Onko ruualla mässäileminen syntiä? Kyllä. Aivan samoin perustein kuin tupakointi, ovat ahneus ja ylensyönti syntiä. Tämä synti taitaa olla jopa nimeltä mainittu Raamatussa, ellen väärin muista. Tupakointia puolustellaan usein sillä että siitä ei Raamatussa mitään sanota.
Eli jos syö enemmän ruokaa kuin mitä ruumiinsa ravitsemiseen tarvitsee harrastaa ylensyöntiä. Loogista, eikö totta?
Mistä tietää että näin tekee? Ylipaino on eräs melko varma merkki tästä.
Ylensyönti samoin kuin tupakointi ovat konkrettisia syntejä ja näin ollen on niiden suhteen helppo valvoa vaellustaan. Käytännöllinen vihje: syö ruokasi melko hitaasti ja tunnustele välillä oletko jo kylläinen. Jos olet niin lopeta syöminen välittömästi. Sillä mitä syytä ihmisen on syödä enemmän kuin mitä tarvitsee? Yksi syy on, LIHALLISEN HIMON TYYDYTYS.
Eräs huomautus vielä. Tämä koskee "tavallisia mässäilijöitä" sillä on ajateltavissa että jotkin sairaudet voivat aiheuttaa epäselvyyttä siitä miten paljon pitää syödä. Tällaiset tapaukset ovat tämän viestini aiheen ulkopuolella.
Mässäilysynteihin pätee täsmälleen sama kuin kaikkiin muihin synteihin: Kun ne tunnustaa ja HYLKÄÄ ne saa anteeksi.
Entä ylensyönti?
18
1308
Vastaukset
- juttus on vähän
kuin niitä epäpyhiä ämmäin jaarituksia,joista meitä varoitetaan Raamatussa, Kirjanoppineet ja Fariseukset yrittivät myös Jeesusta saada sanoistaan kiinni, esim. se veroraha kysymys. Turhissa sinä valvot. Onko oma elämäsi jo niin virheetöntä,että voit täällä olla osoittelemassa muiden syntejä ja virheitä. " Joka luulee seisovansa,katsokoon ettei lankea.."
- joulu taas ovella
Joulu lähestyy ! Oletko valmis !
Joulu tartuu kaikkiin muihin, paitsi ei jehovan todistajiin.
Joulu on ylensyönnin aikaa. Siitä olen jehovalaisten kanssa samaa mieltä, että turhuutta joulussa on suurin osa.
- kinkku on turhaa
- rosollit on turhaa
- joulupukki on turhaa
- lahjat ovat turhaa
- jouluviinat ovat turhaa
- hilpeät joululaulut ovat turhaa
- ylensyöminen on turhaa
- joulumakeiset turhaa
- joulukuusi on turhaa
Ja mitäköhän jäi jäljelle ?
- joulukirkko
- riisipuuro ja sekametelisoppa
- kaksi kynttilää
- jouluevankeliumi ja enkeli taivaan
- hiljaisuus ja rauha ja ihmisille hyvä tahto - ongelmaa Joulun
joulu taas ovella kirjoitti:
Joulu lähestyy ! Oletko valmis !
Joulu tartuu kaikkiin muihin, paitsi ei jehovan todistajiin.
Joulu on ylensyönnin aikaa. Siitä olen jehovalaisten kanssa samaa mieltä, että turhuutta joulussa on suurin osa.
- kinkku on turhaa
- rosollit on turhaa
- joulupukki on turhaa
- lahjat ovat turhaa
- jouluviinat ovat turhaa
- hilpeät joululaulut ovat turhaa
- ylensyöminen on turhaa
- joulumakeiset turhaa
- joulukuusi on turhaa
Ja mitäköhän jäi jäljelle ?
- joulukirkko
- riisipuuro ja sekametelisoppa
- kaksi kynttilää
- jouluevankeliumi ja enkeli taivaan
- hiljaisuus ja rauha ja ihmisille hyvä tahtoeikä muittenkaan juhlien suhteen syömisissä, koska en pidä tapanani harrastaa syöntiä muutenkaan ylenmäärin, on paljon rajoituksia allergian takia. Jouluaika on siinä suhteessa hyvinkin ongelmallinen, ainakin jos menee kylään. Ei kiitos täytyy sanoa monta kertaa.Joten ei ole meikäläisellä mässäilyyn mahdollisuuksia eikä halujakaan.
Joulukuusikin saa jäädä metsään. Kynttilöitä poltan ja hiljennyn yksinäisessä hiljaisuudessa.
- Heino1
täytyy olla sopivanpainoinen. Jos on laiha, tai hyvin vähän pullukka, niin on mielestäsi mahdollista uskon kautta kelvata Jumalalle. On niitä kuule muitakin vahingollisia tekoja, jotka pitemmän päälle vahingoittavat kehoamme kuin syöminen ja tupakanpoltto. Yksi tällainen on raskas ruumillinen työ, esim. metsuri! En tunne ainuttakaan metsuria jolta ei olisi mennyt selkä ja monella metsurilla on valkeat sormet - ei kierrä sormissa veri. Oletko sitä mieltä, että hyvin raskas työ pitäisi lisätä luetteloosi.
Tämä nyt oli vähän kevyesti sanottu. Mielestäni lihavat ovat yhtä uskovaisia kuin laihatkin ja joka tupakoi, ei hän syntiä tee enempää kuin se, joka tekee raskasta työtä. Mutta neuvon, rukoilkaa Jumalaa kaikki jotka poltatte, että hän auttaisi pääsemään tästä paheesta eroon, jota tupakointikin on. Itse olen ollut tupakoimatta jo 16-vuotta, mutta täytyy sanoa, että lujille otti lopettaminen, enkä lopettanut siksi, että olisin pitänyt sitä syntinä, mutta pidin pahana sitä, että tupakka piti minua orjanaan.
Paavali tosiaan antaa syömiseenkin ohjeen: Room. 13:13 "Vaeltakaat soveliaasti niinkuin päivällä: ei ylönsyömisessä, eikä juopumisessa, ei kammioissa, eikä haureudessa, ei riidassa ja kateudessa". Nämä ovat hyviä neuvoja, mutta luulen, että Paavali tarkoittaa ylensyömisellä pakanallista tapaa, johon Roomalaiset syyllistyivät. He pitivät orgioita, juhlia joissa juotiin ja mässäiltiin, eli syötiin paljon ja kun ei vatsaan enää mahtunut, he kävivät oksentamassa ja taas kykeni syömään.- ac i m la i n en
"Lihavatko ei pääse taivaaseen, vaan
Heino1 3.11.2005 klo 17.55
täytyy olla sopivanpainoinen. "
Niin kauan kuin kuka tahansa - lihava tai laiha- valitsee Jumalan sijasta mässäilyn ei hän ole valinnut Jumalaa mässäilyn sijasta. Liha ja Henki ovat ristiriidassa. Siinä on näiden tupakka ja ylensyönti -avausteni pointti.
Lihava, jos on ollut mässäilijä, ja tekee parannuksen mässäilystä kaikesta muusta minkä on Jumalan tilalla valinnut, pääsee taivaaseen. - Amanda
ac i m la i n en kirjoitti:
"Lihavatko ei pääse taivaaseen, vaan
Heino1 3.11.2005 klo 17.55
täytyy olla sopivanpainoinen. "
Niin kauan kuin kuka tahansa - lihava tai laiha- valitsee Jumalan sijasta mässäilyn ei hän ole valinnut Jumalaa mässäilyn sijasta. Liha ja Henki ovat ristiriidassa. Siinä on näiden tupakka ja ylensyönti -avausteni pointti.
Lihava, jos on ollut mässäilijä, ja tekee parannuksen mässäilystä kaikesta muusta minkä on Jumalan tilalla valinnut, pääsee taivaaseen.ensin ja sitten panee sormet kurkkuun ja oksentaa sen ruoan ulos.
Tällaistakin tapahtuu.
Enempää en ymmärrä tästä asiasta. - kevytversio?
ac i m la i n en kirjoitti:
"Lihavatko ei pääse taivaaseen, vaan
Heino1 3.11.2005 klo 17.55
täytyy olla sopivanpainoinen. "
Niin kauan kuin kuka tahansa - lihava tai laiha- valitsee Jumalan sijasta mässäilyn ei hän ole valinnut Jumalaa mässäilyn sijasta. Liha ja Henki ovat ristiriidassa. Siinä on näiden tupakka ja ylensyönti -avausteni pointti.
Lihava, jos on ollut mässäilijä, ja tekee parannuksen mässäilystä kaikesta muusta minkä on Jumalan tilalla valinnut, pääsee taivaaseen.vl- light tai
vl- slim
En ole tiennyt, että uskollakin laihtuu. Aina sitä oppii. - Heino1
ac i m la i n en kirjoitti:
"Lihavatko ei pääse taivaaseen, vaan
Heino1 3.11.2005 klo 17.55
täytyy olla sopivanpainoinen. "
Niin kauan kuin kuka tahansa - lihava tai laiha- valitsee Jumalan sijasta mässäilyn ei hän ole valinnut Jumalaa mässäilyn sijasta. Liha ja Henki ovat ristiriidassa. Siinä on näiden tupakka ja ylensyönti -avausteni pointti.
Lihava, jos on ollut mässäilijä, ja tekee parannuksen mässäilystä kaikesta muusta minkä on Jumalan tilalla valinnut, pääsee taivaaseen.Avauksesi on naivi, ihan naurettava! Kuka nyt syömisen panisi Jumalan edelle? Meissä ihmisissä on vain monenkokoisia, pitkiä, lyhyitä, lihavia ja laihoja! Ei olisi pitänyt ottaa ollenkaan kantaa avaukseesi - kaduttaa, mutta varon sinua tulevaisuudessa. Et keskustele uskosta niin, että etsisit ajatuksillesi Jumalansanan totuutta, vaan perustat totuutesi omiin mielikuviisi.
- acim la i ne n
Heino1 kirjoitti:
Avauksesi on naivi, ihan naurettava! Kuka nyt syömisen panisi Jumalan edelle? Meissä ihmisissä on vain monenkokoisia, pitkiä, lyhyitä, lihavia ja laihoja! Ei olisi pitänyt ottaa ollenkaan kantaa avaukseesi - kaduttaa, mutta varon sinua tulevaisuudessa. Et keskustele uskosta niin, että etsisit ajatuksillesi Jumalansanan totuutta, vaan perustat totuutesi omiin mielikuviisi.
..ihminen pelkästä ruumiillisesta mielihyvästä valitsee itseä tuhoavan, epäterveellisen käyttäytymisen, hän panee tämän käyttäytymisen Jumalan edelle. Sillä Jumala ei halua että ihminen harrastaa itsetuhoisaa käyttäytymistä. Vai väitätkö että haluaa?
Muistatko kun Jeesus käski joka päivä ottaa ristinsä. Tämä lihallisissa nautinnoissa rypemisestä kieltäytyminen on juuri tätä päivittäistä ristinsä ottamista.
Mikä tässä on Jumalan sanan ja totuuden vastaista?
Nyt puhun ihmisen TEKEMISISTÄ, EN HÄNEN RUUMIINSA ULKONÄÖSTÄ. Älä sotke tähän asiaan pitkiä ja pätkiä ym. - Heino1
acim la i ne n kirjoitti:
..ihminen pelkästä ruumiillisesta mielihyvästä valitsee itseä tuhoavan, epäterveellisen käyttäytymisen, hän panee tämän käyttäytymisen Jumalan edelle. Sillä Jumala ei halua että ihminen harrastaa itsetuhoisaa käyttäytymistä. Vai väitätkö että haluaa?
Muistatko kun Jeesus käski joka päivä ottaa ristinsä. Tämä lihallisissa nautinnoissa rypemisestä kieltäytyminen on juuri tätä päivittäistä ristinsä ottamista.
Mikä tässä on Jumalan sanan ja totuuden vastaista?
Nyt puhun ihmisen TEKEMISISTÄ, EN HÄNEN RUUMIINSA ULKONÄÖSTÄ. Älä sotke tähän asiaan pitkiä ja pätkiä ym.ilmanaikuisia aiheita, joista sitten jaarittelet, niinkuin ne olisivat hyvinkin tärkeitä. Luulen, että naureskelet meille jotka yritämme sinulle vastata ihan tosissamme. Ei ristinkantaminen ole nautinnoista kieltäytymistä, olet ihan hakoteillä! Jumala on luodessaan ihmisen antanut kaikki aistit! Luuletko, että Jumala kiusaisi, eli sanoisi: Minä annan ihmiselle kaikki aistit, mutta hän ei saa niitä käyttää!
Kaikki ruoka tulee nauttia kiittän Jumalaa: 5 Moos. 8:10 "Ja koska sinä syönyt ja ravittu olet, ettäs silloin kiität Herraa sinun Jumalaas hyvän maan edestä, jonka hän antoi sinulle". Me saamme aivan vapaasti nauttia maukkaasta ruuasta. Me ihmiset olemme rakenteeltamme erilaisia, toiset ovat vähän pullukampia kuin toiset, ylensyöminen on ihan muuta, kuin vatsansa täyteen syöminen.
Kun Paavali neuvoo Roomalaisia: Room. 14:2,3 "Yksi kyllä uskoo saavansa kaikkinaista syödä, vaan heikko syö kaalia. Joka syö, älkään sitä katsoko ylön, joka ei syö; ja se, joka ei syö, älkään tuomitko sitä, joka syö; sillä Jumala on voimallinen häntä ojentamaan". Ymmärrätkö tämän Paavalin neuvon, eli ei meidän tule laatia sääntöjä, miten täyteen saa vatsansa syödä, paljonko saa painaaa ilman, että tulee synniksi.
Paavali jakaa vielä neuvomistaan, jotka sinunkin tulisi lukea ja tutkia: Room. 14:5 "Yksi erottaa yhden päivän toisesta, toinen pitää kaikki päivät yhtäläisinä: jokainen olkoon vahva mielessänsä". Kun Raattamaa kirjoittaa: "Ole vapaa, sinä vapaaksi ostettu lauma". Niin tämä vapaus ulottuu kaikkiin toimiimme, myös syömiseen. Jos kirjoitit tosissasi, niin tarkista askeleesi, ovatko ne Jeesuksen askelissa. En kirjoita kanssasi enää tästä aiheesta, toivon, että miettisit mitä kirjoitin sinulle.
- Huomautus
vaikuttaisi olevan hukassa.
"Mässäilysynteihin pätee täsmälleen sama kuin kaikkiin muihin synteihin: Kun ne tunnustaa ja HYLKÄÄ ne saa anteeksi."
Tässä on näkyvissä omavanhurskauden oppi: ihmisen pitää ensin tulla paremmaksi(alkaa elämään kunnolla), ennen kuin saa syntinsä anteeksi.
Ei Jeesus, eikä apostolit näin opettaneet, vaan syntinsä tunteva ihminen sai silloin ja saa vieläkin anteeksi syntinsä ilman mitään ehtoja.- Blastus
>> Ei Jeesus, eikä apostolit näin opettaneet, vaan syntinsä tunteva ihminen sai silloin ja saa vieläkin anteeksi syntinsä ilman mitään ehtoja.
- aci m la i ne n
Blastus kirjoitti:
>> Ei Jeesus, eikä apostolit näin opettaneet, vaan syntinsä tunteva ihminen sai silloin ja saa vieläkin anteeksi syntinsä ilman mitään ehtoja.
Oikein olet ymmärtänyt. Kiitos kun autoit korjaamaan väärinkäsityksiä. Katsoin kyllä vastauksia avaukseeni ja totesin että selvitystä tarvittaisiin.
Usko ei tule tekojen kautta mutta aito katumushan on juuri sitä että ei kertakaikkiaan halua enää koskaan tehdä syntiä. Tämän jälkeen tulee anteeksiantamus ja myöhemmin sitten, kun uskovaista elämää eletään, näkyy syntien hylkääminen konkreettisestiKIN.
Vieläkö jotain epäselvää tässä? - Huomautus
Blastus kirjoitti:
>> Ei Jeesus, eikä apostolit näin opettaneet, vaan syntinsä tunteva ihminen sai silloin ja saa vieläkin anteeksi syntinsä ilman mitään ehtoja.
"Ok, asioiden esitysjärjestyksestä voi tietysti saada toisenkinlaisen kuvan, mutta minusta tarkoitus oli selvä? Ensin ymmärrys: "olen tehnyt syntiä", sitten anteeksiantamus ja sen seurauksena synnin hylkääminen."
jos tämä järjestys oli ajatus, eikä niin kuin ymmärsin, että siinä korostettiin ensin synnin hylkäämistä (isoilla kirjaimilla) edellytyksenä anteeksi saamiselle.
13. Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt,...(Jer. 3)
4. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä rikkoo sinua vastaan, ja seitsemän kertaa päivässä sinun tykös palajaa, sanoen: minä kadun; niin anna hänelle anteeksi.
5. Ja apostolit sanoivat Herralle: lisää meille uskoa. (Luuk. 17)
11. Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään, (Tit. 2)
Siinäpä se armon ehdottomuus ja avaruus sekä terveellinen vaikutus on sanottu. - aci m la i ne n
Huomautus kirjoitti:
"Ok, asioiden esitysjärjestyksestä voi tietysti saada toisenkinlaisen kuvan, mutta minusta tarkoitus oli selvä? Ensin ymmärrys: "olen tehnyt syntiä", sitten anteeksiantamus ja sen seurauksena synnin hylkääminen."
jos tämä järjestys oli ajatus, eikä niin kuin ymmärsin, että siinä korostettiin ensin synnin hylkäämistä (isoilla kirjaimilla) edellytyksenä anteeksi saamiselle.
13. Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt,...(Jer. 3)
4. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä rikkoo sinua vastaan, ja seitsemän kertaa päivässä sinun tykös palajaa, sanoen: minä kadun; niin anna hänelle anteeksi.
5. Ja apostolit sanoivat Herralle: lisää meille uskoa. (Luuk. 17)
11. Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään, (Tit. 2)
Siinäpä se armon ehdottomuus ja avaruus sekä terveellinen vaikutus on sanottu...päätöstasolla, sydämen valintana tulee ennen anteeksiantoa. Konkreettiset seuraukset aikanaan.
- Huomautus
aci m la i ne n kirjoitti:
..päätöstasolla, sydämen valintana tulee ennen anteeksiantoa. Konkreettiset seuraukset aikanaan.
"Synnin hylkääminen..
..päätöstasolla, sydämen valintana tulee ennen anteeksiantoa. Konkreettiset seuraukset aikanaan."
Ihmisen päätös synnin hylkäämisestä edellytyksenä ennen sen anteeksiantamista tai saamista on ehto, jota Raamattu ei tunne.
Moni parannus olisi jäänyt tekemättä ja moni jo kunniaan päässyt Jumalan lapsi ei olisi saanut koskaan syntejään anteeksi, jos tuollainen hylkäämispäätös olisi vaadittu etukäteen tehtäväksi.
Parannuksen esteenä on monta kertaa juuri se, että ei kuitenkaan jaksa hylätä syntielämää, eikä pysyisi uskomassa. Moni on tällaisessa tilanteessa kuitenkin luvannut, että hänelle saa saarnata kaikki synnit anteeksi. Ihme tapahtuu, Jumala antaa uskomisen lahjan ja kaikki siihen mennessä tehdyt synnit ja eletyn elämän erheet pyyhitään pois ja Jumala antaa voiman Jumalan lapseksi tulla. Tulee halu taistella syntiä vastaan ja hylätä se. Jumalan terveellinen armo alkaa opettamaan.
12. Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle, ( Joh. 1) - Blastus
Huomautus kirjoitti:
"Synnin hylkääminen..
..päätöstasolla, sydämen valintana tulee ennen anteeksiantoa. Konkreettiset seuraukset aikanaan."
Ihmisen päätös synnin hylkäämisestä edellytyksenä ennen sen anteeksiantamista tai saamista on ehto, jota Raamattu ei tunne.
Moni parannus olisi jäänyt tekemättä ja moni jo kunniaan päässyt Jumalan lapsi ei olisi saanut koskaan syntejään anteeksi, jos tuollainen hylkäämispäätös olisi vaadittu etukäteen tehtäväksi.
Parannuksen esteenä on monta kertaa juuri se, että ei kuitenkaan jaksa hylätä syntielämää, eikä pysyisi uskomassa. Moni on tällaisessa tilanteessa kuitenkin luvannut, että hänelle saa saarnata kaikki synnit anteeksi. Ihme tapahtuu, Jumala antaa uskomisen lahjan ja kaikki siihen mennessä tehdyt synnit ja eletyn elämän erheet pyyhitään pois ja Jumala antaa voiman Jumalan lapseksi tulla. Tulee halu taistella syntiä vastaan ja hylätä se. Jumalan terveellinen armo alkaa opettamaan.
12. Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle, ( Joh. 1)Kyllähän se järjestys on juurikin tuo, minkä sanoit.
- aci m l a i ne n
Blastus kirjoitti:
Kyllähän se järjestys on juurikin tuo, minkä sanoit.
Miten ymmärrät sen?
Jos ihminen suunnittelee tulevaisuudessa jatkavansa syntiä jota katuu niin katuuko hän silloin oikeasti? Voiko sellaisen synnin saada anteeksi jonka tekemistä aikoo jatkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733