Toivomus

Hyvään keskustelukulttuuriin kuuluu muutama asia.
Jokaiselle on annettava nimimerkin suoja ja vaikka olisi aavistuksia jonkin nimimerkin henkilöllisyydestä, ei ole sopivaa ryhtyä sitä julkisesti arvailemaan.

Mielellään ei kirjoitella tunnistettavista henkilöistä selvillä tunnisteilla, vaikka se niin hauskaa olisikin. Emme nimittäin tiedä varmasti sitä, mikä otetaan herjaukseksi tai kunnian loukkaamiseksi ja ne taas ovat joskus lain alaisia asioita.

Pidetään palsta siistinä, niin ylläpidolle ei tule ongelmia eikä kirjoittajille.

6

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoisin, ettei kukaan käyttäisi tunnettujen tai tuntemattomien henkilöiden nimiä tai väännöksiä niistä nimimerkkeinä, koska ne saavat aikaan turhia ajatuskuvioita.

      Samoin toivon, että historiallisten henkilöiden annetaan levätä, eikä kukaan alkaisi esiintymään esim Lutherina.

      Uskon, että nimimerkkejä löytyy riittävästi näiden ulkopuolelta.

      Kiinnostavat keskustelut jatkukoon.

      • Lyömä aseenakin

        Täällähän jotkut juuri siteeraa Lutherin kirjoituksia omina ajatuksinaan. Käyttävät myöskin Lutherin kirjoituksia toisten mielipiteiden mitätöimiseen lyömä aseena.


      • Molotohvi
        Lyömä aseenakin kirjoitti:

        Täällähän jotkut juuri siteeraa Lutherin kirjoituksia omina ajatuksinaan. Käyttävät myöskin Lutherin kirjoituksia toisten mielipiteiden mitätöimiseen lyömä aseena.

        on, että surutta siteerataan Mooseksen, Paavalin ja jopa Jeesuksen sanoja tai jopa kokonaisia lauseita ja lukuja. Kukaan ei huomioi, että kaikki nämä arvokkaat julkaisut ovat tekijänoikeuslain alaisia. Kuka valvoo heidän oikeuksiaan?


    • Leeviläinen

      Miksi vihne poistit osan ketjusta? Muistaakseni eilen vastasin asialliseen huomautukseesi helposti tunnistettavien henkilöiden persooniin viittavien nimimerkkien käytöstä? Oliko syy taas minun, kun uskalisin arvostella näiden nikkien mielikuvituksen puutetta, vai onko oma nikkini edelleenkin banniin johtava?

      • Poisto ei liittynyt sinuun.
        Ketju oli sen muotoinen, etten voinut sitä poistumista välttää. Siinä oli mielestäni arveluttava arvio monien mielestä tunnistettavasta henkilöstä.

        Sinun nimimerkkiisi ei kohdistu mitään painetta taholtani.


      • Leeviläinen
        vihne kirjoitti:

        Poisto ei liittynyt sinuun.
        Ketju oli sen muotoinen, etten voinut sitä poistumista välttää. Siinä oli mielestäni arveluttava arvio monien mielestä tunnistettavasta henkilöstä.

        Sinun nimimerkkiisi ei kohdistu mitään painetta taholtani.

        Poisto ei liittynyt sinuun.
        Ketju oli sen muotoinen, etten voinut sitä poistumista välttää. Siinä oli mielestäni arveluttava arvio monien mielestä tunnistettavasta henkilöstä.

        Sinun nimimerkkiisi ei kohdistu mitään painetta taholtani.

        Sorry! Et ollut poistanut mitään, vaan vastaukseni oli toisessa viestiketjussa! Olin liian hätäinen, mutta kommenttisi on kuitenkin asiallinen ja oikea, tunnettujen persoonien nimien vihjeellisestä lainaamista omiin nimimerkkeihinsä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe