En suosittele Grimmin veljeksistä kertovaa elokuvaa kenellekään täysjärkiselle sen ällöttävän raakuuden vuoksi.
Turhaa väkivataa viljellään muuten ihan OK elokuvassa. Kohtauksiin tuomalla tuodaan raakuuksiin johtavia tilanteita, jotka eivät mitenkään liity juoneen. Toivottavasti kukaan kissa-ihminen ei varsinkaan joudu elokuvaa näkemään...sillä elokuva mm. sisälsi erittäin ällöttävän pinen söpön kissanpennun tappo-kohtauksen. Tämä kohtaus ei liittynyt edes löyhästi juoneen ja olisi voitu ihan hyvin leikata pois. Ohjaajan (Terry Gilliam) täytyy olla täysi psykopaatti.
En ole mitenkään herkkä ihminen ja mikään elokuva ei ole tähän mennessä saanut aikaan yhtä kovaa halua lähteä pois kesken elokuvan...Enkä todellakaan ollut ainoa joka näin tunsi.
Grimmin Veljekset
6
610
Vastaukset
- moi
ihan paska leffa. en kattois!
- alunperin
lapsille ole kirjotettu, onhan alkuperäset sadutki raakoja. Siksi ehkä susta järjetöntä väkvaltaa leffassakin.
- animagus
...kyseisen elokuvan eikä se minusta nyt niin paha ollut. Tuo kissantappokohtaus oli tosin inhottava, mutta tapahtuu sellaista muissakin leffoissa ja sitä lukuunottamatta elokuva oli muuten ihan ok. Kyseessä on sitäpaitsi ELOKUVA, tuskinpa kissalla mitään hätää oikeasti on. Vertaa vaikkapa Teemu Mäen kissantappovideoon, joka on "taidetta" ja jossa kissa pilkottiin oikeasti kappaleiksi. (Lisää aiheesta esim.: http://www.hesy.fi/info/tiedote210504.htm ja http://www.teemumaki.com/essayskissa.html .)
Eihän tuo Grimm mikään tajuntaa laajentava kokemus ole, mutta jos unohtaa että veljekset ovat olleet oikeasti olemassa ja katsoo elokuvaa puhtaasti fantasiaelokuvana, silloin se on minusta ihan ok. Itse olen ainakin nähnyt huonompiakin elokuvia.
Minua miellytti elokuvan lukuisat viittaukset Grimmin satuihin - joita tosin alleviivattiin niin, että tyhmempikin olisi ne tunnistanut. Minusta satuihin olisi voinut viitata hienovaraisemminkin.- PiuPauPoksPöö
Äh, ja joo, muutenkin mua kyllä ärsyttää se, miten nykyaikana kaikesta pitää tehdä niin saatanan muovista ja kornia. Tuollaiset elokuvat vaan pilaavat sen ihanan mystiikan ja metsänkeijujen tunnelman, mikä alkuperäisissä Grimmin veljesten saduissa piilee .... Toi on vaan tommosta kohkaamista, prkl.
- kissasta
Katsoin leffan tossa pari päivää sitten keskellä yötä, ja väsymyksestä johtuen: missä kohtaa siinä kissanpentu tapettiin, kun en edes huomannut?
- animagus
...tapettu, se kuoli muistaakseni ikään kuin vahingossa. En muista enää. Sellainen söpö valkoinen kissanpentu (näin muistan). Kohtaus oli todella nopeasti ohi, ei siis mikään suuri juttu elokuvan kannalta. Se tapahtui siinä yhteydessä missä Grimmit ja se nainen mikä-hänen-nimensä-olikaan olivat viranomaisten kuulusteltavana/kidutettavana. Nainen oli tynnyrissä ja miehet riippuivat muistaakseni jossakin. Tässä kohtaa se minusta tapahtui. Kissan kappaleita lensi jonkun miehen (kuulustelijan) naamalle, joka nuolaisi suupieliään ja piti ilmeisesti makua hyvänä (yöks).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339