Kuinka

Pitkään

Kuinka pitkään voi uskottavasti väittää olleensa vain hakemassa parkkilippua/vaihtamassa rahaa parkkmittariin... eli kuinka laputtaja voi tämän asian todistaa? (itselläni ennätys sakot 5 minuutissa)

10

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllähän..

      se on nähnyt, ettet sä mitään lippua ole hakemassa.
      Jos parkkeeraa maksulliselle paikalle, onko se niin vaikeata maksaa rehellisesti, eikä alkaa sönköttämään tollasta paskaa..? mitä hä

      • Jees

        Tämä on ainoa kerta kun olen saanut parkkisakot, ja olin todellakin viereisessa kaupassa vain vaihtamassa rahaa, ja aikaa todellakin meni vain max. tuo 5 min tällä aikaa oli parkkisakko ilmestynyt tuulilasiin!

        Ja kyseessä on sellainen suht iso parkkialue jossa yhdestä automaatista ostetaan pysäköintilippu koko alueelle, eli ruuhka-aikana saattaa tuo 5 min mennä pelkästään lipun hakemisessa.


      • Silleen_tälleen
        Jees kirjoitti:

        Tämä on ainoa kerta kun olen saanut parkkisakot, ja olin todellakin viereisessa kaupassa vain vaihtamassa rahaa, ja aikaa todellakin meni vain max. tuo 5 min tällä aikaa oli parkkisakko ilmestynyt tuulilasiin!

        Ja kyseessä on sellainen suht iso parkkialue jossa yhdestä automaatista ostetaan pysäköintilippu koko alueelle, eli ruuhka-aikana saattaa tuo 5 min mennä pelkästään lipun hakemisessa.

        Jos sulla on muutaman minuutin sisällä lapun ajasta ostettu parkkilappu, on kaksi vaihtoehtoa:

        Kunnallisen pysäköinninvalvonnan antama lappu mitätöidään ja todetaan, että olit yrittänyt riittävästi.

        Yksityisen "pysäköinninvalvojan" antaman lapun kanssa olet kusessa.


    • muistaa

      ei se lappu-liisa voi sitä tietää, että kauanko autosi on siinä seisonut

      • Mutta

        Eli kärjistetysti lappu on heti oikeutettu kun auto ilman lippua ruutuun pysähtyy vai kuinka?

        Kuten jo sanoin, määrätyillä parkkipaikoilla pelkkä lipun hakeminen saattaa viedä jo jonkin verran
        aikaa.

        Ja kun yrittää ottaa lipun "drive in" tyylillä (eli suoraan alueelle ajettaessa autossa istuen, niin sanomista tulee, koska laite sijaitsee juurikin "väärän kaistan" puolella.


    • Luotsin hermoja mä k

      Luotsin hermoja mä koittelen... Haluan saada hänelle sähköpostin "Luotsin oikeuksiisi tehty muutoksia"

    • sesiitä

      parkkipirkot yleensä katsoo lähimmän lippuautomaatin että onko siellä ketään/onko sieltä tulossa ketään tai menossa. sinun tapauksessa kun olet ollut muualla niin sinua ei ole näkynyt, joten hän on heti alkanut kirjoittaa sakkoa.

    • Prokuristi

      Laki on kirjoitettu siten, että maksulliseen ruutuun ei saa parkkeerata jos ei ole maksanut pysäköintimaksua. Teoriassa siis lappu pitäisi olla tarkkaan ottaen maksettuna kun kurvaat ruutuun. Käytännössä tietenkin annetaan kohtuullinen aika hakea lappu, mutta kauppareissu sillä verukkeella että pitää ensin vaihtaa rahaa ei välttämättä mene enää läpi, jos valitat pysäköintivirhemaksusta.
      Helsingissä on kolikkoautomaatteja alettu korvaamaan pelkästään kortilla toimivilla. Onko tämä sitten laillista, koska pankki/luottokortin omistamista ei käsittääkseni ole vielä tehty pakolliseksi lailla, käteismaksun pitäisi olla aina mahdollinen viranomaistoiminnassa (ellen ole tippunut jo kärryltä). Jos siis lähdet kävelylenkille etsimään jostain sitä viimeistä kolikkoautomaattia ja saat sillä aikaa sakon, olisi kyseessä hyvä ennakkotapauksen paikka ylemmistä oikeusasteista.

      • Prokuristi

        Itse itselleni kommentoiden: rimpautin Helsingin rakennusviraston pysäköintipuolen projektipäällikölle. Hän sanoi, että yksi kolmannes parkkilappuautomaateista jätetään kolikkokäyttöisiksi ja 2/3 vaihdetaan korttikoneiksi. Tämä nimenomaan siksi, että käteismaksun pitää aina myöskin olla mahdollinen. Alunperin kaikki koneet oli tarkoitus vaihtaa korttikoneiksi, kun tätä juridista ongelmaa ei tultu ensin edes ajatelleeksi.
        Jos lapun hakeminen kestää niin kauan, että ehtii saada sakon siinä välissä, niin silloin verrataan lapussa olevaa maksuaikaa ja sakon kirjoitushetkeä, ja arvoidaan, miten kauan lapun hakeminen on voinut a.o. maksulaitteelta kohtuudella kestää.


    • 1-2-vasen2

      Pari viikkoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe