Saatanan Hyssy, taas se on nostamassa viinan hintaa. Jos se sentinkin nostaa, en osta pulloakaan suomesta vaan haen autokuorman joka kuukausi Virosta. Sitte näkee kuinka verotulojen käy. Että voi ottaa hermoille tollaset politikot,
onko niitä pakko elättää, kun ei ole edes Maalaisliittolainen ?
Saat... Hyssy
36
1093
Vastaukset
- ryypätä niin julmetusti
mun puolestani viinan hinta saa nousta vaikka 100 prosenttia, just oli siitä kuinka viinankuolleisuus ja alkoholisairaudet on lisääntyneet mahottomasti, haluut säkin kuulua niitten joukkoon joiden viina sairaudet ME joudutaan maksaan.
Pitäs olla laki joka pistät ittensä sairaaks ryypänneet maksaan itte sairauskulunsa. Mikä me ollaan sun viinasairauksias maksamaan.- yksitypy
Nythän on tullut ilmi, että esim. ylilihavat ihmiset sairauksineen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin alkoholin takia terveytensä menettäneet.
Että tuolla perusteella ylilihavat maksakoot itse sairauskulunsa.
Ja alkoholistahan maksetaan jo melkoinen verokin. - Mielipide tämäkin
yksitypy kirjoitti:
Nythän on tullut ilmi, että esim. ylilihavat ihmiset sairauksineen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin alkoholin takia terveytensä menettäneet.
Ja alkoholistahan maksetaan jo melkoinen verokin.ruuasta veroa makseta? Veikkaanpa vielä, että ruuasta ja juomasta tulee himpun erilainen luonteenpiirre esille. Jotkut juopot on väkivaltaisia, siitäkin tulee yhteiskunnalle iso lasku monessa muodossa. Ruuan takia harvoin tapellaan puukkojen kanssa, samoin vankilareissut jää harvoin tekemättä lihavalta, mutta juopolle taitaa olla tuttua tarinaa.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Että ei se nyt ihan sama asia ole. - Setä
Kyllä alkoholisteille aina jostain se viinaraha siunaantuu
- yksitypy evk
Mielipide tämäkin kirjoitti:
ruuasta veroa makseta? Veikkaanpa vielä, että ruuasta ja juomasta tulee himpun erilainen luonteenpiirre esille. Jotkut juopot on väkivaltaisia, siitäkin tulee yhteiskunnalle iso lasku monessa muodossa. Ruuan takia harvoin tapellaan puukkojen kanssa, samoin vankilareissut jää harvoin tekemättä lihavalta, mutta juopolle taitaa olla tuttua tarinaa.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Että ei se nyt ihan sama asia ole.kysymys mistään seurauksista, vaan siitä ketkä tulee maksamaan yhteiskunnalle enemmän.
Ylilihavuudesta aiheutuneet sairaudet tulevat nykytietämyksen mukaan yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin esim. tupakanpoltosta tai juomisesta aiheutuneet sairaudet.
Enkä missään tapauksessa siis puolusta alkoholin liikakäyttäjiä. - uutisankka
yksitypy kirjoitti:
Ja alkoholistahan maksetaan jo melkoinen verokin.taisi olla otsikoissa tupakoinnin/liikalihavuuden aiheuttamat kustannukset.
Viinan aiheuttamia valittömiä/välillisisiä kustannustietoja vielä odotellaan.
Valitettavasti, niin kauan kuin päättäjien pöydissä alkoholia tarjoillaan, ei järkeviä päätöksiä synny. - Mielipide tämäkin
yksitypy evk kirjoitti:
kysymys mistään seurauksista, vaan siitä ketkä tulee maksamaan yhteiskunnalle enemmän.
Ylilihavuudesta aiheutuneet sairaudet tulevat nykytietämyksen mukaan yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin esim. tupakanpoltosta tai juomisesta aiheutuneet sairaudet.
Enkä missään tapauksessa siis puolusta alkoholin liikakäyttäjiä.Yhteiskunnalle tulee maksamaan huomattavasti enemmän juopot, koska niiden seuraamuksista tulee isoja laskuja, mm. vankila-sairaala ym. kustannuksia väkivallan takia. Siis mitä aiheuttavat toisille ihmisille. Ei ne esim. vankilassa oloakaan itse maksa, vaan veronmaksajat.
En puolusta lihavia, mutta olen varma, että juopot tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi. Kun ollaan viimesen päälle ryypätty, virutaan sairaalassakin viikkoja kalliissa hoidoissa. - mutta ton alottajan
Setä kirjoitti:
Kyllä alkoholisteille aina jostain se viinaraha siunaantuu
suurin huoli tais olla yks raitis päivä.
Alkoholisti ei ees tunnusta olevans alkoholisti.
Se aina sanoo että voi lopettaa koska tahaa ja sitte ku lopettaa nii on jo kalliissa sairaalahoidoss, joka me veronmaksajat maksetaa.
Jokahine saa ryypätä ittens hengiltä jos haluu, mut tekis sen ees omalla kustannuksellaa ja ilma että lähimmäiset kärsii.
Viinaraha varastetaa vaik vanhalt mummolt tai omalt äidilt. Ja sit yhteiskunta maksaa iha ite aiheutetun sairauven.
Liikalihava ei ryöstä ja pahoinpitele ketää ruokapäissää niinku alkkari tekee viinapäissää.
Siinä se suuri ero kahen iteaiheutetun sairauven ryhmäl.
Tää tuli vähä väärää paikkaa, mut ei kait sen väliä oo, pääasia et on oikeessa alotukses. - Hitsi
yksitypy kirjoitti:
Ja alkoholistahan maksetaan jo melkoinen verokin.Viinan negatiiviset vaikutukset kaikkine seurannaisineen on aivan toista luokkaa kuin lihavuuden vaikutukset.
Viinan läheisiin ja sivullisiin kohdistuvat vaikutukset ovat varmasti vielä suuremmat kuin itse juoppoon. Nämä kun tappaisivatkin vain itsensä niin sehän olisi vain sopivaa apuharvennusta. Niitten hyyssääminen on niin kallista ja turhaa touhua, että se sais heti loppua. Verotulot viinasta eivät kata varmasti kuin murto-osan viinan tuomista haitoista.
Jos ois mun vallassa päättää viinan käytöstä,
niin se olis tappotuomio kaikille sen väärinkäyttäjille.
Piste. - viina
sais maksaa vaikka mansikoita. No Hyssälän suusta nyt tulee milloin mitäkin, eikös joku valtiomies tässä sitä kehottanu eroomaan virastaan tässä joku aika sitten. Eläkekorotukset ja muut mitä kaikkee tulikaan luvanneeksi, ihan hömppää kaikki puheet, ja jotkut tolloot vielä äänestäny sitä. Mä en äänestäny.
- irma-1
mutta ton alottajan kirjoitti:
suurin huoli tais olla yks raitis päivä.
Alkoholisti ei ees tunnusta olevans alkoholisti.
Se aina sanoo että voi lopettaa koska tahaa ja sitte ku lopettaa nii on jo kalliissa sairaalahoidoss, joka me veronmaksajat maksetaa.
Jokahine saa ryypätä ittens hengiltä jos haluu, mut tekis sen ees omalla kustannuksellaa ja ilma että lähimmäiset kärsii.
Viinaraha varastetaa vaik vanhalt mummolt tai omalt äidilt. Ja sit yhteiskunta maksaa iha ite aiheutetun sairauven.
Liikalihava ei ryöstä ja pahoinpitele ketää ruokapäissää niinku alkkari tekee viinapäissää.
Siinä se suuri ero kahen iteaiheutetun sairauven ryhmäl.
Tää tuli vähä väärää paikkaa, mut ei kait sen väliä oo, pääasia et on oikeessa alotukses.Hekin "pystyvät lopettaamaan heti kun haluavat"
- yksitypy
Hermostu. Ostat sä kuitenkin niitä pulloja suomestakin. Lieneekö viinan hintaa niin ylös voi nostaa ettei ne jotka pullon ovat tottuneet ostamaan maksais siitä vähän enemmänkin.
Tai sitten vaan tiputtelemaan omat ponut. voisi päästä, jos valmistaisi juomansa itse. ;)
- capt.cöpenick evp
Vielä menettelee. Nauttiminen jo riskaalisempaa.
Kotiviineissäkin jo karmeat rikki ja-raskasmetallipitoisuudet.
Eli %-juomien valmistus, saati käyttö osaavien käsiin.
Alanmiehet valmisti ennen denaroiduista aineista juotavia. Halpaa. - jalle.h
capt.cöpenick evp kirjoitti:
Vielä menettelee. Nauttiminen jo riskaalisempaa.
Kotiviineissäkin jo karmeat rikki ja-raskasmetallipitoisuudet.
Eli %-juomien valmistus, saati käyttö osaavien käsiin.
Alanmiehet valmisti ennen denaroiduista aineista juotavia. Halpaa.Juuri viinan kalleuden takia!
- Ääni
viinan hinta saa nousta pilviin. Ei sitä tarviikkaan kitata, kenenkään. Joskus voi lasillisen ottaa, ei humalahakuisesti. Sama juttu tupakan kanssa. Roimasti vaan hintaa lisää. Olen töissä sairaalassa, jossa saan päivittäin katella delirium-juoppoja, jotka vievät "oikeesti" sairailta sairaalapaikkoja. Mitta alkaa täyttyä pikku hiljaa.
- lissu vaan
se delirium juoppo on? Mitä se sana tarkoittaa?
Miten ne vie sairaalapaikkoja? - Ääni
lissu vaan kirjoitti:
se delirium juoppo on? Mitä se sana tarkoittaa?
Miten ne vie sairaalapaikkoja?sekavuustilaa, hourailua, juoppohullua. Niitä riittää,usko pois. Sairaalaanhan ne tulee hetkelliseen katkaisuhoitoon (jotkut haluaa katkaisuhoitolaitokseen, toiset eivät) ja saamaan ensiapua pikku-ukkonäkyihin.
- väkivaltasii
Ääni kirjoitti:
sekavuustilaa, hourailua, juoppohullua. Niitä riittää,usko pois. Sairaalaanhan ne tulee hetkelliseen katkaisuhoitoon (jotkut haluaa katkaisuhoitolaitokseen, toiset eivät) ja saamaan ensiapua pikku-ukkonäkyihin.
ja käyvät hoitohenkilökunnan kimppuu.
Niitä sitte pitäs paapoo, paree ku olis niille oma laitos joho kärrättäs ja hoitasivat toine toisiaa. Kallista hoitohenkilöstöö ei kannattas niitten takii vaivata, sais apua ne jotka sitä oikeesti tarvii.
olevan niin,että kun noita muutamia nautintoaineita ei käytä itse,ei niitä tarvi käyttää sitten kukaan toinenkaan...
- Tanevaan
Aika yleistä kaikissa asioissa,että jos en minä niin ei kukaan muukaan.Vaikea tajuta ihmisten suvaitsemattomuutta, kun kuitenkin pääsääntöisesti pitäisi lähteä siitä,että kaikilla olisi edes siedettävä elämä täällä.Tuo viinan hinnankorotus puree juuri eniten kaikkein huonoimmassa asemassa olevia joten sitäkin taustaa vasten into korottaa hintaa tuntuu käsittämättömältä.
- että viinan
Tanevaan kirjoitti:
Aika yleistä kaikissa asioissa,että jos en minä niin ei kukaan muukaan.Vaikea tajuta ihmisten suvaitsemattomuutta, kun kuitenkin pääsääntöisesti pitäisi lähteä siitä,että kaikilla olisi edes siedettävä elämä täällä.Tuo viinan hinnankorotus puree juuri eniten kaikkein huonoimmassa asemassa olevia joten sitäkin taustaa vasten into korottaa hintaa tuntuu käsittämättömältä.
yletön juominen on hyväksi itselle, perheelle ja yhteiskunnalle?
Ajatele paljonko viinan vuoksi erotaan, tapellaa, tapetaan, sairastutaan ja kuollaan ennenaikaisesti. Mitä sairastunut alkoholisti maksaa yhteiskunnalle, siis sinulle ja meille kaikille.
Kuinka moni vaimo odottaa peloissaan miestään, lapsi isäänsä tai äitiään tulevaksi kotiin humalassa ja väkivaltaisena.
Onko se mielestäsi hyväksyttävää?
Onko siedettävä elämä sitä että juodaan älyttömästi viinaa, ajatteletko olenkaan läheisten tuskaa?
Viinako ne huolet upottaa, kyllä ne ongelmat osaavat uida aika hyvin.
Suomessa murhat ja pahoinpitelyt tehdään yleensä aina alkoholin vaikutuksen alaisina.
En ole absolutisti enkä sylje lasiin mutta rajansa kaikella, myös viinan juonnilla. että viinan kirjoitti:
Ajatele paljonko viinan vuoksi erotaan, tapellaa, tapetaan, sairastutaan ja kuollaan ennenaikaisesti. Mitä sairastunut alkoholisti maksaa yhteiskunnalle, siis sinulle ja meille kaikille.
Kuinka moni vaimo odottaa peloissaan miestään, lapsi isäänsä tai äitiään tulevaksi kotiin humalassa ja väkivaltaisena.
Onko siedettävä elämä sitä että juodaan älyttömästi viinaa, ajatteletko olenkaan läheisten tuskaa?
Suomessa murhat ja pahoinpitelyt tehdään yleensä aina alkoholin vaikutuksen alaisina.
En ole absolutisti enkä sylje lasiin mutta rajansa kaikella, myös viinan juonnilla.nyt kaikki ihmiset ole alkoholisteja.Alkoholia voi juoda ihan kohtuullisestikin ja niin ettei tarvi ketään alkaa nuijimaan..seurustelujuomana..
- Tanevaan
että viinan kirjoitti:
En ole absolutisti enkä sylje lasiin mutta rajansa kaikella, myös viinan juonnilla.Ei ollut kysymys vaan siitä,että juuri nämä lapset ja vaimot tuntevat nahoissaan kalliin viinan koska juoppo juo maksoi se mitä tahansa ja se on aina muulta perheeltä pois.Toisaalta ei ole halpoja nämä raittiiden harrastuksetkaan eli kaiken näköiset urheilu ja muut vammat jotka tulee kokonaisuudessaan veronmaksajien piikkiin.Juopot sentään osallistuvat verojen muodossa aika runsaastikkin hoitojen kustanuksiin.
- sitten viina
mii-su kirjoitti:
nyt kaikki ihmiset ole alkoholisteja.Alkoholia voi juoda ihan kohtuullisestikin ja niin ettei tarvi ketään alkaa nuijimaan..seurustelujuomana..
vois maksaa enemmänki jos sitä ei kerra litratolkulla juo.
Miks sen sitte pitäs olla nii halpaa?
Kaikista kivasta joutuu maksaa ja kyl mäkin tykkään joskus hömpsyt ottaa, mut en mä niin paljoo ota etteikö kossupullo muutamaa viikkoo kestäs. Sillon se on ihan sama onks se maksanu 10 euroo vain 20 euroo.
Kait se kalliiks tuleeki jos juo pari pulloo päivässä, ja sitte poksahtaa maksa ja hoito menee sitte yhteiskunnan piikkii.
Että mikä ny sitte halvemmaks tulee se halpa viina vai kallis hoito? - maata kotona
Tanevaan kirjoitti:
Ei ollut kysymys vaan siitä,että juuri nämä lapset ja vaimot tuntevat nahoissaan kalliin viinan koska juoppo juo maksoi se mitä tahansa ja se on aina muulta perheeltä pois.Toisaalta ei ole halpoja nämä raittiiden harrastuksetkaan eli kaiken näköiset urheilu ja muut vammat jotka tulee kokonaisuudessaan veronmaksajien piikkiin.Juopot sentään osallistuvat verojen muodossa aika runsaastikkin hoitojen kustanuksiin.
ja juua viinaa nii ei tulis rasitusvammoja.
Nyt sä kuule haet vähä liian kaukaa selityksii.
Juoppo juo joka tapaukses kaikki rahans, maksaa viina sit mitä hyväns, juo vaa enemmä ku on halpaa viinaa. Ei se perhe siitä sen enempää rahaa saa, mu mielestä alkoholisteille pitäs antaa ilmane viina valtion puolesta, pääsis ainaki se perhe vähä helpommalla.
Ja se joka sen haluu niin sopimus et mahdollinen hoito joka aiheutuu juomisesta sitte omasta pussista.
Näin on näppylät. sitten viina kirjoitti:
vois maksaa enemmänki jos sitä ei kerra litratolkulla juo.
Miks sen sitte pitäs olla nii halpaa?
Kaikista kivasta joutuu maksaa ja kyl mäkin tykkään joskus hömpsyt ottaa, mut en mä niin paljoo ota etteikö kossupullo muutamaa viikkoo kestäs. Sillon se on ihan sama onks se maksanu 10 euroo vain 20 euroo.
Kait se kalliiks tuleeki jos juo pari pulloo päivässä, ja sitte poksahtaa maksa ja hoito menee sitte yhteiskunnan piikkii.
Että mikä ny sitte halvemmaks tulee se halpa viina vai kallis hoito?mua itseä ei haittaa kuinka paljon maksaa,vaikka en minäkää pulloon syljeskele..ku ottaa joskus vaan,kyllä sitä raaskii ostaa... toisaalta ku aattelee kuinka kallista kaikki muutenkin on,niin ei 20euroo pullosta olis ihan mahdoton hinta...ymmärrän että joillekkin se on paljon..
- jalle.h
Onneksi en asu Suomessa!
- Pirre*
meinaatko myös juoda sen autokuormallisen itse.?
Minulle on ihan yksi lysti vaikka nostaisivat viinojen hintaa kymmenkertaiseksi...jos mie yhen kolomospullon juon vuodessa kuukaudessa, se ei paljoa hetkauta mihinkään päin.. - alkkis
Koska en osaa olla sitä alkoholia tissuttelematta hyvistä päätöksistäni huolimatta, niin mielestäni hinnat sais nousta niin pilviin, ettei olisi varaa ikinä enää ostaa sitä! Terveyteni alkaa jo kärsimään.
Itsetunto myös! Vituttaa!- Tanevaan
niin kalliiksi tulekkaan,että juoppo lopettaisi juomisen muualta sen syyn lopettamiseen on lähdettävä.
Tanevaan kirjoitti:
niin kalliiksi tulekkaan,että juoppo lopettaisi juomisen muualta sen syyn lopettamiseen on lähdettävä.
itsestä se lähtee jos haluaa lopettaa juomisen...
- Pirre*
näistä viesteistä tulee surulliseksi...koetahan mennä lääkäriin ja yritä hakea apua..sinähän olet sairas.
- mä olen ylpee että
tollasii ihmisii on olemassa jotka uskaltaa myöntää, ole säki ylpee ittestäs.
Sussa on ainesta lopeta ajoissa enneku se on liia myöhästä.
Saat mun kaikki sympatiat puolelles, ja mä pidän peukkuu että sä lopetat turhat tissuttelemiset.
Ei siitä tuu ku pää kipiäks. - alkkis
mä olen ylpee että kirjoitti:
tollasii ihmisii on olemassa jotka uskaltaa myöntää, ole säki ylpee ittestäs.
Sussa on ainesta lopeta ajoissa enneku se on liia myöhästä.
Saat mun kaikki sympatiat puolelles, ja mä pidän peukkuu että sä lopetat turhat tissuttelemiset.
Ei siitä tuu ku pää kipiäks.on pakko loppua. On menos sisuskalut!
Kiitos peukkujen pitämisestä.
- ei este
yksi ongelman ydin on varmaankin siinä, että vähemmän varakkailla ei ole varaa tai keinoja lähteä kauempaa viinoja hakemaan
että sitten kuvaan tulee itsevalmisteet ym,Ja se ei näy virallisissa tilastoissa
itse kulutus ei taida vähentyä,,,se vain muuttaa muotoaan
mitä seurauksia sitten on näillä myrkkyjuomilla?
ei ole tilastotietoja että voisi vertailla
=> kyllä se hinnan korotus voisi olla hidaste, mutta ei este
Kannatan kuitenkin veron korotusta,,,,sillä liian halpaa se kuitenkin on
voisi niitä inflaation hillintä keinoja olla muitakin! Esim. leivän hintaa voisi alentaa...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671252- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56584