Kaksois verotus..

potkittu....

Olinpas töissä Ruotsissa vuosia!!!
Nyt eläkettä tulee sieltä,josta maksan 25%veroa Ruotsiin.Mutta sepä ei kelpaakkaan Suomen verottajalle,ei vaan ne verottaa myös osansa.Lätkäisivät eläkeläiselle muhkeat mätkyt.Olen siis kaksoisverotuksen uhri.Enkä varmaan ainoa.Epäoikeudenmukaista.

4

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfjsdjf

Et ole kaksoisverotuksen urhi vaan aivan tavallisen progressiivisen verotuksen uhri - nimittäin suomessa kaikki tulos lasketaan yhteen (myös ruotsin eläke) ja vero-prosentti määräytyy tämän yhteenlasketun summan mukaan. VÄhennyksenä sitten huomioidaan se, mitä ruotsiin on veroa maksettu. Tämä menettely on aivan sama kuin kaikilla suomalaisilla, joilla on tuloa useammmasta lähteestä.

Ja jos oikein moralisoimaan aletaan, niin silloin kun olit töissä ruotsissa, maksoit myös verosi sinne - nyt kun olet eläkkeellä ja tullut takaisin kotisuomeen, olet sitten täällä kinuamassa niitä terveydenhoito- yms palveluita, jotka suomalaiset ovat itse omalla työllään kustantaneet. Sinun kustantamasi eläketurva on ruotsissa - mikset pysynyt siellä ? Sitten vielä kehtaat ruikuttaa, että suomi perii ruotsin eläkkeestäsi veroa ! - se on kuule pieni korvaus siitä, mitä saattohoitosi tulee suomen yhteiskunnalle maksamaan !

• potkittu

osion kyllä olisit voinut jättää laittamatta.No kun aloitit..vastaan myös:en muuttanut eläkeläisenä ruotsista takaisin suomeen.En tosiaan,vaan täysin työkykyisenä,työhöntarttuvana,ahkerana henkilönä.En koskaan ole mitään etuuksia mistään virastosta ollut vailla.Joka pennin kovalla työllä ansainnu,lähes 30vuotta jo suomessa.Terve työssä käyvä henkilö,en tarvinnut yhteiskunnan apuja.Työvuosia olisi vieläkin ollut pitkään jälellä mutta,minkäs teet jos jalat alta viedään.
        Et mieti vähän syitä ennen kuin sivallat sanoillasi.ps.terveydenhoito palveluja olen varmasti ne itse jo kustantanut.

• sdfsdf

Vaikka haluaisimmekin poistaa ulkomaan eläkkeiden verotuksen, Suomen on pakko noudattaa kansainvälisiin verosopimuksiin nojautuvaa käytäntöä.

• potkittu,

onhan se niinkin.Mutta oletko tietonen kuinka monta vuotta yleensäkkin niitä ulkomaan eläkkeitä saa odottaa.Vuosia..Sitten kun ne sielt tulee vihon viimein ja veroilmoituksessa erikseen pyydetään huomioimaan,että tulo jaetaan eri vuosille eikä veroteta yhden vuoden ansioksi.Niin ei kumminkaan tapahdu kaikilla.Siinä menee verottaja metsään paheman kerran.Valitus on tehtävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe