halloween on ameriikkalainen juhla miks kaikki juhlii sitä?
voihan halloween
11
710
Vastaukset
- ihminen
Miksi Halloween pitäisi poistaa Suomesta? Samalla periaatteella myös joulu, juhannus, jne. ei niitä oo mitään Suomessa keksitty, tuollaisina kun ne nyt on. Halloween ei sitäpaitsi ole amerikkalaista, vaan kelttiläistä alkuperää. Joten se on aikoinaan levinnyt täältä Euroopasta Amerikkaan, kristinuskon juhlat on vaan peittäneet alleen nämä vanhat "pakanalliset" juhlat.
- kekri
Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?
- ihminen
kekri kirjoitti:
Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?
Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)
- kaisu
ihminen kirjoitti:
Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)
siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN
- kekri
kaisu kirjoitti:
siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN
Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.
- Rautzi
kekri kirjoitti:
Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.
Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.
- min
Rautzi kirjoitti:
Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.
miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.
- kekrinäkin
min kirjoitti:
miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.
Eihän tässä hauskanpidosta olla valitettu. Englannin kielen ylivallasta vain.
- duubiskuubi2
olet aivan oikeassa! Ei halloween juhlaa tarvitse poistaa sillä on ihan teennäinen syy olla suomen aika yleisimpinä juhlina synttäreitten ja joulujen jne jälkeen...
- duubiskuubi2
kekri kirjoitti:
Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.
hei mut mieti vähän? Ajattele sanaa kekri...kekri kekri kekri se ei mun mielestä ainakaan sovi suomalaiseen luonteeseen halloween on musta paras ja ainoa hyvä nimi sille juhlalle koska halloween antaa jännitysta ja draamaa halloween nimelle ei mikään kekri vaan sopis siihen juhlaan nimeks!! menkääpä wikipediaan ja kirjottakaan sinne mistä halloween sai nimensä sille on 1 ja oikee tarina niin sen tarinan kun luette tyydytte varmaan tohon halloween nimeen!!
- Duubiskuubi2
eikö sitä sais juhlia? se on hauska juhla ja jos sitä haluaa juhlia niin mikspä ei...itsekin aion pitää halloween juhlat.....ja jos et itse halua viettää tai mennä kenenlään semmosille niin ei siinäkään ole mitää pahaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23857Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286750- 94730
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558