Paras talletusKORKO!

Merja.

Mistä pankista saa parhaan talletuskoron ihan vaan käyttötilille? Kun tuo nordea laskee 0,4-->0,15%. Minulla on tilillä(siis tavallisella tilillä) 15000€ kun ne ovat säästöjä ja tulevan asuntoni käsirahaa. Eli rahat pitäisi saada tililtä pois heti kun niitä tarvii koska asunto voi tulla eteen koska vaan.

15

40852

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKK

      Tapiola Tilille lasketaan korkoa päiväsaldon mukaan, siis kuukauden jokaiselle päivällä erikseen. Näin yksittäisen alhaisen saldon päivä ei vie koko korkotuottoa.
      Korko on Tapiola Prime – 2 prosenttiyksikköä, mutta enintään 2,5 %.

      Tapiola Prime on 2,50 % (2.2.2004 alkaen).

    • The Guru

      Eikö noi olla laskettu jo vuosia kuukauden alimmalle saldolle? Eli et ole saanut käytännössä mitään nytkään. Jos taas olet saanut jotain, niin sitten olet hoitanut raha-asiasi huonosti. Rahat aina ja heti palkkapäivänä pois käyttötililtä ja kaikki maksut luotolla. Mielellään jollain SASn tai Finskin MasterCard-yhdistelmällä. Lasku maksetaan pois heti realisoimalla korkorahastosta fyffeä laskun tullessa.

      • Teukka

        Joo, itse ajattelin samaa, mutta en jaksa ruveta veivaamaan rahoja rahastosta tilille ja päinvastoin, joka kuukausi. Jos kuukausiostokset ovat luokkaa 1000 euroa, niin parin prosentin vuosikorolla ei hurjia summia netota (verojen jälkeen) Itse asiassa minulla tuotot sulaisivat aika lailla Visan isompaan vuosimaksuun.

        Ihan mielenkiinnosta, oletko laskenut paljon suunnilleen säästät kuukausitasolla pitämällä käyttörahasi rahastossa? Ja missä rahastossa niitä pidät?


    • Teukka

      Jos korolla on sinulle merkitystä, niin laita ne 15 kiloa nyt lyhyenkoron rahastoon. Riskit ovat samat kuin talletuksissa, mutta tuotto hieman parempi kuin esim. määräaikaistalletuksissa. (about 2% vuodessa) Rahat ovat lunastettavissa milloin tahansa (parissa pankkipäivässä)

      Ja määräaikaistalletuskin on käyttelytiliä järkevämpi, koska ei se asuntolaina siitä jää kiinni, että rahasi ovat muutaman kuukauden kiinni talletuksissa. Panttaat ne lainaa vastaan ja maksat pois, kun talletukset erääntyy. Ja jos välttämättä haluat asuntoa ostaessa ne rahat pankille samantien, niin ainahan määräaikaistalletuksista rahat saa pois. Menetät vain todennäköisesti osan korosta. Käyttelytilillä et koskaan saa korkoa.

      Minulla on kyllä sellainen tunne, että ne rahat jää sinne Nordeaan lojumaan, tästä vuodatuksesta huolimatta. Onnea kuitenkin asunnon etsintään.

    • s-tilillinen

      S-tilin korkoja lienee laskettu kaikissa alueosuuskaupoissa.
      Ainakin omalla alueellani on laskettu 1.10. alkaen puoli prosenttia.
      Nousevien korkojen aikana s-ryhmä laskee korkoja. Kuinka se sopii yleiseen trendiin?

    • lyhen koron

      rahastosta saat pari prossaa (300€) vuotuista korkoa josta on jo vähennetty hallinnoitipalkkio 0,6% p.a. Ei merkintä/lunastus palkkioita. Rahat saat YHDESSÄ päivässä tilillesi kun kaikilla muilla suomalaisilla pankeilla kestää 2 päivää.

      Äläkä nyt loukkaannu, mutta on äärimmäisen typerää pitää 15000€ käyttötilillä vaikka olisi mitä kauppoja tulossa.

      Ja tuo koronlasku muuten vähentää tuottosaalistasi käyttötilillä kokonaiset 3,13€ kuukaudessa.

    • hoohoo

      Kysy pienistä pankeista, esim. pikkupitäjien säästö- tai osuuspankeista.

      Vuosi takaperin samassa tilanteessa itse sain tällä tavalla itse sain 2% nordean 0,4% sijasta. Aivan käyttötili se ei ollut, mutta koko talletuksen sai nostaa pois koska vain samana päivänä ilman mitään sanktioita.

    • säästötilille

      Nooan säästötililtä saat kiinteää korkoa
      15.000 - 49.999 euroa, korko kiinteä 1,75 %

      • ...Taitaa olla paras tarjou...

        ...


    • jj76

      katso eqpankki !!! paras korko!!

    • samalla asialla

      Kaupthing (islantilainen osuuspankkia suurempi pankki)maksaa vuoden 2007 loppuun asti 5.05% ja 2008-20011 vähintään euriborin verran (nyt 4%). Minimi talletus 1000€. Tarvitset lisäksi toisen tilin toisessa pankissa. Käy katsomassa www.kaupthingedge.fi

    • Pankin vaihtanut

      S-pankista saa S-primeen sidottua korkoa. Korko lasketaan päiväsaldolle, ei kuun alimmalle saldolle niinkuin monet pankit sen nykyisin laskevat.

      S-pankin pankin S-tilin korko on 2,5%, mutta tuon koron saaminen edellyttää kai jäsenyyttä? Ilman jäsenyyttäkin voi ryhtyä S-pankin asiakkaaksi, muttu korko on käsittääkseni silloin hieman pienempi.

      Käyttötilin rinnalle voi perustaa tuottotilin, jonne voi siirtää tasasummia ja josta voi siirtää rahaa myös takaisin käyttötilille ilman siirto tai muita provisioita.
      Tuottotilin korko 2,5-4% välillä ja on sidottu S-primeen. Koron suuruus riippuu talletusmäärästä.

      • veijo

        mun 50.000 ovat sampopankin varatilillä. korko on euribor -1% eli tällä hetkellä karvan yli 4%.

        Tililtä saa tehdä noston koska vain, kaksi nostoa vuodessa veloituksetta.

        Eli siis meillä sama tilanne, odottelemme oikean asunnon löytymistä ja siksi ei voi laittaa rahoja esim vuoden määräaikaselle tilille.


    • tippuu

      Ha. tuo ei ole vielä mitään. Minulla on Nordealla kasvutili jolla oli korko 2,50 &, joka tippuu 0,40 &:n. Pitää kai vaihtaa pankkia, osaako joku suositella jotain pankkia, ja kertoa korosta?
      (Tämä korko oli jos tilillä on 3 300,01-8400 €, ja pystyy nostamaan tililtä rahaa vain pari kertaa vuodessa).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe