Miten tuolla css:llä määritellään taulukko tai sen ominaisuudet?
Yksi viesti oli jo siitä owerflow hommasta mutta mites muut, korkeus,spacing,padding jne. mitä niitä nyt onkaan?
Taulukon määrittely
4
351
Vastaukset
- ...
Table{
width: 400px; //Taulukon leveys
height: 400px; //Taulukon korkeus
padding: 10px; //Padding arvot ihan normaalisti
}
Eli siis Table{} sisään määritykset...
Tuolta jotain tietoa taulukon määrittelyistä:
http://koti.mbnet.fi/~petepe/css2/table.htm- Neuvokas neuvoja
table { ... } ei toimi IE:ssä.
Pikselimääräisten ulottuvuuksien asettaminen on Huono Ajatus.
Jos on oikeasti taulukoitavaa tietoa, se kannattaa kirjoitta taulukoksi HTML:ssä. Jos ei, niin harvoin sitä kannattaisi CSS:llä taulukoida, vaikka CSS-taulukointi toimisikin. - Höpö
Neuvokas neuvoja kirjoitti:
table { ... } ei toimi IE:ssä.
Pikselimääräisten ulottuvuuksien asettaminen on Huono Ajatus.
Jos on oikeasti taulukoitavaa tietoa, se kannattaa kirjoitta taulukoksi HTML:ssä. Jos ei, niin harvoin sitä kannattaisi CSS:llä taulukoida, vaikka CSS-taulukointi toimisikin.»table { ... } ei toimi IE:ssä.»
Ei tie sit mitä versiota käytät, mutta ainakin IE6:ssa toimii.
Kokomääritteet voi muuten laittaa myös soluihin (td), taulukko venyy kuitenkin sisällön mukaan.
»Pikselimääräisten ulottuvuuksien asettaminen on Huono Ajatus.»
Ei välttämättä. Riippuu käyttötarkoituksesta.
»Jos on oikeasti taulukoitavaa tietoa, se kannattaa kirjoitta taulukoksi HTML:ssä.»
Luulen kyllä että se oli ihan perusajatuskin. Minä ainakin käsitin, että css:llä olisi tarkoitus vain säädellä sitä taulukkoa. - alkaja ei tajua
Höpö kirjoitti:
»table { ... } ei toimi IE:ssä.»
Ei tie sit mitä versiota käytät, mutta ainakin IE6:ssa toimii.
Kokomääritteet voi muuten laittaa myös soluihin (td), taulukko venyy kuitenkin sisällön mukaan.
»Pikselimääräisten ulottuvuuksien asettaminen on Huono Ajatus.»
Ei välttämättä. Riippuu käyttötarkoituksesta.
»Jos on oikeasti taulukoitavaa tietoa, se kannattaa kirjoitta taulukoksi HTML:ssä.»
Luulen kyllä että se oli ihan perusajatuskin. Minä ainakin käsitin, että css:llä olisi tarkoitus vain säädellä sitä taulukkoa.Kiitoksia vinkeistä,nyt homma jo luisti paremmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433753- 382518
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?352042- 231782
- 171699
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai1001622- 231598
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991466- 241457
- 221419