Olen työssäkäyvä akateeminen toimihenkilö. Olen todella kyrpiintynyt mitättömään palkkaani (1700 e kk). Yliopisto-opintojen jälkeen tämä on mitätön korvaus niistä vuosista eikä paljon parempaa tule. Työtkin ovat pätkätöitä.
Ei tule mieleenkään juputtaa duunareitten palkoista. Päin vastoin he ovat joka centtinsä ansainneet ja enemmänkin. Alan vaan samaistua enemmän työväestöön yhteiskuntaluokaltani. Valitettavasti demarit eivät tunnu enää edustavan omia etujani. Ei sen puoleen vasemmistoliittokin ainakin johtoportaan suhteen tuntuu jauhavan poliittista jargoniaan oppositiossa. Eipä heistä ollut edellisessä hallituksessakaan muuhun.
En olisi 5 vuotta sitten edes kuvitellut, että akateeminen toimihenkilö kannattaisi Esko-Juhani Tennilää ja hänen politiikkaansa.
akateeminen
2
130
Vastaukset
- Akateeminen_
Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa Vasemmistoliittoa tai demareita koko sen ajan kun olen äänestää saanut (vuodesta 1999). Olen aina myös pitänyt itsestään selvänä akateemisuuttani, lukion jälkeen yliopistoon ja nyt teen duunia jossa palkka jää alle parintonnin . Onhan se vääryys, mutta toistaalta parempi näinkin köyhien opiskeluvuosien ja parin kuukauden työttömyydenkin jälkeen. Olen arvoiltani vasemmalla ja tulen aina olemaan. Ei siksi että samaistuisin tiettyyn yhteiskuntaluokkaan, itse asiassa luokkarajat ovat nyky-yhteiskunnassa kovin häilyvät, vaan siksi että kannatan humanismia, vähäosaisista huolehtimista, yhteisen hyvän periaatetta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta.
Tunnut olevan ihminen isolla I..llä! Tuosta luokkarajojen häilyväisyydestä sen verran, että
sehän riippuu siitä katsotaanko asiaa subjektiivisesta vai objektiivisesta näkökulmasta!
Kuinka moni meistä kuvitteleekaan olevansa "sitä sun tätä", mutta huomaa tosipaikan tullen
olevansa vain "tätä" !
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35840Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15482