Onko muilla Manx-kissoja? Itse omistan 4 vuotiaan Manx-kissan.
Manx-kissa on hännättömänä tai töpöhäntäisenä syntyvä kissa, joka luetaan omaksi rodukseen. Hännättömyyden aiheuttaa geenimutaatio, joka on jostain syystä aiheutunut maatiais- ja kulkukissa kannoissa ympäri maailmaa jo satoja vuosia sitten. Tarkkaa alkuperää ei tiedetä.
M A N X - Kissa..
Laura
5
746
Vastaukset
- mä vaan
Meillä on 10v musta manx...nallen näkönen se on...
- catja
ne oo Man-saarilta lähtosin? Mullakin on musta manx!
- mamma39
rodulle on annettu Man-saaren mukaan mutta kyllä manxeja syntyy ihan kotoisessa Suomessakin ja on noviisina rekisteröitävissä jos esim. maatiaispentueeseen syntyy hännättömiä pentuja (jos kissa muuten täyttää rotumääritelmät).
Pitkäkarvainen manx on sitten gymric joka ei vielä taida olla hyväksytty rotu.
- cattiska
manxeja on kasvatettu suomessa monia kymmeniä vuosia...tuo cymric rotu on hyväksytty suomeen vuonna 2006.
- Anonyymi
Minulla 19 vuotias musta töpöhäntä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4285235Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1653068Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575972634- 621889
- 431880
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!501836- 871627
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.51525Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei101357MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim161259