Onko muita kuin hengitystieoireita?
Missä ja miten selviäisi jos on allergia? Pääseekö terveyskeskus lähetteellä testiin?
Parneeko ihminen kun koira poistuu taloudesta?
Minulla on erilaisia hengitystieoireita mutta en tiedä onko syy koira vai kosteus tai jokin muu syy.
Voisiko joku lyhyesti kertoa millainen koira-allergia oikein on?
Mitä oireita koira-allergiaan kuuluu?
5
2877
Vastaukset
- eläimistä
tulevat allergiaoireet ovat iho-oireita, nenän vuotamista, silmien kutiamista, ja jos on oikein paljon allergeeneja, voi tulla myös joskus astmaoireita.
Minulle on tehty lapsena allergiatestit lääkärissä. Kaikkein parhaita allergian osoittajia ovat eläimet itse, joiden seurassa allergiaoireet tulevat. Lääkärissä kuitenkin voidaan diagnoosilla todeta allergia virallisesti. - tiinu
Lemmikit voivat aiheuttaa hyvin yksilöllisiä allergia oireita, kuten esim. ongelmia hengitysteissä. Allergiaa epäillessä kannattaa hakuetua terveyskeskukseen, josta saa lähetteen allergia kokeisiin, samalla voidaan varmistaa ettei hengitystie ongelmat aiheudu esim. astmasta. Eli suosittelisin soittamaan nyt terveyskeskukseen ja varaamaan sinne ajan.
Allergia oireet häviävät kun allergian aiheuttaja tiedetään ja ne voidaan sitä kautta poistaa, allergia jota ei hoideta voi kehittyä astmaksa, eli ne kannattaa hoitaa.- koiranelämää
lääkäriin. Paras selvittää johtuuko allergia koirasta vai jostain muusta. Oireet on senverran hankalat, että pakko mennä lääkäriin.
Toivon etten saisi vain astmaa. Olen nähnyt ihmisiä joilla on astma ja sen on melkein pahinta mitä voi olla olemassa. He eivät pysty elämään tavallista elämää.
Mutta koira on paras kaverni joten en halua siitä luopua. Saas nyt sitten nähdä.
- lucy.3
allergia ei häviä sillä, että koira lähtee talosta.
- sirkka
Olen akkerginen kissalle ja koiralle,minulla on astma. Jos menen kissa taloon, alkaa kurkkuni kutista ja tuntuu kuin olisi suu täynnä karvoja, vaikkei niin olekkaan..vähän ajan kuluttua alkaa ääni säristä, ja sitten onkin jo kiire pois. Koirien kanssa kestää olla hetken, kunhan ne ei haise millekkään, enkä silitä niitä, muuten nenäni alkaa heti kutista jne. Olen huomannut, että pienestä villakoirasta en saa oireita lyhyessä ajassa,(kestää jopa olla yö kylässä).
Kultainen noutaja on minulle pahin, jos se kävelee ohitseni sisätiloissa, alkaa heti ahdistaa. Tämä on vähän kummallista, kun sanotaan ettei allergia johdu karvasta vain hilseestä. No ei se mitään kun sen tietää. Koiraan reagoin heti jos kosken koiraan, tai paremminkin ne minuun. Kissaa minun onkin helpompi karttaa, kun vain yhdellä sukulaisista on sellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846