voihan halloween

juuda duu9

halloween on ameriikkalainen juhla miks kaikki juhlii sitä?

11

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

      Miksi Halloween pitäisi poistaa Suomesta? Samalla periaatteella myös joulu, juhannus, jne. ei niitä oo mitään Suomessa keksitty, tuollaisina kun ne nyt on. Halloween ei sitäpaitsi ole amerikkalaista, vaan kelttiläistä alkuperää. Joten se on aikoinaan levinnyt täältä Euroopasta Amerikkaan, kristinuskon juhlat on vaan peittäneet alleen nämä vanhat "pakanalliset" juhlat.

      • kekri

        Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?


      • ihminen
        kekri kirjoitti:

        Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?

        Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)


      • kaisu
        ihminen kirjoitti:

        Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)

        siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN


      • kekri
        kaisu kirjoitti:

        siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN

        Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.


      • Rautzi
        kekri kirjoitti:

        Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.

        Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.


      • min
        Rautzi kirjoitti:

        Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.

        miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.


      • kekrinäkin
        min kirjoitti:

        miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.

        Eihän tässä hauskanpidosta olla valitettu. Englannin kielen ylivallasta vain.


      • duubiskuubi2

        olet aivan oikeassa! Ei halloween juhlaa tarvitse poistaa sillä on ihan teennäinen syy olla suomen aika yleisimpinä juhlina synttäreitten ja joulujen jne jälkeen...


      • duubiskuubi2
        kekri kirjoitti:

        Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.

        hei mut mieti vähän? Ajattele sanaa kekri...kekri kekri kekri se ei mun mielestä ainakaan sovi suomalaiseen luonteeseen halloween on musta paras ja ainoa hyvä nimi sille juhlalle koska halloween antaa jännitysta ja draamaa halloween nimelle ei mikään kekri vaan sopis siihen juhlaan nimeks!! menkääpä wikipediaan ja kirjottakaan sinne mistä halloween sai nimensä sille on 1 ja oikee tarina niin sen tarinan kun luette tyydytte varmaan tohon halloween nimeen!!


    • Duubiskuubi2

      eikö sitä sais juhlia? se on hauska juhla ja jos sitä haluaa juhlia niin mikspä ei...itsekin aion pitää halloween juhlat.....ja jos et itse halua viettää tai mennä kenenlään semmosille niin ei siinäkään ole mitää pahaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe