tularilla ongelma

viluinenpingviini

tulari on vaalean värinen.Ihan niinkuin siinä olisi joku vaalea kerros päällä tai sitten oma väri haalistunut.Mikä probleemana?

6

476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanja

      Luultavimmin tularisi on luomassa vanhaa nahkaansa. Ennen luomista värit haalistuvat kun vanha nahka alkaa irtoamaan uuden tieltä. Tulari "kerii " vanhan nahan pois hinkaamalla itseään kiviin ym. yleensä parin päivän sisällä harmaantumisesta.

      • viluinenpingviini

        ollut harmahtava/vaalea jo 2 viikkoa.Muuten kyllä erittäin pirteä.


      • tanja
        viluinenpingviini kirjoitti:

        ollut harmahtava/vaalea jo 2 viikkoa.Muuten kyllä erittäin pirteä.

        Oletko nähnyt sen vaihtavan nahkaansa?
        Minkä ikäinen tulari on?
        Kuinka usein vaihdat vettä terraariossa?
        Onko se uros vai naaras?

        Itse olen huomannut että vanhemmat tularit ovat hieman harmahtavampia kuin nuoret,mutta en tiedä pitääkö tuokaan paikkaansa...vaikea sanoa sinun tularistasi kun ei ole nähnyt kuinka harmahtava se on..


      • viluinenpingviini
        tanja kirjoitti:

        Oletko nähnyt sen vaihtavan nahkaansa?
        Minkä ikäinen tulari on?
        Kuinka usein vaihdat vettä terraariossa?
        Onko se uros vai naaras?

        Itse olen huomannut että vanhemmat tularit ovat hieman harmahtavampia kuin nuoret,mutta en tiedä pitääkö tuokaan paikkaansa...vaikea sanoa sinun tularistasi kun ei ole nähnyt kuinka harmahtava se on..

        Ollut mulla nyt n.10 kuukautta ja eläinkaupasta kun sen ostin niin oli aika pieni.Vettä vaihdan kerran viikossa n. puolet.Uros vai naaras?No siitä en kyllä ole ihan varma kun ei tuo sukupuolen tunnistaminen ole onnistunut.terra on tommoinen 112 l ja siellä on 3 tularia.


      • tanja
        viluinenpingviini kirjoitti:

        Ollut mulla nyt n.10 kuukautta ja eläinkaupasta kun sen ostin niin oli aika pieni.Vettä vaihdan kerran viikossa n. puolet.Uros vai naaras?No siitä en kyllä ole ihan varma kun ei tuo sukupuolen tunnistaminen ole onnistunut.terra on tommoinen 112 l ja siellä on 3 tularia.

        Onko sillä selvästi erottuva harmaa juova kyljessä? (urokselle tulee parittelun aikoihin ) Jos eläin oli nuori ostettaessa ei sillä vielä ollut tätä...Oletko huomannut että sillä olisi pariutumis käyttäytymistä muita kohtaan?
        On kyllä vaikea sanoa mikä sillä on , mutta jos se muuten on normaali ja syö hyvin en usko että sillä on mitään hätää. (tosin en tiedä noista sairauksista mitään..) Osaisikohan joku herppi sivuilla vastata paremmin...


      • viluinenpingviini
        tanja kirjoitti:

        Onko sillä selvästi erottuva harmaa juova kyljessä? (urokselle tulee parittelun aikoihin ) Jos eläin oli nuori ostettaessa ei sillä vielä ollut tätä...Oletko huomannut että sillä olisi pariutumis käyttäytymistä muita kohtaan?
        On kyllä vaikea sanoa mikä sillä on , mutta jos se muuten on normaali ja syö hyvin en usko että sillä on mitään hätää. (tosin en tiedä noista sairauksista mitään..) Osaisikohan joku herppi sivuilla vastata paremmin...

        pariutumis käyttäytymistä en kyllä ole huomannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe