"valo"

tonde

minulla on v40 vm.99 siihen tullut semmoinen vika siinä palaa valo joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa että vika moottorin elektroniikassa.(valo syttyy sekä sammuu ajoittain) Auto toimii moitteettomasti sekä moottori käy tasaisesti eikä ajaessa tunnu mitään normaalista poikkeavaa.Onko kenelläkään ollut vastaavaa "vikaa" omasta mielestäni ei vikaa?Asiallisia vastauksia odotellen.Kiitos

8

4384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tartte

      olla huolissaan. Vikaa ei kumminkaan löydy sinisessä huolossa. Jos valo palaa silloin tällöin, eikä jatkuvasti, niin ei syytä huoleen. Rahat vain heität hukkaan jos huoltoon viet, ellei mene takuun piiriin.
      Mulla on jo kokemusta V70 ja S40 malleista, -03.

      Väittävät, että S40:seen ovat kuulemma tehneet takuuseen jotain softajutskia sekä ns. päivityksiä ajonestolaitteen valon ajoittaiseen syttymisongelmaan, mutta ainakaan jälkimmäistä ei pienempäään autooni ole koskaan tehty, ainakaan sen vian poistamiseksi. 3 päivää sitten valo paloi iloisesti kojetaulussa ennen seuraavaa käynnistystä.
      Kiitoksetko siitä 'määräaikaishuollosta' Oulun Wetterille???

      P.S. Jos moottorivalo syttyi ja palaa jatkuvasti, niin yrititkö kenties vaihtaa vaihdetta ilman kytkimen käyttöä ns. välikaasulla??? Vaihdoin nimittäin vaihdetta pari kertaa tällä tavalla ja valo alkoi palamaan. Mitään vikaa ei kuitenkaan huolossa löytynyt;)

      • tonde

        No en vielä vie autoa huoltoon tarkkailen asiaa.Kiitos


    • James potkukelkka

      Mulla paloi kans toi kyseinen valo, jonkun aikaa meni ilman mitään ongelmia autossa. Sit auto jätti pari kertaa tienposkeen ja lähti käyntiin onneks kylmänä. Autosta oli paskana lambada anturi ja vaihto tais maksaa reilun satasen. Eli kannattaa huoltoon viedä sillä jossain vaiheessa se tielle jättää. Auto vaan sammuu ja siinä on.

    • Baaaalman

      Mulla sama juttu vm.03 V40:ssä.Rupes palaan ja vein huoltoon.Ei löytynyt mitään vikaa,laittoivat jotkut"roikat"kiinni ja tietsikalla hoitivat hommat.Hintaa en tiedä,kun meni takuuseen.

    • Jape

      merkki lambda anturin toimitavirheestä. Voit käyttää sen tai ne irti ja puhdistaa. Jos vielä kenkkuileen niin vaihtoon vaan. Wetteri Oulussa korjaa mielellään. Ja vittuilut saat sieltä ilman lisähintaa.

    • topi

      Mulla oli samanlaista ongelmaa? Biliassa laitettiin töpselit vika oli ilmamassamittarissa ajoittain. Vaikka tietääkseni ko.värkki olisi rikki pitäisi auton tyhjäkäynti ei olisi tasaista eli en vaihtanut osaa valo palaa aina silloin tällöin mutta auto pelaa kuin unelma

    • jerina

      Mulla sama ongelma V40/T4 vm. 2001. Ensin auto ei meinannut käynnistyä millään - vihdoin kun lähti käymään niin tuli kova bensan käry sisälle asti. Ajamaan kun lähdin niin syttyi tämä kyseinen valo. Ajoin n. 15 minuuttia, sammutin auton, käynnistin uudelleen (lähti ihan normaalisti käymään), mutta valo paloi edelleen. Ajoin auton parkkiin ja kun n. tunnin kuluttua lähdin taas ajamaan oli valo sammunut. Valo on syttynyt lyhyeksi aikaa pari kertaa aiemminkin ja aina tähän on liittynyt se että auto ei meinaa millään lähteä käymään. Mistäköhän johtuu ? Huoltoon tuo kai pitää viedä ?

    • V40 t4 turbo vm98 volvoon tuli sellanen vika että ei käynnisty. Avainta kun pyöräyttää niin valot tulee mittaristoon ja kuuluu sirinän tapainen ääni? missä voisi olla vikaa. Voisiko olla releessä jotakin? ainakin se sirisee kun jätin virrat päälle. Releen kohdalla suojamuovissa lukee engine. Auto ei käynnisty vain valot tulee mittaristoon ja ääni. Valotkin himmenee kun toisenkin kerran koittaa startata. Auttakaa viisaimmat. Kiitos etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe