Haluaisin kiinankellosammakoita

opiskelijapoitsu

Mulla on valmis muoviterraario, jonka voin sisustaa vaikka samantien. Se on 80x 70 cm, kannellinen... -Lavasteet, hiekka, sokkelot ja keinokasvit vintillä odottamassa sammakkoja varten.
Mutta eläinkauppojen kiinankellosammakoiden hinnat ovat aivan älyttömiä.
Maksaisin itse vain 10? per sammakko, koska eivät ne nyt NIIN pitkäikäisiä ja kookkaita, komeita ole kuin hinnoista voisi päätellä.
Löytyykö keltään itsekasvatettuja, vihreäkuvioisia nuoria kellosammakkoja joita voisi tarjota??
Asustelen Helsingissä...

44

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joonas @ Sammakkolampi.net

      Kiinankellosammakot voivat elää ainakin 15 vuotiaiksi. Sammakoiksi ne ovat keskikokoisia, ja monien (myös minun) mielestä eräitä kauneimmista/komeimmista terraariossa pidettävistä sammakoista. Mutta tietenkään makuasioista ei pidä kiistellä.

      Helsingin seudullakin on monia joiden kellosammakot lisääntyvät säännöllisesti. www.herppi.net -sivustolla on aina silloin tällöin kaupan poikasia, joten kannattaa katsella myös sieltä jos tätä kautta ei tärppää.

      • minä taas :)

      • samppi fani

        Kuinka paljon maksaa yleensä kiinan kellosammakot? :)


    • ihmetellen

      eli tossa tärkein kysymys. Jos ne ei ole komeita ja et ole ajatellutkaan niitä montaa vuotta kattella, etkä edes viitsi maksaakaan niistä. Hinnat varmaankin ovat osakseen "kalliita" juuri sen takia että ihmisillä olisi jotain motivaatio hoitaa ja huolehtia elukoistaan hyvin ja mahdollisimman kauan, ettei ne sitten alkuviehätyksen jälkeen jää oman onnensa nojaan.

      • I.P

        Tietääkö kukaan miten erotetaan kellosammakko uros ja naaras? kun meillä on kaksi kellosammakkoa ja en tiedä onko molemmat naaraita tai uroksia tai naaras ja uros. onko niillä jokin merkki millä ne voi erottaa? jos tiedätte niin vastatkaa kysymykseeni niin nopeasti kuin mahdollista. Haluaisin tietää miten erottaa naaras uroksesta kun en osaa erotta niitä. jos tiiätte yrittäkää vastata tänään eli 24.02.11, kiitos


      • Samppi fani <3<3
        I.P kirjoitti:

        Tietääkö kukaan miten erotetaan kellosammakko uros ja naaras? kun meillä on kaksi kellosammakkoa ja en tiedä onko molemmat naaraita tai uroksia tai naaras ja uros. onko niillä jokin merkki millä ne voi erottaa? jos tiedätte niin vastatkaa kysymykseeni niin nopeasti kuin mahdollista. Haluaisin tietää miten erottaa naaras uroksesta kun en osaa erotta niitä. jos tiiätte yrittäkää vastata tänään eli 24.02.11, kiitos

        Kiinan Kellosammakon tunnistaa onko se Uros vai Naaras siitä, että
        että Naaras puolisella on ohuempi käsi ... ;)


    • Kellis

      Meillä olisi vuoden ikäisiä kelliksiä, kaksi urosta etsii uutta kotia.

      • kellosammakon...

        Minun tekstini ymmärrettiin väärin. Haluan oikeinkin kovasti kiinankellosammakon... mielellään parin, eli uroksen ja naaraan, samanikäisen.
        Myöhemmin näet hankin lisäterraarioita, joten omien yksilöiden lisääntyminen olisi toivottavaakin. Ne on oikein mukavannäköisiä eläimiä, varsinkin vihrtäväkuvioiset yksilöt.
        Mutta opiskelijan kannalta ne hinnat ovat aivan älyttömiä. Kukaan opiskelija ei juurikaan pysty (jos elää vain opintotuella) hankkimaan eläinkaupan sammakkoa, koska jo 1 maksaa kuukauden ruokarahat suunnilleen.
        Jauhomadot ja ne sammakoiden ruoat ovat kyllä halpoja. Ja mieluummin etsinkin muiden harrastajien kasvattamia kuin eläinkaupan sammakoita...
        just taloussyistä.
        Vai on 2 urosta... Hmm, onkohan missäänpäin samanikäistä tyttösammakkoa..?? Toisen uroksen voisin ottaakin; mun terrani on tilava kuten kirjoitin. Miten sukupuolet erottaa?
        Oliskohan nimim. Kelliksellä myös tyttösammakoita?
        Tarjoaisin 15-20? per samppi.


      • Kellis
        kellosammakon... kirjoitti:

        Minun tekstini ymmärrettiin väärin. Haluan oikeinkin kovasti kiinankellosammakon... mielellään parin, eli uroksen ja naaraan, samanikäisen.
        Myöhemmin näet hankin lisäterraarioita, joten omien yksilöiden lisääntyminen olisi toivottavaakin. Ne on oikein mukavannäköisiä eläimiä, varsinkin vihrtäväkuvioiset yksilöt.
        Mutta opiskelijan kannalta ne hinnat ovat aivan älyttömiä. Kukaan opiskelija ei juurikaan pysty (jos elää vain opintotuella) hankkimaan eläinkaupan sammakkoa, koska jo 1 maksaa kuukauden ruokarahat suunnilleen.
        Jauhomadot ja ne sammakoiden ruoat ovat kyllä halpoja. Ja mieluummin etsinkin muiden harrastajien kasvattamia kuin eläinkaupan sammakoita...
        just taloussyistä.
        Vai on 2 urosta... Hmm, onkohan missäänpäin samanikäistä tyttösammakkoa..?? Toisen uroksen voisin ottaakin; mun terrani on tilava kuten kirjoitin. Miten sukupuolet erottaa?
        Oliskohan nimim. Kelliksellä myös tyttösammakoita?
        Tarjoaisin 15-20? per samppi.

        Meillä on ainakin yksi naaras, mutta siitä en luovu:) Sukupuolta en osaa erottaa noista muista sammakoista:( Ääntelyn perusteella luulisin muiden olevan uroksia. Näillä ei vaan värit vielä ole kirkkaita. Jos kiinnostaa niin laita mailia osoitteeseen [email protected]


      • I.P

        Tietääkö kukaan miten erotetaan kellosammakko uros ja naaras? kun meillä on kaksi kellosammakkoa ja en tiedä onko molemmat naaraita tai uroksia tai naaras ja uros. onko niillä jokin merkki millä ne voi erottaa? jos tiedätte niin vastatkaa kysymykseeni niin nopeasti kuin mahdollista. Haluaisin tietää miten erottaa naaras uroksesta kun en osaa erotta niitä. jos tiiätte yrittäkää vastata tänään eli 24.02.11, kiitos.


    • Joku

      Olen tässä yrittänyt etsiä hintoja, mutta netistä en ole löytänyt. Ajattelin jos voisit vastata tähän?

      • hinta

        minä soitin faunattareen joka on sellossa, helsingissä. mistä niitä saa ja mitä ne maksavat ne kertovat että ne voi tilata sinne ja 37e/kpl. Mä hain ne sitten ja sanoin miten sitten olin laittanut akvaarion eli niin kun netissä luki. Niin ne sanoivat että oli ihan päin pyllyä... että ei ollenkaan vettä ja 30 kertaa 30cm terrario, pieni kuppi vettä ja jotain turve juttuja. 400e maksoi. tulin kotiin ja viikon kuluttua olin vielä kattonut ja kysyin kaverilta miten pitää olla (se kasvatti niitä sillon ainakin) sanoivat että laitta niin kun netissä luki. Mä laitoin niin ja nyt ne puhuu, puuhaa, ja ovat niin värikkäitä ja näyttävät onnellisilta, kun ne ei ollut niin kun netissä luki niin ne oli ruskeita, tumman ruskeita ja oli samassa paikasa koko ajan... nyt kaikki hyvin


      • ....
        hinta kirjoitti:

        minä soitin faunattareen joka on sellossa, helsingissä. mistä niitä saa ja mitä ne maksavat ne kertovat että ne voi tilata sinne ja 37e/kpl. Mä hain ne sitten ja sanoin miten sitten olin laittanut akvaarion eli niin kun netissä luki. Niin ne sanoivat että oli ihan päin pyllyä... että ei ollenkaan vettä ja 30 kertaa 30cm terrario, pieni kuppi vettä ja jotain turve juttuja. 400e maksoi. tulin kotiin ja viikon kuluttua olin vielä kattonut ja kysyin kaverilta miten pitää olla (se kasvatti niitä sillon ainakin) sanoivat että laitta niin kun netissä luki. Mä laitoin niin ja nyt ne puhuu, puuhaa, ja ovat niin värikkäitä ja näyttävät onnellisilta, kun ne ei ollut niin kun netissä luki niin ne oli ruskeita, tumman ruskeita ja oli samassa paikasa koko ajan... nyt kaikki hyvin

        Niin... unohdin kysyä että onko hiekka terraariossa pakollinen kellosammakoille? http://www.kolumbus.fi/vattulainen/akvaariokuvat.htm Tossa on ainakin hiekka. Onko pakko? tietääkö kukaan? vastakaa mielellään vaikka näin Ida:_________. mulle :) t. Ida


    • minä :):):):):)

      Mä en kasvata niitä mutta... mä maksoin mun sammakoista 37euro/kpl. Mä päätin että maksan sen koska ne voivat silti elää 5-10 vuotiaiksi 15 vuotta on ennätys. Tässä on linkki mistä voi lukea ja näin kiinankellosammakkoista http://www.sammakkolampi.net/kiinankellosammakko/index.html#lahteet Mulla on ite kiinankellosammakkoja. mulla on vain semmonen ongelma että en tiiä mitä sukupuolta ne ovat. vastakaa mielellä jos tiedätte miten naaraita ja uroksia voi erottaa :)

      • Tuolla sivullani jonka linkin viestiisi laitot lukee näin: "Aikuisten, sukukypsien koiraiden käsivarsien vatsapuolella / sisäpinnoilla ja peukaloissa on tummia kutukyhmyjä, jotka näkyvät paljaallakin silmällä. Koiraiden käsivarret ovat naaraiden vastaavia paksummat, mitä on helppo vertailla jos paikalla on useampia yksilöitä. Jos eläimiä pääsee seuraamaan pidempään, voi myös havaita koiraiden kurnuttavan." Sivulla on myös kaavakuva kutukyhyistä.


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        Tuolla sivullani jonka linkin viestiisi laitot lukee näin: "Aikuisten, sukukypsien koiraiden käsivarsien vatsapuolella / sisäpinnoilla ja peukaloissa on tummia kutukyhmyjä, jotka näkyvät paljaallakin silmällä. Koiraiden käsivarret ovat naaraiden vastaavia paksummat, mitä on helppo vertailla jos paikalla on useampia yksilöitä. Jos eläimiä pääsee seuraamaan pidempään, voi myös havaita koiraiden kurnuttavan." Sivulla on myös kaavakuva kutukyhyistä.

        Okei kiitti avusta :) vielä että onko hiekka pakollinen? Ja kun ne ovat paljon toistensa päällä ja "puhuvat" kurnuttavat, että se teki minut heti että parittelee. Vai tekeekö kiinankellosammakot niin muuten vaan?


      • Ida! kirjoitti:

        Okei kiitti avusta :) vielä että onko hiekka pakollinen? Ja kun ne ovat paljon toistensa päällä ja "puhuvat" kurnuttavat, että se teki minut heti että parittelee. Vai tekeekö kiinankellosammakot niin muuten vaan?

        Pohjahiekka ei ole välttämätönsä. Maa-alueenkin voi hyvin luoda vaikka kelluvalla korkinpalalla, jolloin siihenkään ei tarvita soraa/hiekkaa.
        Kiinankellosammakkokoiraat ovat hyvin innokkaista parittelemaan, jatkuvasti. Kun sammakot ovat päällekäin, tilanne on yleensä se, että yli-innokas koiras koettaa paritella toisen sammakon kanssa. Koiras ei välitä onko kumppani naaras, toinen koiras, tai edes sammakko! Ääni jonka kuulet on luultavimmin sen toisen sammakon protesti: "painu pois siitä!" Varsinkin jos toinenkin on koiras, se usein protestoi äänekkäästi.

        Koska kellosammakot ovat näin innokkaita, on hoitajan syytä pitää silmällä että kaikki saavat välillä huilatakin. Terraariossa pitää olla tarpeeksi tilaa ja piilopaikkoja, jotta naaraat/heikommat koiraat pääsevät aina välillä karkuun yli-innokkaita koiraita.


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        Pohjahiekka ei ole välttämätönsä. Maa-alueenkin voi hyvin luoda vaikka kelluvalla korkinpalalla, jolloin siihenkään ei tarvita soraa/hiekkaa.
        Kiinankellosammakkokoiraat ovat hyvin innokkaista parittelemaan, jatkuvasti. Kun sammakot ovat päällekäin, tilanne on yleensä se, että yli-innokas koiras koettaa paritella toisen sammakon kanssa. Koiras ei välitä onko kumppani naaras, toinen koiras, tai edes sammakko! Ääni jonka kuulet on luultavimmin sen toisen sammakon protesti: "painu pois siitä!" Varsinkin jos toinenkin on koiras, se usein protestoi äänekkäästi.

        Koska kellosammakot ovat näin innokkaita, on hoitajan syytä pitää silmällä että kaikki saavat välillä huilatakin. Terraariossa pitää olla tarpeeksi tilaa ja piilopaikkoja, jotta naaraat/heikommat koiraat pääsevät aina välillä karkuun yli-innokkaita koiraita.

        kiitti tiedosta :) mulla ei ole hiekka mutta kyllä piilopaikkoja jonkin verran, se on vaan se että molemmat sammakot pitäisi olla tyttöjä eli naaraita. Kiitti vielä avusta :). toivottavasti olet paljon täällä että voi kysellä jos on jotain :)


      • Ida!
        Ida! kirjoitti:

        kiitti tiedosta :) mulla ei ole hiekka mutta kyllä piilopaikkoja jonkin verran, se on vaan se että molemmat sammakot pitäisi olla tyttöjä eli naaraita. Kiitti vielä avusta :). toivottavasti olet paljon täällä että voi kysellä jos on jotain :)

        Niin, kun mun kiinankellosammakoilla on pienemp kun milli kerta millin kokosia plkkuja kaikkialla. mitä ne ovat? Ovatko ne niitä myrkkyauhasia tai mitä niiten nimi nytt sitten olikaan.


      • Ida! kirjoitti:

        Niin, kun mun kiinankellosammakoilla on pienemp kun milli kerta millin kokosia plkkuja kaikkialla. mitä ne ovat? Ovatko ne niitä myrkkyauhasia tai mitä niiten nimi nytt sitten olikaan.

        Jatkuvista kosiskeluyrityksistä voi päätellä että sinulla varmasti ei ole kahta naarasta. Ainakin toinen, ehkä molemmat ovat koiraita.

        Sammakon iholla on myrkky,ja limarauhasia. Kiinankellosammakon iholla on myös nystyröitä jotka eivät ole rauhasia ollenkaan. Jotain näistä olet nähnyt.


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        Jatkuvista kosiskeluyrityksistä voi päätellä että sinulla varmasti ei ole kahta naarasta. Ainakin toinen, ehkä molemmat ovat koiraita.

        Sammakon iholla on myrkky,ja limarauhasia. Kiinankellosammakon iholla on myös nystyröitä jotka eivät ole rauhasia ollenkaan. Jotain näistä olet nähnyt.

        Okei, sitä minäkin olen, että olen tullut siihen tulokseen. Muuten, kun tiedät paljon ja näin näistä kiinankellosammakkoja, niin oletko kasvattaja? ja saanko kysyä että asutko porvoossa? tunnetko jonkun jonka nimi on: Roni?


      • Ida!
        Ida! kirjoitti:

        Okei, sitä minäkin olen, että olen tullut siihen tulokseen. Muuten, kun tiedät paljon ja näin näistä kiinankellosammakkoja, niin oletko kasvattaja? ja saanko kysyä että asutko porvoossa? tunnetko jonkun jonka nimi on: Roni?

        tai helsingissä


      • Ida! kirjoitti:

        tai helsingissä

        En kutsu itsäni kasvattajaksi, ainakaan kellisten osalta, vaan pitkän linjan harrastajaksi. Mutta ovat kellosammakotkin meillä lisääntyneet.
        En asu Porvoossa enkä Helsingissä, ja taidan tietää useammankin Ronin :)


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        En kutsu itsäni kasvattajaksi, ainakaan kellisten osalta, vaan pitkän linjan harrastajaksi. Mutta ovat kellosammakotkin meillä lisääntyneet.
        En asu Porvoossa enkä Helsingissä, ja taidan tietää useammankin Ronin :)

        okei.. mutta jos olisit samalla työpaikalla kun jonkun ronin kanssa (helsingissä).


      • Ida! kirjoitti:

        okei.. mutta jos olisit samalla työpaikalla kun jonkun ronin kanssa (helsingissä).

        Arvaan että tarkoitat Ronia museolta. Sellaisen miehen tunnen, olemme pari kertaa tavanneet. En ole töissä museolla, vaikka olenkin heitä joissain projekteissa avustellutkin.


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        Arvaan että tarkoitat Ronia museolta. Sellaisen miehen tunnen, olemme pari kertaa tavanneet. En ole töissä museolla, vaikka olenkin heitä joissain projekteissa avustellutkin.

        joo, hän on meidän naapurimme :) hän on vain kertonut sinusta että kasvatat tai tiedät hyvin kelliksistä :)


      • Ida! kirjoitti:

        joo, hän on meidän naapurimme :) hän on vain kertonut sinusta että kasvatat tai tiedät hyvin kelliksistä :)

        Sano terveisiä :)


      • Ida!

      • Ida!
        Ida! kirjoitti:

        joo :D yritän muistaa kun näen hänet

        Miten kellikset "synnyttävät" koska niillä on niin sanotusti ikuinen kesä kun ne ovat akvaariossa, miten tietää että ne ovat "raskaana"?


      • Ida! kirjoitti:

        Miten kellikset "synnyttävät" koska niillä on niin sanotusti ikuinen kesä kun ne ovat akvaariossa, miten tietää että ne ovat "raskaana"?

        Kellikset, kuten valtaosa sammakoista munii munia (sammakon kutua). Terraariossa kellosammakot voivat kutea mihin aikaan vuodesta tahansa, mutta yleisintä se on keväällä. Kudun lähestymistä on aika hankala etukäteen nähdä: koiraat ovat aktiivisia aina, eikä naaraastakaan välttämättä ulkoa näe että siinä on munia sisällä.


      • Ida!
        [email protected] kirjoitti:

        Kellikset, kuten valtaosa sammakoista munii munia (sammakon kutua). Terraariossa kellosammakot voivat kutea mihin aikaan vuodesta tahansa, mutta yleisintä se on keväällä. Kudun lähestymistä on aika hankala etukäteen nähdä: koiraat ovat aktiivisia aina, eikä naaraastakaan välttämättä ulkoa näe että siinä on munia sisällä.

        joo, sen minä tiesin että ne munii.... Okei, joo, minä vieläkin mietin että ovatko ne sammakkot molemmat naaraita tai koiraita... Olen äidin kanssa vaan huommannut että yksi on isompi ja vähän pulskasempi ja sitten se toinen on pienempi ja vähän laihempi... Olen yrittänyt katsoa noita "ohjeita" noista sukupuolieroista että miten ne erottaa mutta en oo niinkuin ymmärtänyt niitä ja näin..??


      • Ida!
        Ida! kirjoitti:

        joo, sen minä tiesin että ne munii.... Okei, joo, minä vieläkin mietin että ovatko ne sammakkot molemmat naaraita tai koiraita... Olen äidin kanssa vaan huommannut että yksi on isompi ja vähän pulskasempi ja sitten se toinen on pienempi ja vähän laihempi... Olen yrittänyt katsoa noita "ohjeita" noista sukupuolieroista että miten ne erottaa mutta en oo niinkuin ymmärtänyt niitä ja näin..??

        olin faunataressa tässä pari päivää sitten ostamassa ruokaa mun sammakkoille ja kaikkea muuta mun eläimille, Siellä ne sanoo että ne munii vain jos niitä hoidetaan tosi hyvin, mutta mun mielipide on kyllä että hoidan mun kelliksiä hyvin :) se mua vain harmitta kun odottaisin niin että se munisi, mua hamittaa niin kun en tiedä jos ne ovat molemmat tyttöjä vai poikia :(


    • I.P

      Tietääkö kukaan miten erotetaan kellosammakko uros ja naaras? kun meillä on kaksi kellosammakkoa ja en tiedä onko molemmat naaraita tai uroksia tai naaras ja uros. onko niillä jokin merkki millä ne voi erottaa? jos tiedätte niin vastatkaa kysymykseeni niin nopeasti kuin mahdollista. Haluaisin tietää miten erottaa naaras uroksesta kun en osaa erotta niitä. jos tiiätte yrittäkää vastata tänään eli 24.02.11, kiitos

    • esko121

      eiks koiraiden "kädet" tai ne oo paksumpii

    • SarhCher

      jos jollain suomalaisella kasvattajalla tms. on kelliksiä myynnissä, tahtoisin ostaa naaraan, tai miel 2 naarasta, oman kelliksen kaveriksi. Herppinetissäkin katsellut... heikolta näyttää... :/

      herppinet- nick SarahCherry

    • sammakko 1

      Millaista ääntä sammakko pitää?Yöllä satuin valvomaan kuului ihme niinkun kilinä
      tai semmonen ja kun seurasin se kuului sammakon terrasta.Täytyi uskoa että sen ääni se oli.Niinkun pieni kulkunen olisi kilissyt.

    • samppi fani

      Paljon maksaa yleensä kiinan kellosammakko? :)

    • meitsillä pienoinen kiinankellosamppi kasvatus projekti käynnis.. Otin kutua useamp kuukaus sitten koululta (opiskelen vikaa vuotta eläintenhoitajaksi) ja toin kasvamaan kotiin kiinankelloihin kiinnostuneena..

      Kuolleisuus poikaisissa on yleensä suuri koska niin herkkiä kaikelle mahdolliselle, tällä hetkellä 4kpl kauniita, hyvin syöviä, pieniä sammakon alkuja.

      Ja nimenomaan, eläinkauppojen hinnat kiinankelloilla katoissa... jokainen varmasti tietää miksi, eläinkauppa vetää mukavasti välistä. Muutenkin ostaisin omat sammakkoni suoraan kasvattajalta, huomaten koti-olot ynm. ja ressaten vähemmän samppeja matkustuksella/terran vaihdolla..

      sukupuolen tunnistus VAIKEAA.. ja vasta yli vuoden ikäisistä sampeista

    • 11+17

      Mistähän noita saisi hankittua? Mielellään jostain muusta eläinkaupasta kuin Faunattaresta, tai sitten kasvattajalta. Asun Jkl:ssä.

    • juuso120

      ajatelin hommata kolme kiinankellosammakkoa 2 naarasta 1 uroksen 120 litraseen akvaarioon pitääkö veden ph arvoon tehä mitään

    • siiri7

      haluaisin kiinankellosammakon ja en tiedä niitten hinta aeli voisitteko kertoa ja haluaisin 3 sammakkoa 2 tyttöä 1 poika ja 1 tytön nimi on pulukka toisen tytön nimi on pipari ja pojan paavo vastatkaa pliis :)

    • siiri4

      hei haluaisin kiinankellosammakoita kertokaa hinta pliis moikka :)

    • amphibia

      meillä vanhin kiinankello elänyt 27-vuotiaaksi.

    • Aikkunen

      Minäkin olisin kiinnostumut näistä "kelliksistä", mietin vaan että voiko niitä käsitellä, vai onko ne vain katselua varten:)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe