halloween on ameriikkalainen juhla miks kaikki juhlii sitä?
voihan halloween
11
665
Vastaukset
- ihminen
Miksi Halloween pitäisi poistaa Suomesta? Samalla periaatteella myös joulu, juhannus, jne. ei niitä oo mitään Suomessa keksitty, tuollaisina kun ne nyt on. Halloween ei sitäpaitsi ole amerikkalaista, vaan kelttiläistä alkuperää. Joten se on aikoinaan levinnyt täältä Euroopasta Amerikkaan, kristinuskon juhlat on vaan peittäneet alleen nämä vanhat "pakanalliset" juhlat.
- kekri
Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?
- ihminen
kekri kirjoitti:
Minunkin mielestäni halloween on ihan piristävä juhla synkkään syksyyn. Nimen tosin voisi muuttaa takaisin kekriksi. Kuten sanoit, Suomen joulukin on saanut vaikutteita amerikkalaisesta joulusta, eikä sitä silti kutsuta Christmasiksi. Miksi meidän täytyy siis kutsua kekriä halloweeniksi?
Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)
- kaisu
ihminen kirjoitti:
Levitetään uutta nimee, niin eiköhän se leviä!:)
siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN
- kekri
kaisu kirjoitti:
siis mitä nimee käviskö HILLUHEEN
Halloweenin suomenkielistä nimeä eli kekriä.
- Rautzi
kekri kirjoitti:
Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.
- min
Rautzi kirjoitti:
Halloween nimitys ei edes sovi suomalaiseen luonteeseen. Onko pakko kaikkien aina olla niin amerikkaa, niin amerikkaa? Miksei voida olla vain suomalaisia ja asioilla suomalaiset nimet, kuten tämä kekri.
miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.
- kekrinäkin
min kirjoitti:
miks pitää valittaa? saa suomalaisetki pitää hauskaa välil.
Eihän tässä hauskanpidosta olla valitettu. Englannin kielen ylivallasta vain.
- duubiskuubi2
olet aivan oikeassa! Ei halloween juhlaa tarvitse poistaa sillä on ihan teennäinen syy olla suomen aika yleisimpinä juhlina synttäreitten ja joulujen jne jälkeen...
- duubiskuubi2
kekri kirjoitti:
hei mut mieti vähän? Ajattele sanaa kekri...kekri kekri kekri se ei mun mielestä ainakaan sovi suomalaiseen luonteeseen halloween on musta paras ja ainoa hyvä nimi sille juhlalle koska halloween antaa jännitysta ja draamaa halloween nimelle ei mikään kekri vaan sopis siihen juhlaan nimeks!! menkääpä wikipediaan ja kirjottakaan sinne mistä halloween sai nimensä sille on 1 ja oikee tarina niin sen tarinan kun luette tyydytte varmaan tohon halloween nimeen!!
- Duubiskuubi2
eikö sitä sais juhlia? se on hauska juhla ja jos sitä haluaa juhlia niin mikspä ei...itsekin aion pitää halloween juhlat.....ja jos et itse halua viettää tai mennä kenenlään semmosille niin ei siinäkään ole mitää pahaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384