Miksi liljani eivät kuki?

Jasi

Istutin tänä vuonna neljä liljan sipulia, ja pakkauksen mukaan niistä piti tulla n. metrin mittaisia ja upeat valkoiset kukat.

Liljat kasvattivat vain n. 20 cm varret, joissa on vihreät lehdet tähtimäisesti pitkin vartta. Nupuista ei tietoakaan, ja lisää pituutta ei ole tullut viimeisen kuukauden sisällä juuri ollenkaan.

Kukkivatko ne tyypillisesti vasta toisena vuonna istuttamisesta? Entä, jos haluan siirtää ne ensi keväänä toiseen paikkaan, eikö ne kuki vielä ensi kesänäkään?

3

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulda

Kyllä niiden pitäisi alkaa kukkimaan, ehkä ne vielä kehittelevät nuppujaan. Näyttää että useimmat sipuleista on hollannista ja siellä kasvukausi on paljon pidempi. minä olen aina esikasvattunut niitä.
      Tosin en tiedä onko liljoillasi jokin muukin ongelma, luulisi niissä nyt jotain tapahtuvan parhaimpaan kesäaikaan.
      Minua on askarruttanut voisiko freesian- ja tuoksuliljan mukulat istuttaa jo syksyllä? paleltuisivatkohan? pääsisivät ainakin kasvuun heti kuin mahdollista.

• Jasi

Ne saattavat olla liian varjossa, koska suoraa auringonvaloa ne saavat vain muutamia tunteja päivässä. Tai sitten jäivät alkukesästä liian vähälle kastelulle. Mutta odottelen vielä, jos jotain alkaisi tapahtua. Hollannista nuokin olivat.

• maria

varmaankin valoa kaipaavat ja onko maassa tarpeeksi ravinteita? Tosin sipuleissakin voi olla vikaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59