Muistutukseksi itselleni(kin) kirjoitan tänne 30.10. tekstin "Päivä kerrallaan" -kirjasta:
"Koskaan perustamisensa jälkeen AA ei ole jakautunut eri leireihin minkään suuren kiistakysymyksen vuoksi. Toveriseuramme ei myöskään ole koskaan julkisesti ottanut kantaa mihinkään kysymykseen tässä riitojen pirstomassa maailmassa. Tämä ei kuitenkaan ole ollut omaa ansiotamme. Voisi melkein sanoa, että me synnyimme siihen henkeen... 'Niin kauan kuin emme riitele näistä asioista keskenämme, on itsestään selvää, ettemme tee sitä julkisuudessakaan' (12/12)
Pidänkö mielessäni, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, mutta muiden ei tarvitse olla samaa mieltä? Tämä on 'Elä ja anna elää' -lauseen henki. Tyyneysrukous muistuttaa minua Jumalan avulla 'Hyväksymään asiat, joita en voi muuttaa'. Yritänkö yhä muuttaa muita? Muistanko kysyttäessä 'Rohkeutta muuttaa, mitkä voin', että minun mielipiteeni ovat minun ja sinun ovat sinun? Pelkäänkö yhä olla minä? Muistanko päästtessäni 'Viisauteen erottaa nämä toisistaan', että mielipiteeni juontavat minun kokemuksistani? Jos asenteeni on kaikkitietävä, enkö silloin ole tahallisen riidanhaluinen?"
"Elä ja anna elää"
sAAmari
2
568
Vastaukset
- mietit
Hyvä että olet aalkanut miettiä näitäkin asioita!
Muista kuitenkin, että muiden mielipiteet ovat yhtä arvokkaita kuin omasi.
Kun pystyt sisäistämään tyyneysrukouksen, oma elämäsi helpottuu ja pysyt todennäköisemmin raittiina. - Ryyppymies
Kyllähän se tyyneysrukous on kova juttu meikäläisellekkin - pitäis muistaa se joka päivä. Kyllähän sitä on raittiuden myötä tullut suvaitsevammaksi (omasta mielestään ainakin) ja niinhän noi asiat loksahtelevat kohalleen. Mutta nyt lähden grillille syömään ja sitten nukkumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872