Ensinnäkin.. Olen jo Todella pitkään pähkäillyt että mikä sen leffan nimi oli jonka joskus vuosia sitten televisiosta satuin katsomaan. En siitä muista näyttelijöiden nimiä, joten paha ollut etsiä niiden myötä. Muistan vaan sen että elokuva oli kauhua ja sellainen 80-luku tyyppinen (voin olla väärässäkin).
Juoni meni suunnilleen niin, että nainen murhasi/murhautti miehensä. Sen jälkeen hän rupesi näkemään joka paikassa vihjeitä siitä, että mies ei olisikaan kuollut, ja pelkää kuollakseen. Lopussa hän meni kotiin tms. ja kylpyhuoneesta löysi ammeesta makaamassa miehensä. Silmät oli valkoiset niin kuin kuolleella. Mutta mies nousikin ylös ja tämä nainen vaan kirkui peloissaan. Ja minulle on jäänyt sellainen muistikuva, että nainen olisi tavallaan kuollut pelkoonsa. Voi olla, että se ei loppunutkaan siihen, mutta muistelisin niin. Muistelisin myös, että elokuvassa olisi ollut kohtaus missä auto on väärin päin upotettu uima-altaaseen. Tämäkin muistikuvan voi olla, että jäänyt jostain muusta elokuvasta.
Jos joku vahingossa sai tuosta jotain tolkkua, niin olisin Todella kiitollinen pienistäkin tiedonjyvistä! :)
Toinen elokuva mitä en muista, on sellainen missä lapset kidnapattiin. Äiti oli jalka paketissa kotona, jonne oli asennettu kameroita. Ja poliiseille ei tietenkään saanut ilmoittaa, ja isä muistaakseni leikkii sankaria. Minusta tuntuu, että elokuva kuuluu näihin nykyajan hollywood lehvoihin. Ja jotenkin yhdistän Mel Gibsonin isän rooliin. Mutta kun muisti pätkii ja asia vaivaa, niin jos joku osaisi auttaa ja kertoa mistä elokuvasta on kyse. Kiitos etukäteen! :)
Toivottavasti joku sai jotain tolkkua tästäkin tekstistä!
Mitkä Leffat?
5
415
Vastaukset
- toinen:
Alempi on mitä ilmeisimmin 'Ransom'
- carrie
Alempi kuulostaa myös Michael Douglasin leffalta: Alä sano sanaakaan. Siinä Michaelin ja hänen vaimonsa lapsi kidnapataan, jotta Michael selvittäisi mielisairaalan potilaalta tietyn koodin. Vaimo makaili muistaakseni sängyssä jalka kipsissä. Pahiksena oli Sean Bean.
- Baxter
Se on alunperin ranskalaisjännäri nimeltä Les Diaboliques vuodelta 1955, suomeksi vissiinkin Pirulliset. Juttu on vaan siinä että se on tehty IMDb:n mukaan neljä kertaa uusiksi. Uusin on vuodelta 1996, ja siinä on ainakin Sharon Stone ja Isabelle Adjani pääosassa. Tosin, Maikkari esitti 90-luvulla tehdyn TV-version joskus vuosituhannen taitteessa.
Itse olen nähnyt vain 96-version, mikä on sääli juttu, sillä alkuperäinen on oikea jännäriklassikko. Riippuu vähän versiosta, kuinka se loppuu - kuoleeko päähenkilö vai ei. Uima-altaassa olevasta autostakaan en tiedä sen tarkemmin.- Muistamaton!
Kiitos oikein kovasti!! Kyseessä todennäköisesti on tämä elokuva. Mutta mikä versio!? :)
Yritin katsoa iMDb.com:sta sen vuoden -96 traileria, mutta se ei suostunut toimimaan kunnolla. Näin vain muutamia kuvia ja ääni kuulu. Ei vaikuttanut niin tutulta jotta liputtaisin sen puolesta. Muistelisin sen näyttäneen paljon vanhemmalta.
Sitten taas ensimmäinen vuodelta -55, näyttäisi olevan mustavalkoinen. Eikä se minkä minä olen nähnyt ollut mustavalkoinen.
Eli enää pitäis jotenkin selvittää jotta mikä se noista on.. :D Muistamaton! kirjoitti:
Kiitos oikein kovasti!! Kyseessä todennäköisesti on tämä elokuva. Mutta mikä versio!? :)
Yritin katsoa iMDb.com:sta sen vuoden -96 traileria, mutta se ei suostunut toimimaan kunnolla. Näin vain muutamia kuvia ja ääni kuulu. Ei vaikuttanut niin tutulta jotta liputtaisin sen puolesta. Muistelisin sen näyttäneen paljon vanhemmalta.
Sitten taas ensimmäinen vuodelta -55, näyttäisi olevan mustavalkoinen. Eikä se minkä minä olen nähnyt ollut mustavalkoinen.
Eli enää pitäis jotenkin selvittää jotta mikä se noista on.. :Dhttp://movies2.nytimes.com/gst/movies/trailer.html?v_id=136041
jos vielä pähkäilet :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877893Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424708Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414321Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit442526Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.921381- 361199
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress391188Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391130Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1661060Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?631050