Kohdunsuu pehmeä,mutta..

*pitäskö olla huolissaan?*

Neuvola oli eilen ja rv 28 menossa....lääkäri teki alapää tutkimuksen ja totesi että kohdunsuu on pehmeä mutta kiinni....

Lääkäri ei sen kummemmin selittänyt ja en itsekään älynnyt kysellä tarkemmin,kun oli muitakin huolia.
Onko kellään muulla vastaavaa tilannetta??

Siis pelottaa...enkai mä synnytä ennen aikojani??

Supisteluja on ollut,mutta nekin tulleet kun olen ollut kävely-lenkeillä.

=( Kauhea olo...

7

14965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh,

pelko kuuluu elämään yhtenä osa-alueena.

• Teetuska

Kohdunkaulan pehmeneminen kertoo synnytyksen lähestymisestä ja paikat alkavat valmistautua siihen. Kohdunkaulan pehmeneminen ei ole vaarallista ja itselläni oli myös jo 28 viikolla kaula pehmennyt. Kannattaa kuitenkin välttää kovaa rasitusta jotta vauva pysyy sisällä 37 viikolle asti. Onnea raskauteesi :)

• alkuper.

Kiitos vastauksestasi, olo huojentui aikalailla :)

• ei kantsi

rehkiä! Olla vaan rauhassa ja tutkiskella omaa vointia. Kyllä nuo pehmenee noihin aikoihin ja neuvolassa oltaisiin kyllä sanottu jos jotain hätää olisi.Eivät ne jätä kertomatta! Ja vaikka kohdunsuu vähän aukikin olisi (niinkuin minulla jo viikolla 33) ei ollut hätää. Kukaan ei varoitellut eikä siitä ollut harmia. Vauva vielä synty viikolla 41 5 joten ei ollut kiiruun kierää ulos :D Pelko pois vaan ja ilo irti raskaudesta, sitä tulee ikävä!

• minä

Minulla oli juuri sama juttu ja samalla viikolla. Hyvin on tuntunu silti menevän, nyt viikkoja 34 1.

• äippä -78

Hmm... minut taas määrättiin lepoon, kun kohdunsuu oli pehmentynyt ja -kaula lyhentynyt. Supistuksia kyllä on myös ollut, osa kivuliaitakin, eli lepoon kehotus voi johtua kyllä siitäkin. Mutta jos muilla ei rajoituksia pehmenemisestä huolimatta ole ollut, niin toivossa on, että pääsen vielä normaalisti liikkumaan, enkä kökötä 3 kk kotosalla!!! Kiva kuulla!

• j&m
        äippä -78 kirjoitti:

Hmm... minut taas määrättiin lepoon, kun kohdunsuu oli pehmentynyt ja -kaula lyhentynyt. Supistuksia kyllä on myös ollut, osa kivuliaitakin, eli lepoon kehotus voi johtua kyllä siitäkin. Mutta jos muilla ei rajoituksia pehmenemisestä huolimatta ole ollut, niin toivossa on, että pääsen vielä normaalisti liikkumaan, enkä kökötä 3 kk kotosalla!!! Kiva kuulla!

Minut otettiin vuorokaudeksi tarkkailuun synnytyssairalan juuri kovien supistelujen,pehmentyneiden paikkojen ja kohdun kaulan lyhenemisen takia(3,5cmultralla ja sormella 2cm). hinku oli kova kotiin seuraavana päivänä joten pääsin pois,kun supistelut eivät olleet enää niin säännöllisiä ja tiuhaan! Määrättiin vuodelepoon ja poika siksi aikaa vielä päiväkotiin jotta saan vaan maata. äitiyslomaan olisi vielä runsaasti viikkoja jäljellä,mutta työnteko tyssäs nyt tähän! Ei muuta kun loppuraskaus saikulla;D Eli ota säkin iisisti! Ps:jos verta alkaa vuotamaan niin sitten heti yhteys synnytyssairalaasi! Se voi tulla mahdolliseksi tässä tilanteessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8078
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3862
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1340
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1163
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1089
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      885
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      822
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      772
    Aihe