Millaisia kokemuksia teillä ihmiset on paksunsuolentähystyksestä?
Paksunsuolentähystys
7
6001
Vastaukset
- Hannele
Siis vaikka pelkäsin todella kovin, mut turhaan, Mut kannattaa muistaa noudattaa niitä sääntöjä eli vk ei siemenii eikä rautaa: ei kurkkuu, tomaattii, kiivii, rypäleit, rautatbl. Ja sit 3 pv ennen kuiduton ruoka eli vähärasvainen kala ja liha, maustamaton jogurtti, viili, paljon mehuja. runsas juominen on eduksi.
- läpikäynyt
Pahin vaihe oli niiden litkujen juominen,
teki olon heikoksi.
Itse toimenpide kesti vain kymmenisen minuuttia,
vaikka pelkäsin paljon aluksi.
- Annika
Peräruiskeen myötä varjoaineen pidättäminen tuotti minulle TUSKAA (asennon muuttamisesta johtuen ).
Toivottavasti ei koskaan olisi tarvetta uusia. - Mimmi
Olin toissa viikolla paksunsuolen tähystyksessä. Join viisi pullollista tyhjennysainetta juosten huussin ja olohuoleen väliä. Täytynee sanoa, että mielestäni tuo tyhjennysjuoman maku ei ole enää niin hirvittävää kuin kymmenisen vuotta sitten. Tutkimus kesti minulla pitkään eli tunnin verran, johtuen vaikeista leikkauksista ja kiinnikkeistä, joita minulla on. Hyvin meni kuitenkin. Hoidin tutkimuksen ajan itse itseäni, hieromalla toisella kädellä kevyesti mahaani, silloin kun kipu tuntui sietämättömältä. Näin sain itseni rentoutumaan ja tutkimus meni hyvin ja lääkäri pääsi kurkkaamaan ohutsuolen mutkaankin. On sitä pahempiakin tutkimuksia... joten hyvin se menee, kun yrittää rentoutua. Tsemppiä!
- kirsi
mites puurot, onko ne kiellettyjä edeltävällä viikolla?
- tuula
kirsi kirjoitti:
mites puurot, onko ne kiellettyjä edeltävällä viikolla?
tänään tehtiin tähystys olin soittanunut sairaalaan edeltä käsin että pelkään koska poden paniikkihäiriötä menin sinne tuntia ennen aikaani kun käskettiin minulle oli varattu 20mldiapamia nesteenä niin kummasti oli rento olo kyllähän se jossain välissä nipisteli ,mutta se johtuu ilmasta jota ne laittaa sinne ,että suoli vähän laajenee kyllä siitä selviää ei ole niin kamalaa
- tiitupee
Minullakin kokemus oli ihan "hyvä". Eihän sairaalatutkimukset ikinä mieluisia ole, mutta pelkäsin tuota tutkimusta kamalasti etukäteen -turhaan.
Kun minulle tehtiin tuo tutkimus, olin vasta 18v. ja pienikokoisena tyttönä lääkärin mukaan suoleni oli "mutkaisimmasta" päästä. Loppuvaiheessahan se sattui, mutta ei mitenkään hillttömästi, vähän kuin tavallinen, nipistelevä vatsasärky. Vaativinta oli litkujen juominen edellisenä iltana, mutta kyllä se siitä. Litkut vie vaan yhden illan ja itselläni tutkimus kesti alle puoli tuntia.
Sairaalalta yleensä tulee viikoa ennen paperi, jossa lukee kielletyt ruoka-aineet, en muista tähän hätään muuta kuin siemenet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179