Mitä ruokaa olette syöttäneet, jos kaura "menee päähän"?
mitä ruokaa
6
811
Vastaukset
- Tinas
Omalle hepalleni liika kauran syöttäminen tekee siitä hankala ja erilaisille prixeille se on allerginen. Olen päätynyt ihan vaan kuivaan ruisleipään, omenaan ja porkkanaan sekä 2-3 kourallista kauraa.
- appmer
kokeile magnesiumia.
- poju
Aikoinaan syötettiin aina vehnänlesettä,kun oli vähemmällä käytöllä.Se kostutettiin vedellä.
- syötetään
Meillä erittäin hyväksi kaurasta kuumuvalle tammalle on todettu Dodson&Horrelin Pasture Mix, joka on siis täysin kauraton täysrehu.
Kovin kalliiksikaan ei tule sillä ruokkia, riippuu toki siitä kuinka paljon hevonen rehua päivittäin saa.
säkin hinta on itä-suomessa 25 euroa. Kiloja säkissä muistaakseni 20kg..
Meillä syötetään tuota tammalle 2litraa/vuorokaudessa ja säkki kestää näin melko pitkään.
Muuta ei siis tuon lisäksi tarvitse antaa.
Nyt on myös tullut uusi vastaava täysrehu Captain Igorilta. Special M -niminen. Hieman halvempaa kuin tuo Pasture Mix. En oel vielä kokeillut, mutta uskoisin, että on kokeilemisen arvoinen.
Myslirehuja ovat nuo molemmat siis.. - ratsumies22
Kauran määrä riippuu hevosen käytöstä. Joutilaana oleva hevonen ei juurikaan tarvitse muuta kuin sen, että saa vähän makua, tai että saa edes jotakin, silloin kun kaveri saa ruokaa. Jos siis hevosesi on esim. satunnaisessa ratsastuskäytössä, riittää pari desiä kauroja päivässä, kunhan heinää annetaan riittävästi. Kokemusteni mukaan kaura ei mene päähän, jos siitä ei tule ylim. energiaa, eli hevosta käytetään rehumäärään nähden riittävästi. Poikkeuksiakin on tietysti: Minulla yksi vuokrahevonen ei saanut muuta kun pelkkää täysrehua ja heinää.
- täysrehu
Pasture Mix on oivallista tavaraa.
Meidän poni,hieman kuumahko typykkä,syö joko Pasture Mixiä tai Racing Ponya.Syötettiin useampi säkki Racing Ponya ja sitten kokeiltiin Pasture Mixiä.
Hyviä kummatkin.
Racing Ponyssa kaurajauhoa ,ei ole täysin kauratonta kuten Pasture Mix.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991957
- 711706
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91421- 751098
- 811040
- 951019
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.261004Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954