Alkaa pikkuhiljaa loppua kärsivällisyys sekä musiikki, että elokuvateollisuutta kohtaan. Näköjään minkäänlaista rajaa ei ole noiden tyyppien rahanhimolla.
Miten leffantekijät voi vaatia 600000 dollarin korvauksia joltain 67-vuotiaalta papparaiselta 4 leffan imutuksesta netistä, varsinkin kun KOLME NELJÄSTÄ leffasta heillä oli laillisina DVD:llä?
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=49822
Minusta elokuvan ja musiikin tekijät on täysin moraalittomia ja näköjään rahan himo on hirveä. Toi on kyllä täysin kohtuuton vaatimus.
Lisäksi viimeaikoina kiukkua on lisännyt Sonyn täysin LAITON JA RIKOLLINEN tempaus musiikki CD levyjen kopiosuojauksen kanssa:
http://www.digitoday.fi/tekijanoikeus/?p=98
Toi on täysin rinnastettaviss tietokonerikollisuuteen, kuten virusten kirjoittamiseen ja tietomurtoihin.
Elokuva- ja musiikkiyhtiöt siis kuvittelevat itse voivansa käyttää jopa rikollisia keinoja samalla kun vaativat kuluttajia lainkuuliaisuuteen ja leffojen ostoon. Sitten jos joku papparainen kopioi pari leffaa niin aletaan esittää tommosia suorastaan mielipuolisia korvausvauksia.
Alkaa todella kiukku ihmisillä noita firmoja kohtaan olla sitä luokkaa, että vielä noi firmat löytää tekosensa edestään. Mitäs sitten aikovat sanoa, kun ihmiset suuressa määrin päättää lopettaa heidän tuotteidensa oston kokonaan? Toivottavasti mahdollisimman moni niin tekeekin, kyllä elää voi ilman uutta musiikkia ja leffojakin. Saahan niitä lainattua kirjastosta ja tuleehan niitä televisiosta ja radiosta.
Kopioimaan ei kannata ryhtyä koska sillon saa nämä verenhimoiset haaskalinnut kimppuunsa, mutta lompakolla voi äänestää ja kannattaakin.
Jättäkää ne leffat kaupan hyllyyn, painukoot leffan ja musantekijät vaikka suoraa päätä helvettiin jos eivät tapojaan muuta.
Rahan ahneudellöa ei mitään rajaa
4
746
Vastaukset
- minä
Niin siis ei mitään itse artisteja kohtaan, eli muusikoita ja näyttelijöitä kohtaan, Inho kohdistuu nimenomaan näihin suurin jättifirmoihin.
- R.R.
Vaikea ymmärtää, millä ihmeen motiiveilla neljän leffan kopioimisesta elokuvantekijät kehtaavat lähteä oikeuteen noin suuria summia vaatimaan. Aikamoinen pr-katastrofihan tuosta tulisi. Lakiahan on noudatettava, mutta jotain kohtuullistamisperiaatetta yms. tuossakin pitäisi käyttää.
Maailmasta löytyy kuitenkin tuhansittain todellisia rikollisia, jotka rikastuvat piratismilla, mutta taitaa järjestäytyneellä rikollisuudella olla näppinsä pelissä myös Hollywoodin pomojen toimissa (elokuvistahan tämäkin on opittu :)). - sairasta!
Mihinkähän perustuu nuo sairaat vahingonkorvaukset yleensäkkään? Jos olisi imuttanut 40 000 leffaa, niin silloin sen ymmärtäisi, tulisihan jo yhden leffan keskihinnaksi 15 taalaa.
Ahneudella ei ole rajoja, musiikkiteollisuuskin väittää menettävänsä miljardeja vuodessa p2p-verkkojen takia, mutta minulla koneella olevista 500-550 biisistä yhdenkään takia en olisi levyä ostanut. Vittu jos CD maksaa vaikka 20-23 egee ja sillä on se yksi hyvä biisi, niin saa minun puolestani olla ihan rauhassa.
Tietysti onhan niitä väärinkäyttäjiäkin ja varmasti musiikkiteollisuus menettää PALJON rahaa piratismin ja vertaisverkkojen takia, mutta hieman liioitellaan kyllä summia.- vaarille!
että näin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017753Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455521HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042970Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki432685- 1752478
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92060- 241954
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121812Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411742Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111648