Onnitelkaa!

Opiskelija

Onnitelkaa minua ....olen siirtynyt vilkuttomien joukkoon. Aiemmin ärsytti kun ei kukaan vilkuttanut risteyksissä tai ohituksissa. Siihen auttaa kun ei enään itsekkään käytä vilkkua. Ei tunnu enään yhtään niin pahalta muiden välinpitämättömyys. Miksi välittää kun ei kukaan muukaan välitä?

16

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitten ei välitetä nopeusrajoituksista, eikä sakoista, ei ajokielloista, ei promillerajoista, eikä mistään muustakaan.

      No, en minäkään välitä nopeusrajoituksista, enkä siitä jos joku ei käytä vilkkua.

      • Äijälä

        On sentään hyvä, että jokainen pysyy vielä omalla oikealla kaistallaan, eikä aja vastaantulevain kaistaa. Muistan, kun ruotsi siirtyi oikeanpuoleiseen liikenteeseen v. 1967. Siitä puhuttiin paljon radiossa, teeveessä ja lehdistössä.

        Joku oli siirtymyt viisi minuuttia aikaisemmin oikean kaistan käyttäjäksi ja kuinkas kävikään.

        Törmäys tapahtui ja henkikin lähti.

        Sinä siis kuulut kastiin välinpitämättömät autoilijat.
        Minä taas noudatan tunnontarkasti liikennesääntöjä, vaikka muut ei noudatakaan.

        Yhtä sääntöä en sentään voi noudattaa. Se on ajaa samaa nopeutta, niinkuin muu liikennevirta.

        Hermothan tässä menis, jos alkais välittää jokaisen töppöilyjä tienpäällä.

        Sitä näkee joka päivä niitä törppöjä, mutta ei auta alkaa kouluttamaan. No, valoja nyt sentään vilkutan valottomille vastaantulijoille ja liian peräpuskurissa seuraavia .Äänimerkkiä käytän, kun joku ohittaa varomattomasti.

        Vai et välitä nopeusrajoitukista. Ihme sälli olet.
        Minäkait välitän ja minusta on mukavaa, jos tulee 80.n rajoitus. Saa ajaa sitä omaa mielivauhtiaan ja tietää, ettei jatkuvasti olla ohittelemassa.


      • mitään

        väliä. tänään oli hesarissa, että poliisi suorittaa ens viikolla nopeus valvontaa kehä kolmosella välillä porvoon väylä-jumbo jotenki näin. kellon aikoja ei kuiteskaan ollut.


      • Äijälä kirjoitti:

        On sentään hyvä, että jokainen pysyy vielä omalla oikealla kaistallaan, eikä aja vastaantulevain kaistaa. Muistan, kun ruotsi siirtyi oikeanpuoleiseen liikenteeseen v. 1967. Siitä puhuttiin paljon radiossa, teeveessä ja lehdistössä.

        Joku oli siirtymyt viisi minuuttia aikaisemmin oikean kaistan käyttäjäksi ja kuinkas kävikään.

        Törmäys tapahtui ja henkikin lähti.

        Sinä siis kuulut kastiin välinpitämättömät autoilijat.
        Minä taas noudatan tunnontarkasti liikennesääntöjä, vaikka muut ei noudatakaan.

        Yhtä sääntöä en sentään voi noudattaa. Se on ajaa samaa nopeutta, niinkuin muu liikennevirta.

        Hermothan tässä menis, jos alkais välittää jokaisen töppöilyjä tienpäällä.

        Sitä näkee joka päivä niitä törppöjä, mutta ei auta alkaa kouluttamaan. No, valoja nyt sentään vilkutan valottomille vastaantulijoille ja liian peräpuskurissa seuraavia .Äänimerkkiä käytän, kun joku ohittaa varomattomasti.

        Vai et välitä nopeusrajoitukista. Ihme sälli olet.
        Minäkait välitän ja minusta on mukavaa, jos tulee 80.n rajoitus. Saa ajaa sitä omaa mielivauhtiaan ja tietää, ettei jatkuvasti olla ohittelemassa.

        Kuuntelin radiosta, kun Ruotsin siirtymisestä oikeanpuoleiseen liikenteeseen kerrottiin ja toimittaja kertoi eräänkin Volvon useista töppäilyistä (joo, puhui Volvosta, eikä kuljettajasta).

        Eikö tuo mielipiteeni rajoituksiin käynyt selväksi jo tuolta: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000011486845

        Minulla on muutakin tekemistä kuin körötellä etanan nopeudella maanteillä, joilla vietän kuitenkin aika suuren osan ajastani. Sitäpaitsi aika harvoin saamani ylinopeussakothan menevät yhteiskunnan hyväksi, joten mitä valitat?


      • eihän?
        Äijälä kirjoitti:

        On sentään hyvä, että jokainen pysyy vielä omalla oikealla kaistallaan, eikä aja vastaantulevain kaistaa. Muistan, kun ruotsi siirtyi oikeanpuoleiseen liikenteeseen v. 1967. Siitä puhuttiin paljon radiossa, teeveessä ja lehdistössä.

        Joku oli siirtymyt viisi minuuttia aikaisemmin oikean kaistan käyttäjäksi ja kuinkas kävikään.

        Törmäys tapahtui ja henkikin lähti.

        Sinä siis kuulut kastiin välinpitämättömät autoilijat.
        Minä taas noudatan tunnontarkasti liikennesääntöjä, vaikka muut ei noudatakaan.

        Yhtä sääntöä en sentään voi noudattaa. Se on ajaa samaa nopeutta, niinkuin muu liikennevirta.

        Hermothan tässä menis, jos alkais välittää jokaisen töppöilyjä tienpäällä.

        Sitä näkee joka päivä niitä törppöjä, mutta ei auta alkaa kouluttamaan. No, valoja nyt sentään vilkutan valottomille vastaantulijoille ja liian peräpuskurissa seuraavia .Äänimerkkiä käytän, kun joku ohittaa varomattomasti.

        Vai et välitä nopeusrajoitukista. Ihme sälli olet.
        Minäkait välitän ja minusta on mukavaa, jos tulee 80.n rajoitus. Saa ajaa sitä omaa mielivauhtiaan ja tietää, ettei jatkuvasti olla ohittelemassa.

        "ruotsi siirtyi oikeanpuoleiseen liikenteeseen v. 1967. Siitä puhuttiin paljon radiossa, teeveessä ja lehdistössä.
        Joku oli siirtymyt viisi minuuttia aikaisemmin oikean kaistan käyttäjäksi ja kuinkas kävikään. "

        Ei kannata keksiä omaa historiaa. Yksityisliikenne oli kielletty klo 1.00 - 6.00 ja muu liikenne pysähtyi 3. syyskuuta klo 4.45 vasemmanpuoleisena ja jatkui klo 5.00 oikeanpuoleisena. Hyvä kuvaus tapahtuneesta on: http://sv.wikipedia.org/wiki/Högertrafikomläggningen


      • Äijälä
        Kairakettu kirjoitti:

        Kuuntelin radiosta, kun Ruotsin siirtymisestä oikeanpuoleiseen liikenteeseen kerrottiin ja toimittaja kertoi eräänkin Volvon useista töppäilyistä (joo, puhui Volvosta, eikä kuljettajasta).

        Eikö tuo mielipiteeni rajoituksiin käynyt selväksi jo tuolta: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000011486845

        Minulla on muutakin tekemistä kuin körötellä etanan nopeudella maanteillä, joilla vietän kuitenkin aika suuren osan ajastani. Sitäpaitsi aika harvoin saamani ylinopeussakothan menevät yhteiskunnan hyväksi, joten mitä valitat?

        Olihan ne kuvia. Kyllä olis huono ajaa noin kehnon näkyvyyden vallitessa. Eräässäkin kuvassa näyttää, kuin sinulla ei olis ajovalotkaan päällä.

        Autoilu on niin kallista muutenkin, ettei siihen enää ylinopeussakkoja lisäksi kaivata.

        Ajattele, minulla ei ole vielä ainuttakaan ylinopeussakkoa ropsahtanut.

        Kyllä sitä ehtii taivaltaa, vaikka pienemmälläkin nopeudella. En ikinä opi ymmärtämään, että pitää päästä kovaa, kun itse tykkää mennä hitaammin.

        Eihän se mitään, jos ylinopeudesta seuraisi vain sakkoja, mutta kun niitä suistuu yhtenään sen vauhdin seurauksena päin toista vastaantulijaa ja lennetään päin puuta autoineen päivineen.

        Kyllä ne vahingot yhteiskunnalle ovat kuitenkin siommat, kuin sakoista saatavat tulot. Niillä ei paikata eikä korvata aiheutuneita vahinkoja


      • Äijälä
        eihän? kirjoitti:

        "ruotsi siirtyi oikeanpuoleiseen liikenteeseen v. 1967. Siitä puhuttiin paljon radiossa, teeveessä ja lehdistössä.
        Joku oli siirtymyt viisi minuuttia aikaisemmin oikean kaistan käyttäjäksi ja kuinkas kävikään. "

        Ei kannata keksiä omaa historiaa. Yksityisliikenne oli kielletty klo 1.00 - 6.00 ja muu liikenne pysähtyi 3. syyskuuta klo 4.45 vasemmanpuoleisena ja jatkui klo 5.00 oikeanpuoleisena. Hyvä kuvaus tapahtuneesta on: http://sv.wikipedia.org/wiki/Högertrafikomläggningen

        Ja minäkun en tota ruattii hallitte.
        Jahhas, sinä muistat asian vielä paremmin.
        Kuitenkin muistan, että jokunen vahinko kirjattiin tapahtuneeksi, eli joku vaan aloitti kokeilla 15 minuuttia aikaisemmin, eikä 5 minuuttia, niinkuin muistelin.

        Mutta iso asia se kuitenkin oli.
        Kotiseudultani oli mennyt ruattiin porukkaa töihin ja kun ne oli ensin sanoneet sitä vasemman puoleista liikennettä vaikeaksi, eivät juuri uskaltaneet siellä ajaa.
        Sitten kun tuli oikea liikenne, porukka kävi kesälomilla volvoilla kotiseuduillaan


      • Äijälä kirjoitti:

        Olihan ne kuvia. Kyllä olis huono ajaa noin kehnon näkyvyyden vallitessa. Eräässäkin kuvassa näyttää, kuin sinulla ei olis ajovalotkaan päällä.

        Autoilu on niin kallista muutenkin, ettei siihen enää ylinopeussakkoja lisäksi kaivata.

        Ajattele, minulla ei ole vielä ainuttakaan ylinopeussakkoa ropsahtanut.

        Kyllä sitä ehtii taivaltaa, vaikka pienemmälläkin nopeudella. En ikinä opi ymmärtämään, että pitää päästä kovaa, kun itse tykkää mennä hitaammin.

        Eihän se mitään, jos ylinopeudesta seuraisi vain sakkoja, mutta kun niitä suistuu yhtenään sen vauhdin seurauksena päin toista vastaantulijaa ja lennetään päin puuta autoineen päivineen.

        Kyllä ne vahingot yhteiskunnalle ovat kuitenkin siommat, kuin sakoista saatavat tulot. Niillä ei paikata eikä korvata aiheutuneita vahinkoja

        Näkyvyyshän oli hyvä, päivä valkenemassa. (Oletko koskaan ajanut yöllä?)

        Omituinen on päätelmäsi ajovaloista.

        Saamani sakot tuskin sinua kirpaisevat, minulla on varaa niihin. Olen ottanut sakkoja joskus ihan tahallani.

        Köröttele sinä vaan ihan hitaasti, minä ajan lujaa kuitenkin.

        Nopeuden seurauksena ei satu juurikaan onnettomuuksia, kyse on melkein aina jostain muusta.


    • aina ollut

      mukana vasara sitä varten, että seuraan sitten semmoista ja huoltsikan pihassa käyn kopauttaan vilkun hajalle. Nykyään on pitänyt pitää kirvestä, kun noissa uudemmissa on polykarbonaattia ne umpiot niin ei tahdo muuten hajota

      • FarkkuVolvoT5

        Onneksi ei olla kohdattu x)


      • minä aina
        FarkkuVolvoT5 kirjoitti:

        Onneksi ei olla kohdattu x)

        ärsyynny, mutta silloin, kun siitä olisi ollut minulle hyötyä tai tarpeettomasti vaarantaa henkeni


    • FarkkuVolvoT5

      Itse käytän vilkkua käytännössä ainoastaan silloin kun sitä tarvitsee. Eli valo-ohjatutu risteykset menevät pääasiassa ilman vilkkua, samoin kaistojen vaihdot.

      Risteyksissä joissa minun kulkusuuntani tietämisestä on jollekulle hyötyä, käytän vilkkua.

      Ts. hyödyttömissä paikoissa en käytä, informatiivisuuden nimissä kyllä. Näin ehkä omaa laiskuuttani, jos vilkku olisi jossain muualla kuin siinä viiksessä (vaikka nappi ratissa), niin ehkä käyttäisin enemmän.

      • sitä

        tullaan just siihen. mikä siinä on niin jumalottoman vaikeaa, vilkuttaa aina kun on aihetta? eikö se ole helpompaa näyttää vilkkua kun vaihtaa kaistaa, kun katsoa taakse onko siellä ketään että tarviiko näyttää vilkkua. täh.


      • hienoo

        kun sä voi itse päätellä milloin sä vilkutat. kiva jos kerrot sen myös meille.


      • FarkkuVolvoT5
        hienoo kirjoitti:

        kun sä voi itse päätellä milloin sä vilkutat. kiva jos kerrot sen myös meille.

        Käytän silloin kun siitä on sinulle ja muille jotakin informatiivista hyötyä, huomaat sen kyllä siitä että autoni etu ja takakulmissa, sekä sivuilla vilkkuvat valot aiottuun ryhmittymissuuntaani ;)


    • The Rat

      Turha sitten odottaa että ainakaan tämä autoilija tekisi tilaa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe