Siis älkää hyvät ihmiset ryhtykö miksikään autopiirivartijaksi ainakaan pääkaupunkiseudulla! Homma on niin kiireistä ja kilpailutettua ettei työntekijöillä ole missään firmassa mitään väliä! Pieniä poikkeuksia saattaa joka firman jossain piirissä olla, mutta peruslinja on se, että työtä tulee JATKUVASTI lisää per piirivartija, kiire lisääntyy, firmat tekee tappiota tai huonosti tulosta ja mitään henkilökohtaisia lisiä on täysin turha pyytää vaikka olisi vuosia työkokemusta, koska periaatteessa samat tikit pystyy vetämään myös aivan tuore tyyppi. Siis aivan paskan se ja sama kuinka monta vuotta olet työtä tehnyt ja kuinka paljon sulla on kokemusta siitä miten hälytyksillä tai erikoistilanteissa toimitaan, paskat väliä vaikka tunnet kaikki maailman hälytinlaitteet ja osaat käyttää niitä, ET SAA YHTÄÄN ENEMPÄÄ PALKKAA KUIN JOKU SAATANAN KILPAILEVASTA FIRMASTA KENKÄÄ SAANUT KELTANOKKA, JOKA AJAA SAMAA PIIRIÄ KUIN SINÄ, SILLOIN KUN ITSE OLET VAPAALLA! Ainoana erona ehkä se että saat parikymmentä senttiä ikälisää.
Eikä vartiointialalla ole millään muulla mitään väliä, kuin sillä, että että ne vitun tikit on vedetty. Hyvä työn laatu = kaikki tikit löytyy tikkikellosta.
Homma ei varmasti ainakaan yhtään helpommaksi ole muuttumassa ja vaihtuvuus on aivan uskomatonta! Trendi on se, että otetaan vartijakurssilta uusi jamppa, heitetään se piiriin, käytetään se vuodessa loppuun ja otetaan uus tilalle.
En yksinkertaisesti näe MITÄÄN syytä miksi KENENKÄÄN kannattaisi ryhtyä AUTOPIIRIVARTIJAKSI!
Työtä tulee jatkuvasti lisää, kävelyä voi olla parikymmentä kilsaa vuorossa, poljet 11-13 tuntia yhtä mittaa autolla ympäriinsä ja ravaat portaita ja käytäviä ja pidät tunnin taukoa - samalla palkalla. Homma on mennyt aivan älyttömäksi.
Firmat saa asiakkailta niin vähän rahaa per kohde, että niitä kohteita pitää olla joka piirillä niin helvetisti ettei niissä kaikissa ehdi edes käydä. Aivan samaa paskaa NIIN Securitaksella KUIN Falckilla ja ISS:llä ja Tiimillä ja kaikilla. Yksikään firma ei ole poikkeus.
Porukkaa vaihtuu niin usein, ettei kukaan oikein edes tunne toisiaan. Onko kivaa olla firmassa töissä, jossa ei ole mitään yhteishenkeä ja juuri kun ehdit joihinkin tutustua, he irtisanoutuvat ja pian lähdet itsekin.
Varmaan jossain maaseudulla tai pikkukaupungeissa voi olla vielä piirivartiointi rauhallista köröttelyä, jossa saa omaan tahtiin kohteita kierrellä, käydä huoltoasemalla kahvilla ja hälytyksiä tulee muutama jos ollenkaan.
TULE PÄÄKAUPUNKISEUDULLE PIIRIVARTIJAKSI JOS HALUAT:
-Tehdä vuorosi aikana 50-100 vartiointikierrosta
-Ajaa 10-20 hälytystä
-Kävellä ja rampata portaita 10-20 km
-Tehdä työtä huonolla perehdytyksellä
-Tehdä työtä huonoilla työvälineillä
Tervetuloa!!
Uudet työntekijät, älkää tulko ainakaan näihin vartiointialan tehtäviin!
Vanhat työntekijät, avatkaa silmänne ja vaihtakaa alaa ennenkuin on liian myöhäistä. Monet kolleganne ovat niin jo tehneetkin!
ÄLÄ ryhdy piirivartijaksi pk-seudulla !
29
7683
Vastaukset
- piirityttö
Onneksi et kuitenkaan tunnu olevan katkera...
- expiiri
No aivan varmasti on tuo kollega katkera. Ja niin olen minäkin, eli olen aivan samaa mieltä tyypin kanssa.
Veikkaisin, että ne uransa alkuvaiheessa olevat keltanokat ovat ainoita, jotka löytävät hommasta jotain positiivista. Useimmiten into karisee parissa vuodessa ja tilalle tulee kyynisyys sekä katkeruus.
Ja huom! nyt puhutaan pelkästä piirivartioinnista. Joku muu alan homma jaksaa ehkä kiinnostaa hieman pidemmän aikaa, mutta piirissä menee miestä kuin itärintamalla.
Eli ei jaksa, ei todellakaan jaksa enää etsiä hommasta mitään positiivista...
- Aatu
Heitä nyt hyvä ihminen edes joku vinkki mihin lähtis! 15-vuotta takana piirikuskina ei tosin etelässä, mutta piirissä kilometrejä yössä n.150-200, hälytysjärjestelmät hallussa, hommat noin itseäni kehumatta aika hyvin hallussa. A:t olkapäällä, kurssit takana, kunto kova (cooper 3200m, karu mutta asiallinen naama/habitus,
n.10.v itsepuolustusharrastus taustaa (2 lajia)
Mitä sitä siis rupeasi tekemään? Ei kait auta kun lähtee ompelukurssille.... ;)- Ropeli
Et maininnut mitään SA-koulutuksestasi ja hyvä ettet. Niitä tänne kannata liikaa levitellä. Jos on yhtä hyvää tasoa kuin nykyinen kunto, kokemus ja habitus, tsekkaile huviksesi mitä ulkomailta löytyy. Vaatii englannin kielen hyvää hallintaa ja malttia. Pienellä tuurilla voisit päästä, lisäkurssien ja testien jälkeen, keskitason bodyguard töihin. Esim. rattiin. Harvat hallitsevat liukkaan kelin ajoa tuolla etelämpänä. Irakiin älä lähde itseäsi tapattamaan. Muitakin hiukan vähemmän sekopäisempiä paikkoja löytyy useita. Ikä ei pitäisi olla este. Oletan sen olevan jotain 34 - 37 luokkaa.
Toinen mahdollisuus on mennä esimiehen puheille ja kysäistä ylennystä tai lopareita. Jos olisin esimiehesi, antaisin sen ylennyksen. 15 v piirikuskina painaa paljon kupissa ja kertoo miehestä jotain.
Mikäli sinulla on kovasti perhettä, unohda ylläolevat ehdotukset.
Vain minun mielipiteeni. - Nimetön
Ropeli kirjoitti:
Et maininnut mitään SA-koulutuksestasi ja hyvä ettet. Niitä tänne kannata liikaa levitellä. Jos on yhtä hyvää tasoa kuin nykyinen kunto, kokemus ja habitus, tsekkaile huviksesi mitä ulkomailta löytyy. Vaatii englannin kielen hyvää hallintaa ja malttia. Pienellä tuurilla voisit päästä, lisäkurssien ja testien jälkeen, keskitason bodyguard töihin. Esim. rattiin. Harvat hallitsevat liukkaan kelin ajoa tuolla etelämpänä. Irakiin älä lähde itseäsi tapattamaan. Muitakin hiukan vähemmän sekopäisempiä paikkoja löytyy useita. Ikä ei pitäisi olla este. Oletan sen olevan jotain 34 - 37 luokkaa.
Toinen mahdollisuus on mennä esimiehen puheille ja kysäistä ylennystä tai lopareita. Jos olisin esimiehesi, antaisin sen ylennyksen. 15 v piirikuskina painaa paljon kupissa ja kertoo miehestä jotain.
Mikäli sinulla on kovasti perhettä, unohda ylläolevat ehdotukset.
Vain minun mielipiteeni.Mitä tarkoitat ylennyksellä?
Pitääkö joku potkaista "ylempää" pois, jotta saataisiin tälle 15v piirikuskille se ylennys?
Vai pitääkö perustaa uusi toimi firmaan?
Minun mielestäni palkankorotus saattaa olla perusteltua (vaikea sanoa kun ei tunne tapausta), mutta ne "ylennykset" edellyttävät aina sitä vapaata paikkaa, jonne voi yletä. - Ropeli
Nimetön kirjoitti:
Mitä tarkoitat ylennyksellä?
Pitääkö joku potkaista "ylempää" pois, jotta saataisiin tälle 15v piirikuskille se ylennys?
Minun mielestäni palkankorotus saattaa olla perusteltua (vaikea sanoa kun ei tunne tapausta), mutta ne "ylennykset" edellyttävät aina sitä vapaata paikkaa, jonne voi yletä.Vähän epäselvästi ilmaisin mielipiteeni. Myönnän. Palkankorotusta tuskin auttaa kysellä. Liikkumavarat niissä ovat mitättömiä tai tasan nolla. Jos työnantaja tyrkkäisi rutkan korotuksen kaverin liksaan, niin muut vartijat vetäisivät säkillisen herneitä neniinsä. Eihän vartiointialalla kukaan voi niin älyvapaa olla, että menisi kysymään korotusta liksaansa? Ei TES :sta kukaan työnantaja ala luistamaan. Kaaoshan siitä seuraisi. Vaihtoehdoiksi jää siis loparit tai ylennys. Vartiointiliikkeissä on, poislukien muutaman työntekijän pikkufirmat, aina löysiä konttoripuolella. Kyllä sieltä aina tuotepäällikkö tai pari joutaa kortistoon. Eihän tuollaista vartijaa voi päästää käsistä. Kova kunto ja 15 v. tahkoamista takana, järkikin näkyy olevan yhä tallella.
- Nimetön
Ropeli kirjoitti:
Vähän epäselvästi ilmaisin mielipiteeni. Myönnän. Palkankorotusta tuskin auttaa kysellä. Liikkumavarat niissä ovat mitättömiä tai tasan nolla. Jos työnantaja tyrkkäisi rutkan korotuksen kaverin liksaan, niin muut vartijat vetäisivät säkillisen herneitä neniinsä. Eihän vartiointialalla kukaan voi niin älyvapaa olla, että menisi kysymään korotusta liksaansa? Ei TES :sta kukaan työnantaja ala luistamaan. Kaaoshan siitä seuraisi. Vaihtoehdoiksi jää siis loparit tai ylennys. Vartiointiliikkeissä on, poislukien muutaman työntekijän pikkufirmat, aina löysiä konttoripuolella. Kyllä sieltä aina tuotepäällikkö tai pari joutaa kortistoon. Eihän tuollaista vartijaa voi päästää käsistä. Kova kunto ja 15 v. tahkoamista takana, järkikin näkyy olevan yhä tallella.
Nii'i! Nyky markkinataloudessa firmoilla menee niin hyvin, että konttorilla useinkin on "löysää" ja ylimääräisiä miehiä palkkattuina. Vai niin! Että konttorille vaan ylennystä pyytämään kaikki pätevät ja yli 15v kokemuksen omaavat. Sieltä annetaan sitten kenkää vanhoille joilla on 30v kokemus, että saadaan vartijoille ylennyksiä. Ja sitä mukaa perustetaan uusia toimia kuin on tulijoita!!! Älä vaan ainakaan omaa firmaa perusta. Hehheh!
Eiks toi sama pätis sitten vartijoihinkin, että vanhoille kenkää ja uutta tilalle. Näin kyllä jossain varmasti toimitaankin, mutta onko se sinun mielestäsi oikein?
Kyl se vaan niin on että palkankorotus se on ainoa mikä vartijan mieltä lämmittää. Ja siihen on mahdollisuudet jos vain on hyvä mies ja hyvät perustelut. Ei niiden työkavereiden tarvitse sitä tietää just siks ettei mee ne herneet sinne nenään. - Ropeli
Nimetön kirjoitti:
Nii'i! Nyky markkinataloudessa firmoilla menee niin hyvin, että konttorilla useinkin on "löysää" ja ylimääräisiä miehiä palkkattuina. Vai niin! Että konttorille vaan ylennystä pyytämään kaikki pätevät ja yli 15v kokemuksen omaavat. Sieltä annetaan sitten kenkää vanhoille joilla on 30v kokemus, että saadaan vartijoille ylennyksiä. Ja sitä mukaa perustetaan uusia toimia kuin on tulijoita!!! Älä vaan ainakaan omaa firmaa perusta. Hehheh!
Eiks toi sama pätis sitten vartijoihinkin, että vanhoille kenkää ja uutta tilalle. Näin kyllä jossain varmasti toimitaankin, mutta onko se sinun mielestäsi oikein?
Kyl se vaan niin on että palkankorotus se on ainoa mikä vartijan mieltä lämmittää. Ja siihen on mahdollisuudet jos vain on hyvä mies ja hyvät perustelut. Ei niiden työkavereiden tarvitse sitä tietää just siks ettei mee ne herneet sinne nenään.Toin vain esille käytettävissä olevat vaihtoehdot. Turhaan minulle kiukuttelet. Olisit muuten voinut lukea kommenttini hiukan tarkemmin. Otahan lukuhetki uusiksi. Ei tainnut aueta pointti yhdellä silmäyksellä.
Mene esimiehesi juttusille perustelemaan ja pyydä vaikkapa 100 euroa lisää peruspalkkaasi. Kerro sitten meille miten kävi ja paljonko sait.
Vai ei niiden työkavereiden tarvitse tietää? Tässähän meillä oikein kärsäkäs on. Oletkohan edes vartija? Luottamusmiehellä on oikeus nähdä mitä kenellekin maksetaan. On tosin velvoitettu olemaan levittämättä näkemäänsä.
Jaa, ettei omaa firmaa perustamaan? Entäpä jos onkin jo? - Ropeli
Nimetön kirjoitti:
Mitä tarkoitat ylennyksellä?
Minun mielestäni palkankorotus saattaa olla perusteltua (vaikea sanoa kun ei tunne tapausta), mutta ne "ylennykset" edellyttävät aina sitä vapaata paikkaa, jonne voi yletä.Kenkää vaan. Muistele miten Saarikangas aikoinaan pani telakkasysteemit uusiksi ja toimimaan. Keskijohdossa on aina löysää. Tuo 15 v piirikuski sitä rahaa firmalle on tahkonnut ja paljon. On kärjistetysti sanoen se konkreettinen 'tuotantoväline'. Luuletko, että jaksaa vääntää rattia vanhuuseläkkeelle asti?
- Nimetön.
Ropeli kirjoitti:
Toin vain esille käytettävissä olevat vaihtoehdot. Turhaan minulle kiukuttelet. Olisit muuten voinut lukea kommenttini hiukan tarkemmin. Otahan lukuhetki uusiksi. Ei tainnut aueta pointti yhdellä silmäyksellä.
Mene esimiehesi juttusille perustelemaan ja pyydä vaikkapa 100 euroa lisää peruspalkkaasi. Kerro sitten meille miten kävi ja paljonko sait.
Vai ei niiden työkavereiden tarvitse tietää? Tässähän meillä oikein kärsäkäs on. Oletkohan edes vartija? Luottamusmiehellä on oikeus nähdä mitä kenellekin maksetaan. On tosin velvoitettu olemaan levittämättä näkemäänsä.
Jaa, ettei omaa firmaa perustamaan? Entäpä jos onkin jo?Emmää kiukuttele. Ihmettelin vaan. Minä oon pyytänyt palkankorotusta muistaakseni ehkä 4 kertaa. Ja kaks kertaa olen sen saanut. En tietenkään niin paljon kuin pyysin, mutta jotain kuitenkin. Kyse on paljolti neuvottelutaidoista. Sinulla on niistä vissiin sitten vähän huonompia kokemuksia. Niin ja olen töissä toisessa suuressa, että nyt ei voi siihenkään takertua.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä se ylennys palkanlisineen on hyvä palkitsemiskeino, mutta sen voi saada vain silloin kun joku paikka vapautuu. Sehän on ihan selvä asia!!!
Ja edelleenkään ei tarvi työkavereiden tietää palkkaa, ei todellakaan. Semmonen luottis niistä mitään tiedä!! Sen tietää esimiehet ja palkanlaskija, mutta ei niitäkään kiinnosta, koska on niillä siellä muutakin hommaa kuin seurata mun palkkaa. Kyse on vartija-työkavereista, ei ne tiedä mun palkkaa enkä minä niiden. Eikä kyllä kiinnostakkaan. Verotiedot on kylläkin julkista tietoa, ottakoot selvää verottajalta jos kiinnostaa.
"Tässähän meillä oikein kärsäkäs on." Yritätkö luoda kuvaa, että olet kaikkien muiden kanssa erimieltä kuin minä? Minä vastaan kaikki muut!!!
Hehheh!!! Sä taidat olla firmoines vähän... miten sen nyt kauniisti sanois...pöllö. - Ropeli
Nimetön. kirjoitti:
Emmää kiukuttele. Ihmettelin vaan. Minä oon pyytänyt palkankorotusta muistaakseni ehkä 4 kertaa. Ja kaks kertaa olen sen saanut. En tietenkään niin paljon kuin pyysin, mutta jotain kuitenkin. Kyse on paljolti neuvottelutaidoista. Sinulla on niistä vissiin sitten vähän huonompia kokemuksia. Niin ja olen töissä toisessa suuressa, että nyt ei voi siihenkään takertua.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä se ylennys palkanlisineen on hyvä palkitsemiskeino, mutta sen voi saada vain silloin kun joku paikka vapautuu. Sehän on ihan selvä asia!!!
Ja edelleenkään ei tarvi työkavereiden tietää palkkaa, ei todellakaan. Semmonen luottis niistä mitään tiedä!! Sen tietää esimiehet ja palkanlaskija, mutta ei niitäkään kiinnosta, koska on niillä siellä muutakin hommaa kuin seurata mun palkkaa. Kyse on vartija-työkavereista, ei ne tiedä mun palkkaa enkä minä niiden. Eikä kyllä kiinnostakkaan. Verotiedot on kylläkin julkista tietoa, ottakoot selvää verottajalta jos kiinnostaa.
"Tässähän meillä oikein kärsäkäs on." Yritätkö luoda kuvaa, että olet kaikkien muiden kanssa erimieltä kuin minä? Minä vastaan kaikki muut!!!
Hehheh!!! Sä taidat olla firmoines vähän... miten sen nyt kauniisti sanois...pöllö.Antaa olla. En millään jaksa provosoitua kanssasi juupas-eipäs leikkiin. Kiitos kohteliaisuudesta. Pöllö on hyvin smartti siivekäs. Kun monet sitä uljaammat petolinnut vetävät unta, hoitelee pöllö asioita kaikessa rauhassa. Tehokkaasti ja huomiota herättämättä. Bongarit tietävät. Owl does the job ;-)
- Olla
Iss piirissä sen verran tutulta kuulosti tilanteesi mutta aivan asia puhetta
- Ette tiedä,
mistä puhutte. Jos sinulla on mahdollisuus tehdä työsi kunnolla ja saada piiri läpi siten, että pidät vielä lakisääteiset tauot, niin äläpä turhaan vingu täälä. Kaikki lapsukaisten narinat kaikuvat kuuroille korville täälä!
Teillä kaikilla orjuuttajan ikeen alla työskentelevillä on sama mahdollisuus kuin kaikilla muillakin tehdä omia valintoja ja järjestää elämänne kuntoon. Jos se vaatii työpaikan tai alan vaihtoa, tehkää herrat ja rouvat vuan hyvin!
Ja olettaisin, että teillä on suu ja nenä melkein keskellä päätä, että pystytte omille esimiehillenne ilmoittamaan, mikä mättää ja onnistuuko työ vai ei ja voiko se ylipäänsä onnistuakaan. Jos sen jälkeen esimies toteaa, että anna muitten huolehtia näistä asioista, niin sitten voit ystävällisesti todeta, että "selvä homma. Otetaan lunkisti." Jos taasen esimies keksii jotain ratkaisuja ongelmiin, niin koettakaahan sopeutua vaan tilanteisiin. Mikään ei ole nimittäin niin pysyvää, kuin jatkuva muutos!
Ja vielä sellaiset terveiset kaikille piirivartiointihommissa pyöriville, että älkää nyt vaan missään tapauksessa ainakaan piirivartionnin esimiestehtäviin ryhtykö, koska sitten vasta todella syvällä tarvottekin. Joudutte vastaamaan kymmenien ellei jopa satojen "ammattilaisen" tekemisistä vaikka itse nukutte yönne omassa sängyssä, kun pojat ja tytöt vähän tekevät urotöitä kentällä!
- hehehehehhe
"Varmaan jossain maaseudulla tai pikkukaupungeissa voi olla vielä piirivartiointi rauhallista köröttelyä, jossa saa omaan tahtiin kohteita kierrellä, käydä huoltoasemalla kahvilla ja hälytyksiä tulee muutama jos ollenkaan"
Hohhoijaaa...pitäiskö tälle kirjoittajalle hommata ihan joku suojatyöpaikka?
Vaihdetaan kaikki alaa koska kirjoittajakin on tätä mieltä.
Itse ainakin lopetan jo heti tänään.- Leiska
Kyllä sitä maaseudullakin "osataan". Pitkät välimatkat ja ympätään kaikki mahollinen paska piiriin ku jostainhan sitä rahaa pitää repiä.
- hahahahe123
Eipä sitä PIIRIPASKAA ilman
HULLUNNAURUA JAKSAISKAAN!!
- Vartija
tuossa on ? Meillä Oulussa on viimeiset 15vuotta toimittu juuri noin.
- kollega
Ensimmäisen viestin kirjoittanut toveri puhuu vähän mutta asiaa. Mietityttää että mitähän ihmettä se liitto oikein tekee ja missä se lakko viipyy.
- ex-piva
Aamen.
Täytyy sanoa, että olen täysin samaa mieltä ja juuri tuon takia lähdin alalta pois n. 1,5 vuoden työskentelyn jälkeen ja siirryin valtion hommiin.
Piirivartioinnilla on hyvin vähän tekemistä todellisen turvallisuuden kanssa ja homman kaupallisuus (eli rahat pois kuka vaan haluaa maksaa) näkyy kaikessa.
Teit niin tai näin, niin kaikki riippuu "tuurista" onnistuitko työssäsi. Esimerkki: Naapuripiirin kohde hälyttää. Oma piiri ei ehdi paikalle, kun on aamun avaukset kesken. Paikalle lähetetään toinen piirimies, joka ei ole koskaan käynyt ko. alueella (hälyttävästä kohteesta puhumattakaan). Paikalle menneellä toisella piirillä ei ole avaimia kohteeseen, joten kohteen perusteellinen tarkastaminen on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta. VEM ei ota kantaa, miten homma hoidetaan/pitäisi hoitaa. Paikalle menneen piirin omat avauskierrokset/muut "tärkeät" kierrokset alkavat "kusemaan" jo pahemman kerran. Vaihtoehdot:
A) Tarkasta kohde ulkopuolelta ja jätä omat avaukset/oma piiri hoitamatta. Kyseessä on julmetun iso kiinteistö eikä ole tietoa, mikä silmukka hälyttää. Tai itse asiassa ei ole edes tietoa missäpäin kiinteistöä koko kohde sijaitsee.
B) Teet ulkopuolelta pikatarkastuksen (toteat: ei rikokseen viittaavaa) ja poistut paikalta. Saat hoidettua omat avaukset ja oman piirin muut "tärkeät" kohteet mallikkaasti.
Kumpi on oikea vaihtoehto?
Valtiolla: Teet niin kuin hälytyskeskuksen päivystäjä ja/tai kenttäjohtaja määrää. Joku tehtävä jää hoitamatta/hoidetaan huonosti, mutta ei se mitään; kaikki ymmärtää (paitsi ehkä iltapäivälehdet), koska resursseja ei ollut hoitaa kaikkia tehtäviä kunnolla.
Yksityisellä: Hälytyskeskus/VEM/vuoropäällikkö ei ota kantaa. Ainut ohje on, että "kattele vähän". Oikea vaihtoehto on A tai B, riippuen siitä, onko kyseessä oikea "kilikalikeikka" vai ei. Toisin sanoen puhdas sattuma ratkaisee "haukutaanko" paikalla ollut piirivartija ja hänen toimintansa vai ei. - avatkaa silmänne
Niin, sitä alan vaihtamistahan on heti monet suosittelemassa jos hieman avautuu. Pääpointtihan oli se, että harmittaa hemmetisti, kun piirivartiointi työnä VOISI olla hyvällä työporukalla, hyvällä työnjohdolla ja firmassa, jossa hyvää työntekijää arvostetaan, ihan mukavaa duunia, mutta sitten se väkisin tuhotaan tällä kaikella paskalla, mitä tähän piiritouhuun liittyy.
Siis jos pitää itse duunista, niin onhan se hemmetin perseestä että se on tehty sellaiseksi, ettei siitä edes väkisinkään pysty pitämään.
Sitten en tajua sitäkään, että tällä henkilöstöpolitiikallako (josta kerroin ekassa viestissä) pääkaupunkiseudun vartiointifirmat aikoo saada työntekijöitä kun kilpailu työntekijöistä kiristyy??
Tuntuu ettei vartiointifirmoilla ole tässäkään asiassa mitään selkeätä suunnitelmaa. Mitähän ne johtajat siellä tekee oikein?? Raapii persettään ja pyörittelee kynää pöydällä?? Vähän niinkuin "ollaan vaan tuuliajolla ja katsotaan mitä tässä tapahtuu".
Kuvio on aika selkeä:
1. suuret ikäluokat jää eläkkeelle parin seuraavan vuoden aikana
2. työmarkkinoilla avautuu tuhansia työpaikkoja
3. työnhakijoiden määrä ei ole muuttunut miksikään
4. työnhakijat kuorivat parhaat päältä ja vielä NYKYISTÄKIN harvempi hakeutuu vartiointialalle, ja sitäkin vähempi yötyöhön piirivartiointiin.
5. Yhä useampi vartija lähtee alalta vapautuneisiin hommiin
6. Vartiointifirmat eivät ole varautuneet tähän mitenkään. Työoloja kiristetään ja huononnetaan, vaikka pitäisi toimia juuri päinvastoin.
Hyvin menee.- Virkamies
kavereita on varmasti Suomessa aika monessa firmassa ja heille minä tosiaan nostan hattu helv....korkealle. Itse olen valtion palveluksessa mutta tunnen kyseisiä kavereita ja vartiointi bisneksen kauttalinjan. Juuri kyseisenlaisiin kavereihin perustuu vartijoiden arvostuksen kasvun jämäkkä peruskallio. Kaverit ovat lojaaleja toisia työkavereita kohtaan, hoitavat hommansa tinkimättömällä ammattitaidolla, poliisin on mukava tulla paikalle (tuntematta tilannetta)
kun tuttu kaveri morjestaa pihalle pandalla ajettaessa, hommat toimii ja saadaan palautetta..
Moniammatilisuutta parhaimmillaan, viis siitä onko toinen valtion vai "yksityinen väkivallan virkamies". Näillä on pörssifimojen hyvä tehdä mairittelevaa mainontaa, mutta kuka ne eurot sitten loppujenlopuksi käärii liiveihinsä. - Jeah
Olen samaa mieltä tosta sun ekasta viestistä, vaikken ole 10 vuoden uralla paljoa piiriä ajanutkaan.
Tähän viestiin voisin sanoa, että so what, samalla laillahan ne vartiointiliikkeet saa opiskelijoita ja koulun penkiltä tulleita halpoja "vartijoita" töihin vaikka muitakin töitä olisi junnuille tarjolla.
Nuoret kaveritkun mun mielestä hakeutuu aluksi alalle sen jännityksen takia.
Yleisesti: Monissa firmoissa on jonkinmoisia erikoisyksikköjä, joissa on oma johto ja hoitavat tiettyjä toimeksiantoja melko itsenäisesti. Seculla on...falckilla on ..onhan noita, tosin suhteita tai perseennuolentaa tarvii, että niihin pääsee käsiksi.
- koiratar
Eipä ole muuta sanottavaa kuin täysin paikkansa pitävää tekstiä joka sana,uskokaa tai älkää uudet alalle aikovat kirjoitus on täyttä totta.
- lipevistä myyntitykeistä
jotka myyvät kaiken pilkkahintaan. Vanhat sopimukset kilpailutetaan ja kappas samat hommat tehdään monesti puolet halvemmalla. Miten uskot homman menevän, kun vartijoiden palkat kuitenkin nousevat sen yleiskorotuksen verran vuosittain.
No piirit kiristyvät, kun ei ole muutakaan mahdollisuutta. Kaikki lähtee siitä, että palveluista ei ihan oikeesti haluta maksaa juuri mitään!
HINTAKARTELLI PYSTYYN JA KAIKKI PIENET ÄÄLIÖFIRMAT BOIKOTTIIN, JOTKA POLKEVAT HINNAT ALAS!
Sielä ne "Forssalaiset Pojat Sieltä" tekevät kaikille muillekin entistä kireämpiä piirejä, kun ottavat puoli-ilmaiseksi kohteita hoidettavaksi. Tämä on ihan helppoa matikkaa... - myyvät
lipevistä myyntitykeistä kirjoitti:
jotka myyvät kaiken pilkkahintaan. Vanhat sopimukset kilpailutetaan ja kappas samat hommat tehdään monesti puolet halvemmalla. Miten uskot homman menevän, kun vartijoiden palkat kuitenkin nousevat sen yleiskorotuksen verran vuosittain.
No piirit kiristyvät, kun ei ole muutakaan mahdollisuutta. Kaikki lähtee siitä, että palveluista ei ihan oikeesti haluta maksaa juuri mitään!
HINTAKARTELLI PYSTYYN JA KAIKKI PIENET ÄÄLIÖFIRMAT BOIKOTTIIN, JOTKA POLKEVAT HINNAT ALAS!
Sielä ne "Forssalaiset Pojat Sieltä" tekevät kaikille muillekin entistä kireämpiä piirejä, kun ottavat puoli-ilmaiseksi kohteita hoidettavaksi. Tämä on ihan helppoa matikkaa...No älä nyt hyvä mies forssan palloseuraa ala syyttämään siitä, että koko pääkaupunkiseudulla on hinnat alhaalla. Pisara meressähän se on Falckiin ja Secuun verrattuna.
Kyllä suuret firmat polkee hintoja kaikkein pahiten. - väijy
myyvät kirjoitti:
No älä nyt hyvä mies forssan palloseuraa ala syyttämään siitä, että koko pääkaupunkiseudulla on hinnat alhaalla. Pisara meressähän se on Falckiin ja Secuun verrattuna.
Kyllä suuret firmat polkee hintoja kaikkein pahiten.Ongelma alalla on se että palveluita myydään liian halvalla koska halutaan kasvattaa markkina osuutta, tähän sortuvat kaikki liikkeet. Jos asiakkaat olisivat vähäänkään kiinnostuneita että tehdäänkö kierrokset sovitulla tavalla, niin firmat olisivat kusessa. Tällä hetkellä piirivartionti puolella mennään kusetus linjalla jokaisessa firmassa, piirin tekijät joutuvat jättämään hommia tekemättä ajan puutteen vuoksi taikka "raiskaamaan" kohteita todella rankalla kädellä. Sitten kun jossain kohteessa sattuu jotain niin päivä henkilökunta kyllä kovasti selittelee ja pahoittelee asiakkaalle että on sattunut pieni moka ja tämä kierrosten tekemättä jättäminen/raiskaus johtuu vain ja ainoastaan todella poikkeksellisesta tilanteesta, ja kyseinen piiri väijy saa seuraavaan vuoroon tullessaan ripityksen että kyllähän tämä kohde olisi nimenomaan pitänyt kiertää kunnolla. Niin ja mitä tulee Tes:n mukaisiin korotuksiin niin jokainen firma kullä lähettää asiakkaille aivan varmaan hinnan korotus kirjeen jolla kompensoidaan kohonneet palkka kulut. Ai niin vartiointi firmat ovat jo pitkän aikaa veloittaneet asiakkailta lauantai lisät sekä kierroksista että hälytyksistä, milloinkohan me vartijat saamma lauantai lisät.
- Yvee
väijy kirjoitti:
Ongelma alalla on se että palveluita myydään liian halvalla koska halutaan kasvattaa markkina osuutta, tähän sortuvat kaikki liikkeet. Jos asiakkaat olisivat vähäänkään kiinnostuneita että tehdäänkö kierrokset sovitulla tavalla, niin firmat olisivat kusessa. Tällä hetkellä piirivartionti puolella mennään kusetus linjalla jokaisessa firmassa, piirin tekijät joutuvat jättämään hommia tekemättä ajan puutteen vuoksi taikka "raiskaamaan" kohteita todella rankalla kädellä. Sitten kun jossain kohteessa sattuu jotain niin päivä henkilökunta kyllä kovasti selittelee ja pahoittelee asiakkaalle että on sattunut pieni moka ja tämä kierrosten tekemättä jättäminen/raiskaus johtuu vain ja ainoastaan todella poikkeksellisesta tilanteesta, ja kyseinen piiri väijy saa seuraavaan vuoroon tullessaan ripityksen että kyllähän tämä kohde olisi nimenomaan pitänyt kiertää kunnolla. Niin ja mitä tulee Tes:n mukaisiin korotuksiin niin jokainen firma kullä lähettää asiakkaille aivan varmaan hinnan korotus kirjeen jolla kompensoidaan kohonneet palkka kulut. Ai niin vartiointi firmat ovat jo pitkän aikaa veloittaneet asiakkailta lauantai lisät sekä kierroksista että hälytyksistä, milloinkohan me vartijat saamma lauantai lisät.
Niin, aivan asiaa ja asiantuntevasti ilmaisit.
Niitä lauantai lisiä odotellessa... - parsaa, Asiantuntija!
Yvee kirjoitti:
Niin, aivan asiaa ja asiantuntevasti ilmaisit.
Niitä lauantai lisiä odotellessa...Ehkä sekoilette kumpainenkin viikonloppuveloituksesta, joka on käytössä hälytyskäyntien osalta. Suurimmat firmat ovat uskaltaneet ottaa käyttöön jo vuosia sitten perjantai-illasta maanantai-aamuun kestävän viikonloppuhinnoittelun, joka johtuu ainoastaan siitä, että autoja / piirejä on viikonloppusin enemmän liikenteessä.
Piirihintoja laskettaessa taasen tuskin peittyy teidän piirikulien palkat kalustokulut nykyisellä markkinahinnalla! (Lue: Pilkkahinta!) Aina tulee se firma, joka haluaa ottaa uuden asiakkaan halvemmalla kuin nykyinen toimija.
Tälviissii, kun näit kohteita sitten vaihdellaan, niin jokaisen firman ainoaksi keinoksi jää kiristää piirejä entisestään. Ja sitten te lapset ajatte sitä pikku-Yarista entistä enemmän sivuluisussa ja toivotte kerkeävänne edes syömään työvuoron aikana. Odottelette muuten maailman tappiin asti niitä lauantai-lisiänne tällä menolla, että hyvää loppuelämää sinne G4S-konsortion ja muiden alan mestojen ohjauspyörien taakse. Kyllä se siitä!
Lelupoliisit!!!!!!!!!!! LELUPOLIISIT!!!!! HA-HAA! PIIRIKULIIIIIIIIIII!!!! HAASTAVA HOMMA! - väijy
parsaa, Asiantuntija! kirjoitti:
Ehkä sekoilette kumpainenkin viikonloppuveloituksesta, joka on käytössä hälytyskäyntien osalta. Suurimmat firmat ovat uskaltaneet ottaa käyttöön jo vuosia sitten perjantai-illasta maanantai-aamuun kestävän viikonloppuhinnoittelun, joka johtuu ainoastaan siitä, että autoja / piirejä on viikonloppusin enemmän liikenteessä.
Piirihintoja laskettaessa taasen tuskin peittyy teidän piirikulien palkat kalustokulut nykyisellä markkinahinnalla! (Lue: Pilkkahinta!) Aina tulee se firma, joka haluaa ottaa uuden asiakkaan halvemmalla kuin nykyinen toimija.
Tälviissii, kun näit kohteita sitten vaihdellaan, niin jokaisen firman ainoaksi keinoksi jää kiristää piirejä entisestään. Ja sitten te lapset ajatte sitä pikku-Yarista entistä enemmän sivuluisussa ja toivotte kerkeävänne edes syömään työvuoron aikana. Odottelette muuten maailman tappiin asti niitä lauantai-lisiänne tällä menolla, että hyvää loppuelämää sinne G4S-konsortion ja muiden alan mestojen ohjauspyörien taakse. Kyllä se siitä!
Lelupoliisit!!!!!!!!!!! LELUPOLIISIT!!!!! HA-HAA! PIIRIKULIIIIIIIIIII!!!! HAASTAVA HOMMA!Suurimmat firmat veloittavat hälytyskäynneistä tuplasti Pe-illan-Ma aamun väliseltä ajalta.
Mutta myös piiri kierroksista / tilauksista veloitetaan lauantailisiä, toki tärkeintä firmoille on se raha summa jonka se pystyy veloittamaan asiakkailta, vaikka vartiointia myydäänkin Suomessa halvalla verrattuna esim Ruotsiin, niin kyllä asiakkaille kerrotaan että kierrokset ja ovat kalliimpia lisien takia, vaikka meille väijyille ei niitä La lisiä maksetakkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1305308Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1894481Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764410Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas844084Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL613680Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1033630Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode133430Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast333399Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153359Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173307