutkin, voit tilata sieltä.
Itse olen sekoittanut Neem-öljyä ja mäntysuopaa lämpöiseen veteen ja suihkutellut koko kasvin kauttaaltaan läpimäräksi. Lehtien alapuolet on kuulemma kaikkein tärkeimmät, siellä ne pirulaiset pesii.
Hauskaa jatkoa! - ötökätpois
Tetranychus urticae UNTIMATE KILL:
-capsaicine
-garlig
-raw tobacco
-dishwashing liguid(2/100)
-water(akkuvesi tukkii selkärangattomien hengitys tiehyet)
-thyme(kasville turvallinen)
-lemon(kaikki ötökät karttavat tätä)
-baking soda(tappaa pahat sienet)
Miten on,jos liuos menee kasvin juurille?Onko saippua myrkyllistä kasveille? - puutarhalehden vinkk
Myös nokkosvesi on vanhanajan konsti. Nokkosia liottaa vedessä useita päiviä ja sitten ruiskii kasveille.
Tätä käytän itse kirvoihin. asitanpesuaine (yksi osa), ruokaöljy (kaksiosaa), loput vettä (ehkä kolmeosaa). Sekoita ensin ruokaöljy ja astianpesuaine sitten lopulta vettä. Joskus joutuu ruiskuttamaan kahdesti. - Samettikukka
Minulla on sellainen probleemakuin, olen muutamana vuonna istuttanut samettikukkia ja muutaman viikon kuluttua niiden lehdet alkavat olla rei`issä Pihalla on myös kultapalloa ja sama juttu.Näitä ko.kasveja on ollut monta vuotta mutta ongelma ilmestyi vasta muutama vuosi sitten.Nyt olen ostanut daalioita mutta en ole vielä istuttanut niitä.Talvet on Eerikaa tai Callunoita samassa kukkapenkissä. En tiedä mitä myrkkyä kokeilisin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam26214328Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu657261Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2077068Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä435078K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1124846Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754704Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos894464PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *204401Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko764154Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023948