Olinpas töissä Ruotsissa vuosia!!!
Nyt eläkettä tulee sieltä,josta maksan 25%veroa Ruotsiin.Mutta sepä ei kelpaakkaan Suomen verottajalle,ei vaan ne verottaa myös osansa.Lätkäisivät eläkeläiselle muhkeat mätkyt.Olen siis kaksoisverotuksen uhri.Enkä varmaan ainoa.Epäoikeudenmukaista.
Kaksois verotus..
4
680
Vastaukset
- sdfjsdjf
Et ole kaksoisverotuksen urhi vaan aivan tavallisen progressiivisen verotuksen uhri - nimittäin suomessa kaikki tulos lasketaan yhteen (myös ruotsin eläke) ja vero-prosentti määräytyy tämän yhteenlasketun summan mukaan. VÄhennyksenä sitten huomioidaan se, mitä ruotsiin on veroa maksettu. Tämä menettely on aivan sama kuin kaikilla suomalaisilla, joilla on tuloa useammmasta lähteestä.
Ja jos oikein moralisoimaan aletaan, niin silloin kun olit töissä ruotsissa, maksoit myös verosi sinne - nyt kun olet eläkkeellä ja tullut takaisin kotisuomeen, olet sitten täällä kinuamassa niitä terveydenhoito- yms palveluita, jotka suomalaiset ovat itse omalla työllään kustantaneet. Sinun kustantamasi eläketurva on ruotsissa - mikset pysynyt siellä ? Sitten vielä kehtaat ruikuttaa, että suomi perii ruotsin eläkkeestäsi veroa ! - se on kuule pieni korvaus siitä, mitä saattohoitosi tulee suomen yhteiskunnalle maksamaan !- potkittu
osion kyllä olisit voinut jättää laittamatta.No kun aloitit..vastaan myös:en muuttanut eläkeläisenä ruotsista takaisin suomeen.En tosiaan,vaan täysin työkykyisenä,työhöntarttuvana,ahkerana henkilönä.En koskaan ole mitään etuuksia mistään virastosta ollut vailla.Joka pennin kovalla työllä ansainnu,lähes 30vuotta jo suomessa.Terve työssä käyvä henkilö,en tarvinnut yhteiskunnan apuja.Työvuosia olisi vieläkin ollut pitkään jälellä mutta,minkäs teet jos jalat alta viedään.
Et mieti vähän syitä ennen kuin sivallat sanoillasi.ps.terveydenhoito palveluja olen varmasti ne itse jo kustantanut.
- sdfsdf
Vaikka haluaisimmekin poistaa ulkomaan eläkkeiden verotuksen, Suomen on pakko noudattaa kansainvälisiin verosopimuksiin nojautuvaa käytäntöä.
- potkittu,
onhan se niinkin.Mutta oletko tietonen kuinka monta vuotta yleensäkkin niitä ulkomaan eläkkeitä saa odottaa.Vuosia..Sitten kun ne sielt tulee vihon viimein ja veroilmoituksessa erikseen pyydetään huomioimaan,että tulo jaetaan eri vuosille eikä veroteta yhden vuoden ansioksi.Niin ei kumminkaan tapahdu kaikilla.Siinä menee verottaja metsään paheman kerran.Valitus on tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781