Borde alla svenskspråkiga

skribenter

börja spämma "kielipålitiikkaa" på svenska genom att kontinuerligt posta samma saker om och om?

Exempel:

Sat.ns, juntar - dra åt skogen. Ni är alla PIIP och dessutom Piip PPiiip. Vi bordse skämmas för er skull Piip. Etc Finnjävl.. Vi var här först...Stenålder, Världskrig, Medelåldern - allt duger för att få bort finskan från vårt kära Svenska Finland!!!

Skrivfelen är avsiktliga för att nå samma trovärdighet som fennomanerna på denna spalt.
Texten kan fritt lånas, förbättras och spridas ut.

Jag börjar på allvar bli trött på idiotfinnarna. Suomi 24 kan tydligen inte utestänga dessa idioter från sina spalter.

5

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jag gör nog mitt bästa, men kan inte vara på nätet hela tiden...

• holland

Äsch. Det är ju bara att inte bry sig om dem. Svara inte åt dem. Så lätt är det. Som Rosen sa så är det omöjligt att vara överallt på en och samma gång.

• övertygad

Språkpolitik på svenska tog slut på grund av kontinuerlig späm. Politiksidan, som jag normalt inte läser, innehåller enbart ugrisk dynga i fråga om SFP. T.o.m. ”finlandssvenskarna” spalten saneras dagligen från idiotiska övertramp.

Jag testade med att copy/peista texten ovanför till kielipolitiikkaa som svar på sedvanliga ölölölöölllöl tekster. Dvs. gammalt copy/peistat skit. Det ser ut att fungera utmärkt. Ju flera som peistar en identisk smörja, desto bättre. Då hålls skiten på den finskspråkiga sidan.

• bättre än dom

Låtom oss inte sjunka till deras nivå. Jag menar, det är ju bara frågan om några (en?) pörtnissar utan ett liv. Civiliserade som vi är kan vi väl skratta bakom ryggen åt dem (alt. skriva korta, koncisa och sarkastiska svar åt dem.)

• vilken attityd

Nu behöver man inte längre undra varför man inte så ofta gillar finlandssvenskarna i det här landet.

Skäms du inte?

Tror du att alla finska människor är såna?

Du måste skoja.

Ett språk är ju bara ett språk.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4243
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2704
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2462
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      82
      1497
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      172
      959
    Aihe