Mitä oireita koira-allergiaan kuuluu?

koiranelämä

Onko muita kuin hengitystieoireita?

Missä ja miten selviäisi jos on allergia? Pääseekö terveyskeskus lähetteellä testiin?

Parneeko ihminen kun koira poistuu taloudesta?

Minulla on erilaisia hengitystieoireita mutta en tiedä onko syy koira vai kosteus tai jokin muu syy.

Voisiko joku lyhyesti kertoa millainen koira-allergia oikein on?

5

2845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläimistä

      tulevat allergiaoireet ovat iho-oireita, nenän vuotamista, silmien kutiamista, ja jos on oikein paljon allergeeneja, voi tulla myös joskus astmaoireita.

      Minulle on tehty lapsena allergiatestit lääkärissä. Kaikkein parhaita allergian osoittajia ovat eläimet itse, joiden seurassa allergiaoireet tulevat. Lääkärissä kuitenkin voidaan diagnoosilla todeta allergia virallisesti.

    • tiinu

      Lemmikit voivat aiheuttaa hyvin yksilöllisiä allergia oireita, kuten esim. ongelmia hengitysteissä. Allergiaa epäillessä kannattaa hakuetua terveyskeskukseen, josta saa lähetteen allergia kokeisiin, samalla voidaan varmistaa ettei hengitystie ongelmat aiheudu esim. astmasta. Eli suosittelisin soittamaan nyt terveyskeskukseen ja varaamaan sinne ajan.
      Allergia oireet häviävät kun allergian aiheuttaja tiedetään ja ne voidaan sitä kautta poistaa, allergia jota ei hoideta voi kehittyä astmaksa, eli ne kannattaa hoitaa.

      • koiranelämää

        lääkäriin. Paras selvittää johtuuko allergia koirasta vai jostain muusta. Oireet on senverran hankalat, että pakko mennä lääkäriin.

        Toivon etten saisi vain astmaa. Olen nähnyt ihmisiä joilla on astma ja sen on melkein pahinta mitä voi olla olemassa. He eivät pysty elämään tavallista elämää.

        Mutta koira on paras kaverni joten en halua siitä luopua. Saas nyt sitten nähdä.


    • lucy.3

      allergia ei häviä sillä, että koira lähtee talosta.

    • sirkka

      Olen akkerginen kissalle ja koiralle,minulla on astma. Jos menen kissa taloon, alkaa kurkkuni kutista ja tuntuu kuin olisi suu täynnä karvoja, vaikkei niin olekkaan..vähän ajan kuluttua alkaa ääni säristä, ja sitten onkin jo kiire pois. Koirien kanssa kestää olla hetken, kunhan ne ei haise millekkään, enkä silitä niitä, muuten nenäni alkaa heti kutista jne. Olen huomannut, että pienestä villakoirasta en saa oireita lyhyessä ajassa,(kestää jopa olla yö kylässä).
      Kultainen noutaja on minulle pahin, jos se kävelee ohitseni sisätiloissa, alkaa heti ahdistaa. Tämä on vähän kummallista, kun sanotaan ettei allergia johdu karvasta vain hilseestä. No ei se mitään kun sen tietää. Koiraan reagoin heti jos kosken koiraan, tai paremminkin ne minuun. Kissaa minun onkin helpompi karttaa, kun vain yhdellä sukulaisista on sellainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe